Jump to content

2 wirniki na jednym silniku


Tomd

Recommended Posts

Chyba każdy to widział.

 

http://blogs.ft.com/techblog/files/2009/07/avatar-scorpion-gunship.jpg

 

Ponieważ nikt jeszcze nieposiada żadnych szkiców tego cuda wybrałem ah 64 apache do przeróbki. I tu się zaczynają schody. Chciałbym osiągnąć efekt półmakiety a 2 silniki niemieszczą się w kadłóbie. Jest za wąski. Wyjściem jest jeden silnik i wspólny wał napędu dla obydwóch wirników. Tylko co z silnikiem. Powinien mieć tyle obrotów ile wirniki czyli napęd bez redukcji, czy powinien być silniejszy plus redukcja?

Link to comment
Share on other sites

Silnik w kadłubie, a przeniesienie napędu na wirniki na skrzydłach ? No, nie wiem...

Takich rzeczy raczej się nie robi na jednym silniku.

Jeżeli chcesz mieć sterowanie wzdłuż osi podłużnej (tzn. przechyły) to przy jednym silniku musiałbyś dać sterowanie skokiem łopat. Jeśli dasz dwa, możesz sterować obrotami.

Jak to ma być Scorpion Gunship to ja bym tam widział albo 2 silniki bezpośrednio w gondolach (małe outrunnery), ale wtedy tylko jeden wirnik na stronę, albo nawet 4 silniki (po 2 na stronę) i tak jak w oryginale, po 2 przeciwbieżne wirniki. Współczesne małe silniki 3f potrafią uciągnąć całkiem sporo.

 

Zerknij też tutaj - http://www.gressaero.com/microvader.html

http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1162106

http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1163867

 

W każdym razie rozwiązanie techniczne jest nietrywialne.

Nie wiem, na ile jesteś oblatany w konstrukcji śmigłowców wielowirnikowych... :)

Link to comment
Share on other sites

Właśnie modelem z greesareo najbardziej się suguruję. Chiałbym jednak uniknąć silników bezpośrednio podpiętych, choć chyba na tym się i tak skończy. No i na podstawie modeli z tamtej strony wynika że wystarczy jedno śmigło więc niebędę przeginał z dwoma na wirnik. Co do doświadczenia podstawowe, ale mieżyć trzeba wysoko i spada się z wysokiego konia :D . Jeżeli skapituluje może ktoś inny bardziej oblatany zyska.

Link to comment
Share on other sites

Sorry Miq. :oops: Wiem o nabijaniu liczby postów. Jak trzeba to odemij za poprzedni i ewentualnie ten wystarczy mi że mam kontakt z ludźmi z forum. A tłumaczenie na angielski faktycznie jest lepsze. Niestety niechwali się żadnymi danymi technicznymi. Żebym wiedział jakich silników użył to może bym dopasował resztę.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.