pilot Posted June 1, 2010 Share Posted June 1, 2010 Aby nie robić bałaganu w wątku o Yaku z tej samej firmy zakładam nowy, w którym wrzucę kilka fotek mojej Extry w wersji elektro. Wyposażenie modelu: - silnik Turnigy SK 50-65 380 kv, - regulator CC Phoenix 80A, - śmigło APC E 20x8", - pakiety 4000 6S 20C, - zasilanie instalacji pakiet 1000 2S + BEC CC, - serwa wysokość i kierunek HS 5625MG, lotki HS 635HB. Czas lotu bez problemu 7-8min., maks. pojemność władowana ok. 2,7 Ah. Wnętrze kabiny (aktualnie inne złącze pakiet -> BEC). http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=4852 Tu jeszcze z poprzednim śmigłem, okazało się ciut za małe http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=4853 Model w locie i zawisie http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=4854 http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=4856 http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=4855 Nasze EXTRY - 2 na benzynki i moja elektro http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=4857 Model dostał obecnie osłony na koła co poprawiło efekt wizualny, niestety kosztem wagi większej o jakieś 80g Link to comment Share on other sites More sharing options...
alchemique Posted June 1, 2010 Share Posted June 1, 2010 Super fotki! Fajnie ze macie modele w tej samej kolorystyce, musicie pocwiczyc loty zespolowe! Jak wychodzi porownanie wagowe Extry amperkowej z oktanowymi? Owiewki na kolach musza byc, inaczej model wyglada jak kupa! Zastanawiam sie tylko po co kolejny pakiet na zasilanie elektroniki. BEC castla przy 6 celkach spokojnie wyciagnie potrzebne amperki, a sam pisales ze wykorzystujesz max 2,7/4 pakietu wiec jak ciutke wiecej mAh wyciagniesz to nic sie nie stanie. Wg mnie mozna spokojnie zrezygnowac z drugiego akusa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pilot Posted June 1, 2010 Author Share Posted June 1, 2010 Super fotki! Fajnie ze macie modele w tej samej kolorystyce, musicie pocwiczyc loty zespolowe!Kto wie, pomysł całkiem niezły Jak wychodzi porownanie wagowe Extry amperkowej z oktanowymi? Wersja elektro z owiewkami ok. 3,8 kg RTF. Benzynki zatankowane orientacyjnie ok. 4,5-4,6 kg (jedna lżejsza, druga nieco cięższa). W każdym razie sporo cięższe do mojej. Owiewki na kolach musza byc, inaczej model wyglada jak kupa! Chyba muszę przyznać rację Z owiewkami wygląda duuużo lepiej. Zastanawiam sie tylko po co kolejny pakiet na zasilanie elektroniki. BEC castla przy 6 celkach spokojnie wyciagnie potrzebne amperki, a sam pisales ze wykorzystujesz max 2,7/4 pakietu wiec jak ciutke wiecej mAh wyciagniesz to nic sie nie stanie. Wg mnie mozna spokojnie zrezygnowac z drugiego akusa. Tu właśnie miałem zagadkę. Z jednej strony brak pakietu to oszczędność na wadze ok. 80g (i jeden pakiet mniej do ładowania), z drugiej niby miało być bezpieczniej. Pakiet zasilający ma zapas pojemności więc tu problemu nie ma. Cztery loty to ubytek ok. 250mAh z pakietu zasilającego elektronikę, czyli jeden lot to 60-70 mAh więc praktycznie pomijalny. Brałem pod uwagę to, że strata mocy na BECu przy zasilaniu 2S będzie dużo mniejsza niż przy 6S więc BEC będzie sobie pracował w komfortowych warunkach. Jednak przy tak małym poborze prądu przez serwa można zastanowić się nad eliminacją dodatkowego pakietu zasilającego. Na razie mam pewne obawy ale nie wykluczam takiego rozwiązania, może w ramach odchudzania modelu Link to comment Share on other sites More sharing options...
alchemique Posted June 1, 2010 Share Posted June 1, 2010 Gdyby to byl pakiet 10s to bym pewnie zastosowal Twoj sposob ale przy 6celkach to spokojnie wyrobi pradowo. Ewentualnie mozesz zastosowac BECpro od CC. Kiedys pisalem z supportem castla na temat wydajnosci ich becow i z tego co pamietam to przy takiej wielkosci pakietu i serw nie powinno byc problemow. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jakuban Posted June 1, 2010 Share Posted June 1, 2010 Krzysiek a jak z wyważeniem?Nie było problemów? Wiem, że nasze modele trochę inne, ale zastanawiam się nad pulpulem na wysokości u siebie... Link to comment Share on other sites More sharing options...
pilot Posted June 2, 2010 Author Share Posted June 2, 2010 Krzysiek a jak z wyważeniem?Nie było problemów? Wiem, że nasze modele trochę inne, ale zastanawiam się nad pulpulem na wysokości u siebie...Extra dała się wyważyć ale SC jest lekko w tył w stosunku do podawanego. W sumie to mi nie przeszkadza i pewnie jeszcze odrobinę przesunę. Przy Yaku może być większy problem z wyważeniem ponieważ cały ogon jest cięższy - profilowe stateczniki (Extra ma płaskie) oraz rura do poziomego. W Yaku można bardziej do przodu przesunąć pakiet więc może uda się wyważyć. Konstrukcja przodu kadłuba w Extrze jest nieco inna - dolny element "domku" silnika jest skośny - i pakietu nie da się przesunąć do przodu bez zrobienia dodatkowej półki. ...Ewentualnie mozesz zastosowac BECpro od CC.Zastosowanie tego BECa też brałem pod uwagę ale wybrałem pakiet + mały BEC, który akuratnie miałem pod ręką. Pewnie zrobię test - podepnę pod pakiet 6S, pomieszam serwami i zobaczymy jak BEC to zniesie Może rzeczywiście ten dodatkowy pakiecik nie jest konieczny. Link to comment Share on other sites More sharing options...
M@verick Posted June 2, 2010 Share Posted June 2, 2010 Takie dane na sieci znalazlem dla silnika 50-65 SK 380v: Static on the ground: 17x8 prop 6S 5000mah LiPo 56 amps, 1120 watts 5606 g static thrust I have not done a static thrust test. But it does pull harder but on the ground I get: 62amps, 1240 watts In the air with an Eagletree datalogger I get: 51 amps 1040 watts ----------------- I put the watt meter on it with the APC 19x8 prop. It hit 78 amps peak and 1611 watts on the ground. Some in air numbers recorded with an Eagletree Datalogger. APC 19x8E The maiden was 5:56 in duration. According to the datalogger: I consumed 1161 mah's Peak amps was 52.36 Peak Watts 1149 Low PakV 21.55 Second flight : Duration 11:58 Consumption 2442 mah Peak amps 60.77 Peak watts 1285 Low PakV 20.99 Link to comment Share on other sites More sharing options...
pilot Posted June 2, 2010 Author Share Posted June 2, 2010 Takie dane na sieci znalazlem dla silnika 50-65 SK 380v:U mnie wattmeter pokazuje 67A a ciąg to ok. 7,3 kg. Sprawdzę jeszcze loggerem bo może wattmeter oszukuje. Ciąg mierzony elektroniczną wagą zaczepioną do modelu. Poza tym jak to przy chińskim sprzęcie, silniki mogą mieć mały rozrzut parametrów więc pomiary należy traktować orientacyjnie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ECO400 Posted June 3, 2010 Share Posted June 3, 2010 Mam pytanko. Czy jest duża różnica w mocy porównując wersje Elektro i Gas :?: I jakie są wahania wagowe :?: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kwasiu Posted June 3, 2010 Share Posted June 3, 2010 Wersja elektro z owiewkami ok. 3,8 kg RTF. Benzynki zatankowane orientacyjnie ok. 4,5-4,6 kg (jedna lżejsza, druga nieco cięższa). W każdym razie sporo cięższe do mojej. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ECO400 Posted June 3, 2010 Share Posted June 3, 2010 Ok dzięki. Nie doczytałem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pilot Posted June 3, 2010 Author Share Posted June 3, 2010 Mam pytanko. Czy jest duża różnica w mocy porównując wersje Elektro i Gas :?:U mnie ciąg 7,3kg u kolegi na benzynie 7kg ale ma teraz kiepskie śmigło. Na dobrych śmigłach trochę ponad 8kg. Biorąc pod uwagę współczynnik ciąg/masa modelu to korzystniej wypada elektryk. Oczywiście w miarę rozładowania pakietu ciąg i współczynnik maleją, przy benzynie praktycznie można założyć, że pozostaje stały (wzrasta nieznacznie - model lżejszy o wypalone paliwo). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.