Arco Opublikowano 14 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2010 Na wstępie chciałbym nawiązać do mojego wątku z grudnia ubiegłego roku, opisującego konwersję standardowego modelu HK450 na pakiet 3S1P LiFe. Mając doświadczenie kilu miesięcy mogę powiedzieć, że opisane mocowanie sprawdza się w zawisie i lotach postępowych, ale uchwyt nie jest na tyle silny, aby nadawał się do akrobacji. Po prostu podłoga w tych modelach jest zbyt wiotka, a jeden rzep niewystarczający aby utrzymać pakiet. Stąd moje poszukiwania podłogi wykonanej z laminatu zakończone wymianą modelu na wersję PRO. Nie będę opisywał różnic w budowie modeli, natomiast jak widzicie na zdjęciach po przelutowaniu pakietu, można go spokojnie zamocować na półeczce bez żadnych przeróbek (no może tylko wspomnę o przesunięciu otworów mocowania kabiny). Napęd pozostał ten sam, silnik E500 (4000kV) oraz regulator Hobbywing Pentium 40A. Przy okazji wypada wspomnieć, że przechodząc z trybu normal na sport musiałem podnieść krzywą gazu aby po przełączeniu w zawisie śmigłowiec nie dopadał. Na tą chwilę krzywa wygląda tak: 90; 85; 80; 90; 100. Myślę że docelowo wymienię silnik na 4400kV który zrekompensuje spadek obrotów spowodowany niższym napięciem pakietu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
COoLoSER Opublikowano 15 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2010 Ja w swoim Trex 450 v2 mam ustawiony pakiet 3s w konfiguracji trójkątnej pionowo na półeczce dolnej. Od dołu rzep a z do ramy mocna gumka przytrzymuje pakiet. Serwo ogonowe mks 480 1,5 cm od mocowania ogona i wyważenie z kabinką jest super. Nie ma szans by pakiet się obluzował. Wieczorem porobię zdjęcia. Silnik Scorpion HKII-2221-6 http://www.scorpionsystem.com/catalog/motors/hk22/HK-2221-6/ Governor na 3000 obrotów i niesamowity power jest w tym ustawieniu. Ładowanie pakietów 10A i nic więcej nie potrzeba. Zastanawiałem się czy do wersji pro da się zamontować a widzę, że da się i to bardzo ładnie wygląda. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
COoLoSER Opublikowano 16 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2010 Obiecane zdjęcia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tadek041 Opublikowano 16 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2010 to ja tak zapytam z ciekawości bo również latam HK 450. Ile tak polatasz na full naładowanym pakiecie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
COoLoSER Opublikowano 16 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2010 Helik waży 905 gramów w wersji RTF. Na pakiecie mogę latać 5:30 minuty, w trybie governora ustawionego na 3000 obrotów/min. Helik ma niezłego kopa i spokojnie nadaje się do lotów typu sport oraz lekkiego 3d. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tadek041 Opublikowano 17 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2010 NO to ja na li -polu przy akrobacji latam jakieś 7 minut. Więc różnica nie duża a prąd ładowania bardzo znaczący. Ile zajmuje Ci naładowanie takiego pakietu A123 o pojemności 2300 mah ? Ładując prądem np 5A Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
COoLoSER Opublikowano 17 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2010 Prądem 5A ładowałem 28 minut, teraz prądem 6A i ładuje 23 min. Zawsze praktycznie z 2100 do 2200 wchodzi, bo pakiety rozładowuję na maksa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tadek041 Opublikowano 17 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2010 To czas ładowania jest świetny. a jakby mieć ładowarkę która ładuje prądem 10 A to by było coś. A jeszcze takie pytanie jak zaprogramować regulator pod taki pakiet, bo nie ma jeszcze chyba takiego co taki obsługuje. I jaka jest cena takiego A 123 , sam go lutowałeś ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
COoLoSER Opublikowano 17 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2010 Ja ładuję równocześnie 2 pakiety, bo mam Hyperiona dwu-kanałowego. Zasilacz mam zrobiony z komputerowego i dzisiaj chcę wlutować obciążenie linii 5V aby wycisnąć z niego większy prąd przy mniejszych spadkach napięcia na linii 12V. Dam znać jak szybko wtedy się ładują. Pakiety kupiłem na ebay. Za kilkadziesiąt centów za ogniowo mogą pospawać pakiet, i tak też zrobiłem. Pakiet kosztował mnie z przesyłką jakieś 85 złotych (za pakiet 3s trójkąt). Pakiet przyszedł pospawany blaszkami. Przylutowałem tylko kable zasilające i balancera, potem zabezpieczyłem kartonem od dołu i góry i trochę taśmy wzmocnionej włóknem szklanym. Ostatni krok to koszulka termokurczliwa i złącza na kable. Z doświadczenia widzę, że złącze balancera nie jest potrzebne, pakiet ładnie się sam balansuje. Co do regulatora to mam taki gdzie mogę punkt odcięcia sam ustawić i wybrałem 7,5V na pakiet 3s. Inne regulatory ustawiasz na najniższy punkt lub go wyłączasz, albo wybierasz, że masz zasilanie w postaci NiMh. Może to kwestia ogniw/parti, a może tak jest z tymi ogniwami, jednak moje przy prądzie 40A potrafią zejść do jakiś 2,7V na ogniwo. Może to też być kwestią przewodów. Mam jeszcze 500tkę też na te pakiety, opisałem ją na waldorfie. Będę testował w weekend połączenie równoległe pakietów by sprawdzić czy wydajność prądowa nie jest ograniczona przez kable i złączki. Dwa dni temu regulowałem helika tak długo że BEC już wysiadł bo pakiet był do 0V na dwóch ogniwach. Regulacja była bez włączania silnika. Ładowarka nie chciała rozpoznać pakietu, więc puściłem przez minutę 2A przez niego w trybie bez balancera i potem normalnie dał się naładować i wszystko jest z nim w porządku. Właśnie to lubię w tych pakietach, że praktycznie wybaczają wszystko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.