Skocz do zawartości

Spalenie Welgarda WA22-12-06 a za mocny regulator


bajer0

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam problem.

Zjarał mi się nowy silnik Welgarda (ten o ciągu 800g).

 

Poprzednio silnik Welgarda WA22-08-14 też mi się spalił w dziwnych okolicznościach, zaraz po założeniu regulatora Emax 35A. Wykonał na nim może z 5 - 7 minut lotu. Dzisiaj założyłem nowy silnik (ten z tytułu) i oblot nowego modelu. Po max 15 minutach, założeniu nowego śmigła i próbie statycznej z silnika poszedł dym. Teraz ten silnik przerywa, szarpie itp. Zastanawiam się, bo pewnie spowodował to regulator. Jak powinienem ten regulaotr ustawić? (głównie chodzi mi o timing).

 

Drugie pytanie:

Czy za mocny regulator może spalić silnik? Czy do silnika, który max pobiera 22A mogę stosować regulator 35A??

 

Pomocy, bo nie chcę spalić trzeciego silnika...

Opublikowano

Co to jest za mocny regulator? Napisz, to interesujące.

I od czego twoim zdaniem zależy prąd pobierany przez silnik?

Regulator może być wadliwy, ale "za mocny"?

Opublikowano

Hmm. Za mocny - chodziło mi, że ma za dużą wydajność, zdolność (35A to więcej niż 22A) względem silnika. Jak się domyślam, nie jest to problemem, lecz może o czymś nie wiem.

 

Stało się to na śmigle 9x47. Na takim kolega latał z tym silnikiem. Zalecane to 8x4

Opublikowano

Hmm, w zasadzie jedyną jednoznaczną odpowiedź dałby pomiar prądu. Ale wobec tragicznego zejścia silnika...

Wydajność reglera nie może być mniejsza niż pobór prądu przez silnik (a zważywszy na charakterystykę poboru prądu przez silnik, powinien mieć minimum 20% zapasu)

Opublikowano

koledze pewnie dlatego silnik działa że ma słabszy pakiet - mniej wydajny i u niego silnik nie osiąga pełnej mocy jak u ciebie

więc albo ogranicz obroty albo daj mniejsze śmigło

Opublikowano

Czy spokojnie mogę pod tego Welgarda podpiąc regulator 35 - 40A i nic się z tego powodu nie stanie??

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Możesz.

Tytułem eksperymentu podłączyłem mój regulator 20A do silnika wyjętego z dysku twardego z notebooka o nominalnym prądzie ok. 400mA. Rozkręciłem go do niebotycznych obrotów i prąd pobierany nie przekroczył ok. 1A.

O poborze prądu decyduje zespół silnik+śmigło+pakiet (napięcie zasilania), a nominalny prąd regulatora to parametr określający ile regulator może dostarczyć do odbiornika (tu:silnika) bez zniszczenia samego siebie. Możesz dać regiel i 1000A, silnik i tak nie pobierze więcej niż może. Ale to ile może pobrać zależy m.in. od rozmiaru śmigła czyli od oporu jaki stawia silnikowi obracające się śmigło.

Uproszczona zasada: im szybsze obroty śmigła (przy tym samym ustawieniu drążka gazu) tym mniejszy opór śmigło stawia silnikowi i tym mniejszy prąd silnik pobiera. Największy prąd pobiera zatrzymany silnik - może być nawet kilka razy większy od prądu pobieranego przy max. obrotach.

Opublikowano

OK, czyli na chłopski rozum to silnik pobiera z regla tyle ile potrzebuje (zależnie od śmigła i pakietu) a nie regulator "wpycha" do silnika tyle ile może.

 

Dzięki i pozdrawiam serdecznie.

Opublikowano

Podłączyłem dzisiaj drugi regulator, H40A i nowy silnik welgarda z tytułu. Po ok, 20 sekundach pracy na 100% przepustnicy dzwięk silnika się zmienił. Wyłączyłem go szybko, był lekko ciepły (może ok 40-50stp.) i leciutki smrud.... Gdzie szukać przyczyny? Timing mam na default (low) ustawiony... wcześniej na Emax ten sam objaw... Silnik działa, ale nie wiem, czy to nie będzie miało wpływu na jego prace.

Opublikowano

Prawdopodobnie przeciazasz silnik. Smiglo jest za duze, lub za duze napiecie zasilania.

Regulator, niezaleznie od tego czy 30A czy 130A - da tylko tyle ile silnik wezmie. Ale to juz wszyscy przedemna pisali.

Opublikowano

Dokładnie tak jak napisał Leszek_K.

A nawiązując do mojego postu - to, że silnik nie pobierze więcej niż może oznacza tylko, że zespół silnik+śmigło+pakiet decyduje o poborze prądu, ale ABSOLUTNIE nie oznacza, że prąd pobierany przez silnik nie może przekroczyć wartości dopuszczalnej dla silnika i/lub regulatora.

Opublikowano

No i jeszcze zacznijmy od tego, ze testowanie statycznie silnika strasznie zabija taki silnik... w czasie lotu jednak na silnik idzie mniejsze obciążenie pochodzące od śmigła i oporu aniżeli przy silniku przykręconym np. do stołu... no i jak już zostało zauważone... przesadziłeś prawdopodobnie z rozmiarem śmigła w stosunku do pakietu jaki mu zaaplikowałeś... Lepiej trzymaj się zawsze zaleceń producenta co do śmigieł i pakietów jak nie chcesz usmażyć następnego...

 

I tak... możesz do niego spokojnie podpiąć nawet 100A regulator ale 40A w zupełności wystarczy...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.