Rogus Opublikowano 30 Czerwca 2010 Opublikowano 30 Czerwca 2010 Po stracie mojego turnigy sk zakupilem inny silnik. Link do silnika I znowu problem . Po 10 minutach lotu przepala się drut w silniku, na szczęście przy wtyczkach więc zalutowałem. Nie miałem żadnych podejrzeń bo luty były trochę kijowo zrobione i kabel przepalił mi się w każdej wtyczce. Teraz przepalił mi się znowu lecz trochę dalej, poogladalem całość i zauważylem ze silnik jest gorący. Moje pytanie: o co chodzi ? Śmigło mam 9x6 , na stronie pisze ze można używać 10x5 , 10x6. Pakiet 3s. Czy muszę jeszcze mniejszego śmigła używać ? Samolot lata cały czas na połowie mocy.
Cimek Opublikowano 30 Czerwca 2010 Opublikowano 30 Czerwca 2010 Sprawdź magnesy, łożyska możliwe że co się obciera i silnik ma opory.
Mareq Opublikowano 30 Czerwca 2010 Opublikowano 30 Czerwca 2010 Mierzyłeś jaki masz pobierany prąd? Na mój gust to śmigieł 10x5 lub x6 można używać przy zasilaniu 2s a przy 3s to nie dawałbym więcej niż 9x5.
Rogus Opublikowano 30 Czerwca 2010 Autor Opublikowano 30 Czerwca 2010 Silnik w środku wygląda jak nowy. Nie, nie mierzyłem. Jak zalutuje nową końcówke to sprawdzę.
pikasiak Opublikowano 30 Czerwca 2010 Opublikowano 30 Czerwca 2010 Mam ten silniczek na śmigiełku APCstyle 10x5 i zasilaniu 3S pobiera 19A na pełnym gazie.
cobra Opublikowano 30 Czerwca 2010 Opublikowano 30 Czerwca 2010 Z tym śmigłem na pakiecie 3s przeciążasz silnik. Około 17A to za dużo dla niego.
pikasiak Opublikowano 30 Czerwca 2010 Opublikowano 30 Czerwca 2010 Z tym śmigłem na pakiecie 3s przeciążasz silnik. Około 17A to za dużo dla niego. Piszesz z doświadczenia czy opierasz się na danych HK. Po locie silnik nawet nie jest lekko ciepły. Te 19A to nie jest stały pobór tylko chwilowy maksymalny. Średni z lotu 11,33A. Także myślę że silniczek nie jest wcale przeciążony, a odbył już wiele lotów w tej konfiguracji i radzi sobie bardzo dobrze.
WoZnY Opublikowano 30 Czerwca 2010 Opublikowano 30 Czerwca 2010 Jeżeli rozlutowują się złącza (jak się domyślam bananowe) to może w nich leży problem, może mają kiepski styk, w konsekwencji sporą rezystancję i wydziela się na nich ciepło Joule'a które to powoduje rozgrzanie wtyczki oraz lutowia. Temp. topienia stopu lutowniczego to ponad 300stC, zaś emalię na miedzi upalisz przy temp już 200stC. Osobiście wziąłbym naładowany pakiet, jeden z konektorków w palce i pełen gaz. Jak poczujesz szybko wzrastającą temp. banana, gdy uzwojenia się nie nagrzeją to wiesz w czym problem, jak nagrzeje się jedno i drugie, to raczej silnik do przewinięcia.
Andych Opublikowano 30 Czerwca 2010 Opublikowano 30 Czerwca 2010 Sprawdź, a najlepiej wymień na nowe złącza silnika i regulatora. Możliwe, że są słabo spasowane i to jest powodem przegrzewania łączeń i zwiększonej oporności przepływu. Czy dałeś goldy z kompletu z silnikiem?
cobra Opublikowano 1 Lipca 2010 Opublikowano 1 Lipca 2010 Piszesz z doświadczenia czy opierasz się na danych HKPisałem na podstawie danych z opisu silnika. W takim razie pewnie Andych ma rację. Jak nie przekładasz gratów, zlutuj przewody i zapomnij o problemie.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.