Skocz do zawartości

Toto 0 i kilka wątpliwości


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Oczywiście, że warto. Możesz wtedy poznać inne style latania i inne techniki budowy modeli.

Poszukaj planów MK-34. To bardzo fajny akrobacik - dwupłat. Bardzo prosty w konstrukcji.

Do latania na hali (bardzo lekko wykonany) lub na dworzu przy braku wiatru.

Przy delikatnych wychyleniach lata spokojnie i majestatycznie, szczególnie gdy jest wykonany lekko - do 250g. Przy dużych zaś wychyleniach to prawdziwy wariat.

Idealna maszyna do zapoznania się z akrobacją. Łatwo go wyprowadzić nawet z trudnych sytuacji.

 

Możesz też poszukać akrobatów jednopłatowych takich jak Ultron czy Diablo.

 

Możesz spróbówać zbudować coś bardziej makietowego do polatania spokojnego.

 

Jeżeli masz aparaturę z mikserami, możesz spóbować np. latającego skrzydła, albo model z mechanizacją płata.

 

Spróbujesz różnych technik latania - zobaczysz co ci najbardziej odpowiada i z czym to się je. Grunt to się dobrze bawić. :wink:

Opublikowano

Chyba się zdecydowałem zbudować ten dwupłat, mam tylko kilka pytań "organizacyjnych":

1). Tak jak kiedyś pisał Pan madrian, w swoim MK-34 używa silniczka 2712-12. Jaki on ma pobór prądu? Bo dysponuję pakietem po Big Lamie (Heli wciąż sprawny :D ), ale to jest jakiś badziew e-sky i zapewne ma 10C, co daje max 8A

Regulator mam z zapasem bo 30A, ale nie będę inwestował w mniejszy, bo to powiedzmy taki mały eksperyment z tym MK-34. :wink: W ogóle podobają mi się duże szybowce i modele wolno latające, ale w związku z brakiem czasu postanowiłem zrobić coś mniejszego - na próbę.

2). Co do silnika: jaka powinna być cena? myślałem o tych sklepach, ale oczywiście zero opisu produktów a linki które proponuje sklep nie działają: http://modelflyrc.com.pl/index.php?cPath=35_37_92

czym różnią się te silniki i który warto kupić?

Opublikowano

kup najzwyklejszego dzwonka od towerpro lub emaxa 2822

silniki różnią się

wielkością a co za tym idzie mocą

obrotami - mniejsze śmigło - wyższe obroty i prędkość , większe śmigło mniejsze obroty mniejsza prędkość ale za to większy ciąg przy tych samych gabarytach

Opublikowano

Jak wygląda współpraca między regulatorem i silnikiem? tzn wiem jaka jest zasada działania, ale powiedzmy taka sytuacja:

mam dobrany zestaw:

1) silnik (prąd max 30A)

2) regulator (30A)

3) pakiet (jest na tyle duży, ze bez wysiłku dostarcza każdy wymagany prąd)

 

Wszystko pięknie działa. Teraz zamieniam silnik, bo za ciężki model i wstawiam o 2/3 mniejszy, gdzie prąd max to powiedzmy 10A. Jak to się ma do całego układu? skąd regulator wie, że podmieniłem silnik?

Opublikowano

To tak samo jak akku moze oddać np 66A (2,2 Ah 30C) to go nie pcha całego do regulatora, tylko regulator pobiera tyle prądu ile potrzebuje. Tak samo jest z silnikiem i regulatorem.

Opublikowano

Pytam, bo swego czasu budowałem przetwornice do eksperymentów fizycznych i tam było odwrotnie, tzn był magazynowany zapas ładunku i po przebiciu przez izolatory to właśnie ilość zgromadzonego ładunku decydowała o długości i czasie trwania łuku. Czyli ładunek decydował o tym, co musi być za nim, a nie ostatni element...

Zresztą w elektronice jest więcej takich przykładów.

W kwestii modelarstwa się nie wypowiadam, co nie znaczy że nie czytam. A głupie pytania zdarzają się wszystkim.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.