bajer0 Posted June 27, 2010 Share Posted June 27, 2010 Mam problem. Zjarał mi się nowy silnik Welgarda (ten o ciągu 800g). Poprzednio silnik Welgarda WA22-08-14 też mi się spalił w dziwnych okolicznościach, zaraz po założeniu regulatora Emax 35A. Wykonał na nim może z 5 - 7 minut lotu. Dzisiaj założyłem nowy silnik (ten z tytułu) i oblot nowego modelu. Po max 15 minutach, założeniu nowego śmigła i próbie statycznej z silnika poszedł dym. Teraz ten silnik przerywa, szarpie itp. Zastanawiam się, bo pewnie spowodował to regulator. Jak powinienem ten regulaotr ustawić? (głównie chodzi mi o timing). Drugie pytanie: Czy za mocny regulator może spalić silnik? Czy do silnika, który max pobiera 22A mogę stosować regulator 35A?? Pomocy, bo nie chcę spalić trzeciego silnika... Link to comment Share on other sites More sharing options...
kojot Posted June 27, 2010 Share Posted June 27, 2010 Co to jest za mocny regulator? Napisz, to interesujące. I od czego twoim zdaniem zależy prąd pobierany przez silnik? Regulator może być wadliwy, ale "za mocny"? Link to comment Share on other sites More sharing options...
jarro Posted June 27, 2010 Share Posted June 27, 2010 A jakie śmiglo jest zalecane do tego silnika?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
bajer0 Posted June 27, 2010 Author Share Posted June 27, 2010 Hmm. Za mocny - chodziło mi, że ma za dużą wydajność, zdolność (35A to więcej niż 22A) względem silnika. Jak się domyślam, nie jest to problemem, lecz może o czymś nie wiem. Stało się to na śmigle 9x47. Na takim kolega latał z tym silnikiem. Zalecane to 8x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
kojot Posted June 27, 2010 Share Posted June 27, 2010 Hmm, w zasadzie jedyną jednoznaczną odpowiedź dałby pomiar prądu. Ale wobec tragicznego zejścia silnika... Wydajność reglera nie może być mniejsza niż pobór prądu przez silnik (a zważywszy na charakterystykę poboru prądu przez silnik, powinien mieć minimum 20% zapasu) Link to comment Share on other sites More sharing options...
pawel66 Posted June 27, 2010 Share Posted June 27, 2010 koledze pewnie dlatego silnik działa że ma słabszy pakiet - mniej wydajny i u niego silnik nie osiąga pełnej mocy jak u ciebie więc albo ogranicz obroty albo daj mniejsze śmigło Link to comment Share on other sites More sharing options...
bajer0 Posted June 30, 2010 Author Share Posted June 30, 2010 Czy spokojnie mogę pod tego Welgarda podpiąc regulator 35 - 40A i nic się z tego powodu nie stanie?? Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
szubi Posted June 30, 2010 Share Posted June 30, 2010 Możesz. Tytułem eksperymentu podłączyłem mój regulator 20A do silnika wyjętego z dysku twardego z notebooka o nominalnym prądzie ok. 400mA. Rozkręciłem go do niebotycznych obrotów i prąd pobierany nie przekroczył ok. 1A. O poborze prądu decyduje zespół silnik+śmigło+pakiet (napięcie zasilania), a nominalny prąd regulatora to parametr określający ile regulator może dostarczyć do odbiornika (tu:silnika) bez zniszczenia samego siebie. Możesz dać regiel i 1000A, silnik i tak nie pobierze więcej niż może. Ale to ile może pobrać zależy m.in. od rozmiaru śmigła czyli od oporu jaki stawia silnikowi obracające się śmigło. Uproszczona zasada: im szybsze obroty śmigła (przy tym samym ustawieniu drążka gazu) tym mniejszy opór śmigło stawia silnikowi i tym mniejszy prąd silnik pobiera. Największy prąd pobiera zatrzymany silnik - może być nawet kilka razy większy od prądu pobieranego przy max. obrotach. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bajer0 Posted June 30, 2010 Author Share Posted June 30, 2010 OK, czyli na chłopski rozum to silnik pobiera z regla tyle ile potrzebuje (zależnie od śmigła i pakietu) a nie regulator "wpycha" do silnika tyle ile może. Dzięki i pozdrawiam serdecznie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bajer0 Posted July 1, 2010 Author Share Posted July 1, 2010 Podłączyłem dzisiaj drugi regulator, H40A i nowy silnik welgarda z tytułu. Po ok, 20 sekundach pracy na 100% przepustnicy dzwięk silnika się zmienił. Wyłączyłem go szybko, był lekko ciepły (może ok 40-50stp.) i leciutki smrud.... Gdzie szukać przyczyny? Timing mam na default (low) ustawiony... wcześniej na Emax ten sam objaw... Silnik działa, ale nie wiem, czy to nie będzie miało wpływu na jego prace. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leszek_K Posted July 2, 2010 Share Posted July 2, 2010 Prawdopodobnie przeciazasz silnik. Smiglo jest za duze, lub za duze napiecie zasilania. Regulator, niezaleznie od tego czy 30A czy 130A - da tylko tyle ile silnik wezmie. Ale to juz wszyscy przedemna pisali. Link to comment Share on other sites More sharing options...
szubi Posted July 2, 2010 Share Posted July 2, 2010 Dokładnie tak jak napisał Leszek_K. A nawiązując do mojego postu - to, że silnik nie pobierze więcej niż może oznacza tylko, że zespół silnik+śmigło+pakiet decyduje o poborze prądu, ale ABSOLUTNIE nie oznacza, że prąd pobierany przez silnik nie może przekroczyć wartości dopuszczalnej dla silnika i/lub regulatora. Link to comment Share on other sites More sharing options...
modrzej Posted July 3, 2010 Share Posted July 3, 2010 No i jeszcze zacznijmy od tego, ze testowanie statycznie silnika strasznie zabija taki silnik... w czasie lotu jednak na silnik idzie mniejsze obciążenie pochodzące od śmigła i oporu aniżeli przy silniku przykręconym np. do stołu... no i jak już zostało zauważone... przesadziłeś prawdopodobnie z rozmiarem śmigła w stosunku do pakietu jaki mu zaaplikowałeś... Lepiej trzymaj się zawsze zaleceń producenta co do śmigieł i pakietów jak nie chcesz usmażyć następnego... I tak... możesz do niego spokojnie podpiąć nawet 100A regulator ale 40A w zupełności wystarczy... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.