rafik1213 Opublikowano 11 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2010 Witam jestem nowy zakupiłem sobie , ostatnio lamke v 4 . Mam problem polegający na tym ze helikopterek na wysokości ok 50 cm nie zachowuje się stabilnie ustawiałem trymery i nic .wydaje mi sie ze górne śmigło lata w nie kreci się równo tak jak dolne tylko lata góra dół . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 11 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2010 rafik - opisz dokładniej tą "niestabilność". Jak dokładnie zachowuje się Lama? Zaczyna obracać się wokół własnej osi? Kołysze się przód, tył i na boki zataczając koła? Jak możesz sfilmuj jej zachowanie i wrzuć na Vimeo lub YouTube. Opisz dokładnie o co chodzi z tym górnym śmigłem? pozdrowienia :lol2: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ECO400 Opublikowano 11 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2010 Rafik zaraz postaramy się Tobie pomóc: podejrzewam że ta niestabilność może być spowodowana przez wyważenie wirnika. Musisz rozkręcić a jesli nie pomoże to skrecić ten snap łączący łopaty wirnika górnego z wyważnikiem. Zdjęcie pomocnicze: A ty Y/F jak nie masz nic mądrego do powiedzenia to siedź cicho... :evil: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madrian Opublikowano 11 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2010 Witam jestem nowy zakupiłem sobie , ostatnio lamke v 4 . Mam problem polegający na tym ze helikopterek na wysokości ok 50 cm nie zachowuje się stabilnie ustawiałem trymery i nic .wydaje mi sie ze górne śmigło lata w nie kreci się równo tak jak dolne tylko lata góra dół . To tak zwany efekt wpływu ziemi. Powietrze odepchnięte przez wirnik "odbija" się od ziemi, a ponieważ Lama jest bardzo na to wrażliwa, "buja się". Musisz po prostu wzlecieć wyżej. Śmigłowce nie unoszą się dzięki lewitacji, lecz dzieki konkretnym zjawiskom fizycznym. Jeżeli chcesz być dobrym pilotem, musisz poznać teorię lotu śmigłowców, nauczyć się co z tego odnosi się do modeli i przewidywać jak wpłynie na model danej wielkości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 11 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2010 ECO - nie kręcić tak sobie na pałę tylko kręcić tak, aby stabilizator był równoległy do górnego mocowania łopat. Tak, to może pomóc ale nie podoba mi się jeden szczegół: wydaje mi sie ze górne śmigło lata w nie kreci się równo tak jak dolne tylko lata góra dół Czyżby uszkodzone mocowanie łopat i nie wirują w jednej linii? Czy może głowica krzywa..? Rafik - więcej danych prosimy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafik1213 Opublikowano 11 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2010 To tak jutro nakręcę film może to coś da . Ale to tez może pomóc heli przy dodawaniu gazu strasznie się buja ,drga ,itd po dodaniu gazu efekt zanika ale, wysze łopaty nie kręcą się równo i widzę 1.5 a na dole widzę 1 dną. Ps nie zaliczyłem żadnej poważnej gleby Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafik1213 Opublikowano 11 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2010 Witam jestem nowy zakupiłem sobie , ostatnio lamke v 4 . Mam problem polegający na tym ze helikopterek na wysokości ok 50 cm nie zachowuje się stabilnie ustawiałem trymery i nic .wydaje mi sie ze górne śmigło lata w nie kreci się równo tak jak dolne tylko lata góra dół . To tak zwany efekt wpływu ziemi. Powietrze odepchnięte przez wirnik "odbija" się od ziemi, a ponieważ Lama jest bardzo na to wrażliwa, "buja się". Musisz po prostu wzlecieć wyżej. Śmigłowce nie unoszą się dzięki lewitacji, lecz dzieki konkretnym zjawiskom fizycznym. Jeżeli chcesz być dobrym pilotem, musisz poznać teorię lotu śmigłowców, nauczyć się co z tego odnosi się do modeli i przewidywać jak wpłynie na model danej wielkości. wiem wiem wiem ale próbowałem tez na 2.5 metra i nie stoji stabilnie tylko lata w kwadracie 1mkwadrat gdzie się da praw lewo tył przód muszę szybko manewrować menatami żeby w coś nie przywalić . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 11 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2010 Lata po kwadracie....mnie to wygląda na tak zwaną "spłuczkę" czyli ruch do boku, do przodu, do przeciwnego boku, do tyłu. Standardowa przypadłość Lamy. Sprawdź następujące rzeczy: - ustawienie stabilizatora względem mocowania górnych łopat (to o czym pisał ECO), mają być równoległe. - sam stabilizator czy nie jest pogięty - głowicę czy jest prosta i czy łoże stabilizatora nie jest uszkodzone - mocowania górnych łopat czy nie są pęknięte albo krzywo ze sobą skręcone - sprawdź czy górne łopaty nie są wyszczerbione albo pęknięte czy też krzywe oraz czy mogą się swobodnie przesuwać w uchwytach - spróbuj wyważyć górne łopaty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafik1213 Opublikowano 12 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2010 To tak mam filmy i fotki.Oraz 2 inne problemy 1 heli przerywa robi tak blebwr brlwe czisza i nagle wru ble tika chwilek . Stało mi się to już4 razy i raz w powietrzu heli spad z 15 cm . 2 problem wypadając stabilizator http://www.youtube.com/watch?v=m7qlR__-ZQo przepraszam za koleżankę w tle ale byłą godzina 7 przed wyjściem do szkoły . http://www.youtube.com/watch?v=JFg_JHPHcdQ http://www.youtube.com/watch?v=cHZqrq-AeC8 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafik1213 Opublikowano 12 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2010 pomorze ktoś Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ECO400 Opublikowano 12 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2010 zawsze jak przywalisz to stabilizator się wypnie. Tak to jest zrobione żebyś za każdym razem go nie łamał :wink: Czyli masz problem z tym że lama obraca się powoli w jedną stronę :?: Jeśli trymerem nie da się tego skorygować to musisz przesunąć orczyk na serwie o jeden ząbek. Możliwe też że masz lekko krzywy wał wewnętrzny i dlatego tak się dziele. Ale pewny nie jestem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Y/F-22 Opublikowano 12 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2010 Nie no, bez przesady, to normalne zachowanie Lamy.....nigdy nie zrobisz tak że podpinasz pakiet, dajesz gazu i wisi, zawszę trzeba trochę pojeździc trymerem od obrotu a jak chcesz miec zawsze trymery przechyłu i lotu przód-tył na 50% (środek) to pokręc snapami..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MiQ27 Opublikowano 12 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2010 Y/F-22, który snap w Lamie jest od obrotu wokół osi pionowej? Serio pytam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Y/F-22 Opublikowano 12 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2010 Za szybko pisałem i nie wziąłem tego pod uwagę, już poprawione :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madrian Opublikowano 12 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2010 pomorze ktoś Nie... Wszyscy ze Śląska, Mazowsza, lub Wielkopolski. :wink: Sprawdź dokładnie zębatki i ich mocowanie do wałów. Sprawdź czy nie rozkleja się tarcza sterująca - częsta przypadłość po urazach w tym modelu. Po drugie, trymowanie łopat. Jak trzymasz helikopter w ręku, tak, by patrzeć z boku na wirniki i włączysz gaz, to musisz widzieć coś takiego: ---------||----------- ---------||----------- Jak widzisz coś takiego: ====--||--==== ====--||--==== Albo takiego? >=------||--------=< >=------||--------=< To łopaty są nie wytorowane (każda zatacza w przestrzeni inny tor). Wówczas o stabilności możesz zapomnieć. Za pomocą snapów, czyli tych plastikowo-metalowych drążków, łaczących serwa z tarczą oraz Flybara z górnym wirnikiem, regulujesz łopaty tak, by róznica była jak najmniejsza. Snapy się po prostu skręca, lub rozkręca. Zdejmujesz je z mocowania i przekręcasz co pół obrotu. Jak się pogarsza, to kręcisz w drugą stronę. Jak poprawia kręcisz dalej. Flybar musi być prosty. Podobnie wał. W takim modelu (śmigłowca) mechanika napędu jest podstawą. Nawet minimalne różnice mogą mieć kolosalne znaczenie. Poza tym, praktycznie żaden śmigłowiec nie wisi sam z siebie. To nie samochodzik, który się zatrzymuje w powietrzu po puszczeniu drążka. W śmigłowcu musisz cały czas wprowadzać dobre korekty i reagować na zmiany położenia. Spokojnie - po pewnym czasie nabierzesz wprawy i nie będziesz już myślał o tym co robić, a palce same będą kierować. To kwestia treningu. :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafik1213 Opublikowano 12 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2010 widzę >=------||--------=< na górze ---------||----------- na dole A może ktoś mi fotki tych sapów zrobić eh hard być początkującym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Y/F-22 Opublikowano 12 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2010 Eh, hard czytac to co piszesz... Poczytaj na epheli, jest tam cała encyklopedia Lamy i nie widzę potrzeby kopiowania jej tu.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jary14 Opublikowano 12 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2010 Eh, hard czytac to co piszesz...hahahaha, przyganiał kocioł... Madrian, a Lubuskie to co ? xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Squa Opublikowano 13 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2010 Nie chce cię ranić ale po co latasz skoro nie znasz podstawowych części. Skoro nie wiesz gdzie jest snap i nie wiesz co jest z tymi diodami to rzeczywiście przeczytaj trochę podstaw na epheli. To z diodami to moduł 3 w 1. Jest tam regulator, żyroskop(stabilizator), i mixer. Po przeciwnej stronie modułu jest odbiornik który jest połączony z modułem i z niego wystaje antenka . Więc poczytaj trochę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madrian Opublikowano 13 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2010 Madrian, a Lubuskie to co ? xD A nichaj ci będziem ... i Lubuskie tyż (i pozostałe, poza Pomorzem tyż) widzę >=------||--------=< na górze ---------||----------- na dole A może ktoś mi fotki tych sapów zrobić eh hard być początkującym Czyli górny wirnik, bezpośrednio odpowiedzialny za stabilizację masz nie wytorowany. Snap to ta poprzeczka która łączy flybar (to druciane z ciężarkami) z wirnikiem. Ściągnij dolną pętelkę z tej kulki, obróć o pół obrotu, wciśnij na miejsce i sprawdź. Jak się pogroszy - kręć w drugą stronę, jak się poprawia, kręć dalej albo zostaw. Naklej na końce obu łopat jakiś kolorowe nalepki, np paski z taśmy izolacyjnej, wazne - inny kolor na inną łopatę. Teraz zobaczysz po włączeniu, która łopata idzie w dół, a która w górę. Jeżeli wyczerpałeś możliwości regulacji snapem, spróbuj łopaty odpowiednio podgiąć. Pomyśl też o zakupie łopat elastycznych firmy "Xtreme" (ważne! Xtreme, a nie eXtreme! te drugie to chińskie podróbki! ) - zaoszczędzisz trochę kasy na łamaniu się łopat przy kraksach. Łopaty musisz torować przy każdej wymianie, lub po każdej kraksie. Upewnij się też, że mocowania łopat są jednakowo skręcone. Dokręcasz do oporu i delikatnie luzujesz o pół obrotu. Za ciasno nie może byc, bo się łopaty nie będą ustawiały prostopadle do wału, a za lekko - będą się przesuwać przy zmianie prędkości obrotowej, co będzie skutkować tym samym. PS - zdjęcie snapa masz w drugim poście tego tematu na pierwszej stronie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.