Skocz do zawartości

Konwersja HK450PRO na pakiet 3s A123


Arco

Rekomendowane odpowiedzi

Na wstępie chciałbym nawiązać do mojego wątku z grudnia ubiegłego roku, opisującego konwersję standardowego modelu HK450 na pakiet 3S1P LiFe.

Mając doświadczenie kilu miesięcy mogę powiedzieć, że opisane mocowanie sprawdza się w zawisie i lotach postępowych, ale uchwyt nie jest na tyle silny, aby nadawał się do akrobacji. Po prostu podłoga w tych modelach jest zbyt wiotka, a jeden rzep niewystarczający aby utrzymać pakiet.

Stąd moje poszukiwania podłogi wykonanej z laminatu zakończone wymianą modelu na wersję PRO.

Nie będę opisywał różnic w budowie modeli, natomiast jak widzicie na zdjęciach po przelutowaniu pakietu, można go spokojnie zamocować na półeczce bez żadnych przeróbek (no może tylko wspomnę o przesunięciu otworów mocowania kabiny).

Napęd pozostał ten sam, silnik E500 (4000kV) oraz regulator Hobbywing Pentium 40A.

Przy okazji wypada wspomnieć, że przechodząc z trybu normal na sport musiałem podnieść krzywą gazu aby po przełączeniu w zawisie śmigłowiec nie dopadał.

Na tą chwilę krzywa wygląda tak: 90; 85; 80; 90; 100.

Myślę że docelowo wymienię silnik na 4400kV który zrekompensuje spadek obrotów spowodowany niższym napięciem pakietu.

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w swoim Trex 450 v2 mam ustawiony pakiet 3s w konfiguracji trójkątnej pionowo na półeczce dolnej. Od dołu rzep a z do ramy mocna gumka przytrzymuje pakiet.

Serwo ogonowe mks 480 1,5 cm od mocowania ogona i wyważenie z kabinką jest super.

Nie ma szans by pakiet się obluzował.

 

Wieczorem porobię zdjęcia.

 

Silnik Scorpion HKII-2221-6

http://www.scorpionsystem.com/catalog/motors/hk22/HK-2221-6/

 

Governor na 3000 obrotów i niesamowity power jest w tym ustawieniu. Ładowanie pakietów 10A i nic więcej nie potrzeba.

 

Zastanawiałem się czy do wersji pro da się zamontować a widzę, że da się i to bardzo ładnie wygląda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To czas ładowania jest świetny. a jakby mieć ładowarkę która ładuje prądem 10 A to by było coś. A jeszcze takie pytanie jak zaprogramować regulator pod taki pakiet, bo nie ma jeszcze chyba takiego co taki obsługuje. I jaka jest cena takiego A 123 , sam go lutowałeś ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ładuję równocześnie 2 pakiety, bo mam Hyperiona dwu-kanałowego. Zasilacz mam zrobiony z komputerowego i dzisiaj chcę wlutować obciążenie linii 5V aby wycisnąć z niego większy prąd przy mniejszych spadkach napięcia na linii 12V. Dam znać jak szybko wtedy się ładują.

 

Pakiety kupiłem na ebay. Za kilkadziesiąt centów za ogniowo mogą pospawać pakiet, i tak też zrobiłem. Pakiet kosztował mnie z przesyłką jakieś 85 złotych (za pakiet 3s trójkąt). Pakiet przyszedł pospawany blaszkami. Przylutowałem tylko kable zasilające i balancera, potem zabezpieczyłem kartonem od dołu i góry i trochę taśmy wzmocnionej włóknem szklanym. Ostatni krok to koszulka termokurczliwa i złącza na kable.

Z doświadczenia widzę, że złącze balancera nie jest potrzebne, pakiet ładnie się sam balansuje.

 

Co do regulatora to mam taki gdzie mogę punkt odcięcia sam ustawić i wybrałem 7,5V na pakiet 3s. Inne regulatory ustawiasz na najniższy punkt lub go wyłączasz, albo wybierasz, że masz zasilanie w postaci NiMh.

Może to kwestia ogniw/parti, a może tak jest z tymi ogniwami, jednak moje przy prądzie 40A potrafią zejść do jakiś 2,7V na ogniwo. Może to też być kwestią przewodów.

 

Mam jeszcze 500tkę też na te pakiety, opisałem ją na waldorfie. Będę testował w weekend połączenie równoległe pakietów by sprawdzić czy wydajność prądowa nie jest ograniczona przez kable i złączki.

 

Dwa dni temu regulowałem helika tak długo że BEC już wysiadł bo pakiet był do 0V na dwóch ogniwach. Regulacja była bez włączania silnika. Ładowarka nie chciała rozpoznać pakietu, więc puściłem przez minutę 2A przez niego w trybie bez balancera i potem normalnie dał się naładować i wszystko jest z nim w porządku. Właśnie to lubię w tych pakietach, że praktycznie wybaczają wszystko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.