Jump to content

Problem z Ray Li-poly 2s/7,4V 1100mAh 25C


fitter

Recommended Posts

Po ostatnim krecie wykonanym ASW-28 z wysokości ok. 15m mam problem z tytułowym pakietem. Jest on standardowo dołączany do w/w modelu firmy Pelikan więc i użytkowników jest wielu a na ich pomoc lub innych, bardziej obytych z elektroniką Kolegów, liczę.

Ale do brzegu:

pakiet nie wygląda na uszkodzony - przynajmniej tak mi się wydaje. Kable trzymają, zarówno te od wyjścia na balanser jak i "główne" wyjście zasilające. Jedyne widoczne uszczerbki to w dwóch miejscach uszkodzona fioletowa powłoka z folii - w jednym miejscu jakby ktoś lekko wbił nożyczki a w drugim pęknięcie idące od rogu - ale to tylko folia zabezpieczajaca.

Po podpięciu do ładowarki (GE Power B6) i załączeniu programu ładujacego pojawia się komunikat "BATTERY CHECK LOW VOLTAGE" co niby oznacza, ze procesor wykrył "voltage" niższy niż zaprogramowany dla danego typu pakietu i prosi o sprawdzenie poszczególnych cel.

No to przykładam mierniczek i mam na wyjściu pod balanser 3,81 i 3,71V a na wyjściu

"T" za cały pakiet 3,72V co mnie troszku zdziwiło...

No jak jedna nie chce to możne druga - podpiąłem pakiet pod ładowarkę załączoną do modelu (EMAX MaxHP) - czerwona dioda świeci - zielona mruga - niby ładuje. Ale po kilku godzinach bez zmian.

Wobec powyższego mam pytanie: czyżby pakiet poległ? podejrzewam, że przy trafianiu w kreta mógł w środku puścić lut pomiędzy celami - ale za bardzo się nie znam. Jeśli można to proszę fachowców o ocenę.

Link to comment
Share on other sites

jeśli cały pakiet 2s ma 3,72V a każda cela z osobna 3,81 i 3,71 to masz rewelacyjną metodę pomiaru.

 

te 2 ogniwa połączone są szeregowo więc ich napięcia się sumują więc jak wytłumaczysz twoje pomiary bo dobre nie są.

 

Jeśli cela jest przebita to nic już ci z niej

Link to comment
Share on other sites

Pewny wydaje sie pomiar na wyjściu T 3,72V , pomiar 3,81V to jakaś ściema, błąd. Generalnie jak na wyjściu masz 3,7V to na 99% masz jedną celę zwartą, ten 1% niepewności to wynika z twoich umiejętności pomiarowych. Trzymaj pakiet z dala od materialów łatwopalnych, najlepiej w jakiejś donicy przykrytej czymś niepalnym. Z opisu wnioskuję, że masz przebite jedno ogniwo, które zupełnie rozładowane zawiera metaliczny lit, a ten w obecności wody (wilgoci) dostanie samozapłonu i nie daj boże gasić to wodą. :!:

Link to comment
Share on other sites

No możne faktycznie moja metoda pomiaru nie jest rewelacyjna, ale nie jestem specjalistą od prundu a modelarstwa RC się uczę (co innego kartonowe ;)

Więc łopatologicznie napiszę tak: pomiędzy czerwonym i pierwszym czarnym kablem jest 3,81, to samo pomiędzy czerwonym i drugim czarnym (to chyba za cały pakiet). Natomiast pomiędzy oboma czarnymi (wychodzi na drugą celę) jest 0. Tym razem nigdzie nie pojawiło się 3,71 :)

Wychodziłoby więc na uszkodzenie pakietu...

A jeśli tak to trzeba korzystać z oferowanych zniżek w promocji i wymienić na inny pakiet ;)

Serdeczne dzięi za porady!

Link to comment
Share on other sites

...

Więc łopatologicznie napiszę tak: pomiędzy czerwonym i pierwszym czarnym kablem jest 3,81, to samo pomiędzy czerwonym i drugim czarnym (to chyba za cały pakiet). Natomiast pomiędzy oboma czarnymi (wychodzi na drugą celę) jest 0. Tym razem nigdzie nie pojawiło się 3,71 :)...

Łopatologicznie wyjaśniłeś przyczynę takich wyników pomiarów, po prostu najpierw mierzyłeś napięcie na jednym ogniwie, a później na całym pakiecie, właściwy pomiar to czerwony-czarny i czarny-czarny. Generalnie pakiet do doniczki, ewentualnie jedno sprawne ogniwo do odzysku, drugie uszkodzone do punktu odbioru zużytych baterii itp. lub donniczki

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.