Rogus Posted June 30, 2010 Share Posted June 30, 2010 Po stracie mojego turnigy sk zakupilem inny silnik. Link do silnika I znowu problem . Po 10 minutach lotu przepala się drut w silniku, na szczęście przy wtyczkach więc zalutowałem. Nie miałem żadnych podejrzeń bo luty były trochę kijowo zrobione i kabel przepalił mi się w każdej wtyczce. Teraz przepalił mi się znowu lecz trochę dalej, poogladalem całość i zauważylem ze silnik jest gorący. Moje pytanie: o co chodzi ? Śmigło mam 9x6 , na stronie pisze ze można używać 10x5 , 10x6. Pakiet 3s. Czy muszę jeszcze mniejszego śmigła używać ? Samolot lata cały czas na połowie mocy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cimek Posted June 30, 2010 Share Posted June 30, 2010 Sprawdź magnesy, łożyska możliwe że co się obciera i silnik ma opory. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mareq Posted June 30, 2010 Share Posted June 30, 2010 Mierzyłeś jaki masz pobierany prąd? Na mój gust to śmigieł 10x5 lub x6 można używać przy zasilaniu 2s a przy 3s to nie dawałbym więcej niż 9x5. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rogus Posted June 30, 2010 Author Share Posted June 30, 2010 Silnik w środku wygląda jak nowy. Nie, nie mierzyłem. Jak zalutuje nową końcówke to sprawdzę. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pikasiak Posted June 30, 2010 Share Posted June 30, 2010 Mam ten silniczek na śmigiełku APCstyle 10x5 i zasilaniu 3S pobiera 19A na pełnym gazie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cobra Posted June 30, 2010 Share Posted June 30, 2010 Z tym śmigłem na pakiecie 3s przeciążasz silnik. Około 17A to za dużo dla niego. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pikasiak Posted June 30, 2010 Share Posted June 30, 2010 Z tym śmigłem na pakiecie 3s przeciążasz silnik. Około 17A to za dużo dla niego. Piszesz z doświadczenia czy opierasz się na danych HK. Po locie silnik nawet nie jest lekko ciepły. Te 19A to nie jest stały pobór tylko chwilowy maksymalny. Średni z lotu 11,33A. Także myślę że silniczek nie jest wcale przeciążony, a odbył już wiele lotów w tej konfiguracji i radzi sobie bardzo dobrze. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WoZnY Posted June 30, 2010 Share Posted June 30, 2010 Jeżeli rozlutowują się złącza (jak się domyślam bananowe) to może w nich leży problem, może mają kiepski styk, w konsekwencji sporą rezystancję i wydziela się na nich ciepło Joule'a które to powoduje rozgrzanie wtyczki oraz lutowia. Temp. topienia stopu lutowniczego to ponad 300stC, zaś emalię na miedzi upalisz przy temp już 200stC. Osobiście wziąłbym naładowany pakiet, jeden z konektorków w palce i pełen gaz. Jak poczujesz szybko wzrastającą temp. banana, gdy uzwojenia się nie nagrzeją to wiesz w czym problem, jak nagrzeje się jedno i drugie, to raczej silnik do przewinięcia. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andych Posted June 30, 2010 Share Posted June 30, 2010 Sprawdź, a najlepiej wymień na nowe złącza silnika i regulatora. Możliwe, że są słabo spasowane i to jest powodem przegrzewania łączeń i zwiększonej oporności przepływu. Czy dałeś goldy z kompletu z silnikiem? Link to comment Share on other sites More sharing options...
cobra Posted July 1, 2010 Share Posted July 1, 2010 Piszesz z doświadczenia czy opierasz się na danych HKPisałem na podstawie danych z opisu silnika. W takim razie pewnie Andych ma rację. Jak nie przekładasz gratów, zlutuj przewody i zapomnij o problemie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.