Skocz do zawartości

EXTRA 260 1,8m z GW elektro


Rekomendowane odpowiedzi

Aby nie robić bałaganu w wątku o Yaku z tej samej firmy zakładam nowy, w którym wrzucę kilka fotek mojej Extry w wersji elektro.

Wyposażenie modelu:

 

- silnik Turnigy SK 50-65 380 kv,

- regulator CC Phoenix 80A,

- śmigło APC E 20x8",

- pakiety 4000 6S 20C,

- zasilanie instalacji pakiet 1000 2S + BEC CC,

- serwa wysokość i kierunek HS 5625MG, lotki HS 635HB.

 

Czas lotu bez problemu 7-8min., maks. pojemność władowana ok. 2,7 Ah.

 

Wnętrze kabiny (aktualnie inne złącze pakiet -> BEC).

http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=4852

 

Tu jeszcze z poprzednim śmigłem, okazało się ciut za małe :)

http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=4853

 

Model w locie i zawisie

http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=4854

http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=4856

http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=4855

 

Nasze EXTRY - 2 na benzynki i moja elektro

http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=4857

 

Model dostał obecnie osłony na koła co poprawiło efekt wizualny, niestety kosztem wagi większej o jakieś 80g :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super fotki! Fajnie ze macie modele w tej samej kolorystyce, musicie pocwiczyc loty zespolowe!

 

Jak wychodzi porownanie wagowe Extry amperkowej z oktanowymi?:)

 

Owiewki na kolach musza byc, inaczej model wyglada jak kupa!

 

Zastanawiam sie tylko po co kolejny pakiet na zasilanie elektroniki. BEC castla przy 6 celkach spokojnie wyciagnie potrzebne amperki, a sam pisales ze wykorzystujesz max 2,7/4 pakietu wiec jak ciutke wiecej mAh wyciagniesz to nic sie nie stanie. Wg mnie mozna spokojnie zrezygnowac z drugiego akusa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super fotki! Fajnie ze macie modele w tej samej kolorystyce, musicie pocwiczyc loty zespolowe!

Kto wie, pomysł całkiem niezły :D

 

Jak wychodzi porownanie wagowe Extry amperkowej z oktanowymi?:)

Wersja elektro z owiewkami ok. 3,8 kg RTF. Benzynki zatankowane orientacyjnie ok. 4,5-4,6 kg (jedna lżejsza, druga nieco cięższa). W każdym razie sporo cięższe do mojej.

 

Owiewki na kolach musza byc, inaczej model wyglada jak kupa!

Chyba muszę przyznać rację :) Z owiewkami wygląda duuużo lepiej.

 

Zastanawiam sie tylko po co kolejny pakiet na zasilanie elektroniki. BEC castla przy 6 celkach spokojnie wyciagnie potrzebne amperki, a sam pisales ze wykorzystujesz max 2,7/4 pakietu wiec jak ciutke wiecej mAh wyciagniesz to nic sie nie stanie. Wg mnie mozna spokojnie zrezygnowac z drugiego akusa.

Tu właśnie miałem zagadkę. Z jednej strony brak pakietu to oszczędność na wadze ok. 80g (i jeden pakiet mniej do ładowania), z drugiej niby miało być bezpieczniej. Pakiet zasilający ma zapas pojemności więc tu problemu nie ma. Cztery loty to ubytek ok. 250mAh z pakietu zasilającego elektronikę, czyli jeden lot to 60-70 mAh więc praktycznie pomijalny. Brałem pod uwagę to, że strata mocy na BECu przy zasilaniu 2S będzie dużo mniejsza niż przy 6S więc BEC będzie sobie pracował w komfortowych warunkach. Jednak przy tak małym poborze prądu przez serwa można zastanowić się nad eliminacją dodatkowego pakietu zasilającego. Na razie mam pewne obawy ale nie wykluczam takiego rozwiązania, może w ramach odchudzania modelu :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krzysiek a jak z wyważeniem?Nie było problemów? Wiem, że nasze modele trochę inne, ale zastanawiam się nad pulpulem na wysokości u siebie...

Extra dała się wyważyć ale SC jest lekko w tył w stosunku do podawanego. W sumie to mi nie przeszkadza i pewnie jeszcze odrobinę przesunę. Przy Yaku może być większy problem z wyważeniem ponieważ cały ogon jest cięższy - profilowe stateczniki (Extra ma płaskie) oraz rura do poziomego. W Yaku można bardziej do przodu przesunąć pakiet więc może uda się wyważyć. Konstrukcja przodu kadłuba w Extrze jest nieco inna - dolny element "domku" silnika jest skośny - i pakietu nie da się przesunąć do przodu bez zrobienia dodatkowej półki.

 

...Ewentualnie mozesz zastosowac BECpro od CC.

Zastosowanie tego BECa też brałem pod uwagę ale wybrałem pakiet + mały BEC, który akuratnie miałem pod ręką. Pewnie zrobię test - podepnę pod pakiet 6S, pomieszam serwami i zobaczymy jak BEC to zniesie :)

Może rzeczywiście ten dodatkowy pakiecik nie jest konieczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie dane na sieci znalazlem dla silnika 50-65 SK 380v:

 

Static on the ground:

17x8 prop

6S 5000mah LiPo

56 amps, 1120 watts

5606 g static thrust

 

I have not done a static thrust test. But it does pull harder but on the ground I get:

62amps, 1240 watts

 

In the air with an Eagletree datalogger I get:

51 amps

1040 watts

 

-----------------

 

I put the watt meter on it with the APC 19x8 prop. It hit 78 amps peak and 1611 watts on the ground.

 

Some in air numbers recorded with an Eagletree Datalogger.

APC 19x8E

The maiden was 5:56 in duration. According to the datalogger:

I consumed 1161 mah's

Peak amps was 52.36

Peak Watts 1149

Low PakV 21.55

 

Second flight :

Duration 11:58

Consumption 2442 mah

Peak amps 60.77

Peak watts 1285

Low PakV 20.99

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie dane na sieci znalazlem dla silnika 50-65 SK 380v:

U mnie wattmeter pokazuje 67A a ciąg to ok. 7,3 kg. Sprawdzę jeszcze loggerem bo może wattmeter oszukuje. Ciąg mierzony elektroniczną wagą zaczepioną do modelu.

Poza tym jak to przy chińskim sprzęcie, silniki mogą mieć mały rozrzut parametrów więc pomiary należy traktować orientacyjnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanko. Czy jest duża różnica w mocy porównując wersje Elektro i Gas :?:

U mnie ciąg 7,3kg u kolegi na benzynie 7kg ale ma teraz kiepskie śmigło. Na dobrych śmigłach trochę ponad 8kg. Biorąc pod uwagę współczynnik ciąg/masa modelu to korzystniej wypada elektryk. Oczywiście w miarę rozładowania pakietu ciąg i współczynnik maleją, przy benzynie praktycznie można założyć, że pozostaje stały (wzrasta nieznacznie - model lżejszy o wypalone paliwo).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.