Jump to content

Turnigy przepala przewody


Rogus

Recommended Posts

Po stracie mojego turnigy sk zakupilem inny silnik. Link do silnika

I znowu problem . Po 10 minutach lotu przepala się drut w silniku, na szczęście przy wtyczkach więc zalutowałem. Nie miałem żadnych podejrzeń bo luty były trochę kijowo zrobione i kabel przepalił mi się w każdej wtyczce. Teraz przepalił mi się znowu lecz trochę dalej, poogladalem całość i zauważylem ze silnik jest gorący. Moje pytanie: o co chodzi ? Śmigło mam 9x6 , na stronie pisze ze można używać 10x5 , 10x6. Pakiet 3s. Czy muszę jeszcze mniejszego śmigła używać ? Samolot lata cały czas na połowie mocy.

Link to comment
Share on other sites

Z tym śmigłem na pakiecie 3s przeciążasz silnik. Około 17A to za dużo dla niego.

Piszesz z doświadczenia czy opierasz się na danych HK. Po locie silnik nawet nie jest lekko ciepły. Te 19A to nie jest stały pobór tylko chwilowy maksymalny. Średni z lotu 11,33A. Także myślę że silniczek nie jest wcale przeciążony, a odbył już wiele lotów w tej konfiguracji i radzi sobie bardzo dobrze.

Link to comment
Share on other sites

Jeżeli rozlutowują się złącza (jak się domyślam bananowe) to może w nich leży problem, może mają kiepski styk, w konsekwencji sporą rezystancję i wydziela się na nich ciepło Joule'a które to powoduje rozgrzanie wtyczki oraz lutowia. Temp. topienia stopu lutowniczego to ponad 300stC, zaś emalię na miedzi upalisz przy temp już 200stC. Osobiście wziąłbym naładowany pakiet, jeden z konektorków w palce i pełen gaz. Jak poczujesz szybko wzrastającą temp. banana, gdy uzwojenia się nie nagrzeją to wiesz w czym problem, jak nagrzeje się jedno i drugie, to raczej silnik do przewinięcia.

Link to comment
Share on other sites

Sprawdź, a najlepiej wymień na nowe złącza silnika i regulatora. Możliwe, że są słabo spasowane i to jest powodem przegrzewania łączeń i zwiększonej oporności przepływu. Czy dałeś goldy z kompletu z silnikiem?

Link to comment
Share on other sites

Piszesz z doświadczenia czy opierasz się na danych HK

Pisałem na podstawie danych z opisu silnika. W takim razie pewnie Andych ma rację. Jak nie przekładasz gratów, zlutuj przewody i zapomnij o problemie.
Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.