Skocz do zawartości

RWD 5 problem


bajer0

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Niedawno zakończyłem budowę drugiego RWD 5 by skazoo. Zamontowałem w nim mocniejszy silnik Welgarda WA22-12-06, przewidziany do modeli o masie max 800g. Poprzedni model latał na słabszym silniku (przewidzianym do 500g). Regulator H40A (lecz sprawdzałem też na Emax 35A), dedykowane do silnika śmigło 8x4. Model wyważony w ok 4,5cm od natarcia skrzydła. Wszystkie stery prosto. Model wyrzucony z ręki od razu przewala się na skrzydło (dosłownie po 2-3 metrach) Skłon silnika zrobiony na ok 10 - 11stp. względem lini skrzydeł - statecznika poziomego. Raz udało się wystartować z ziemi i raz z ręki. Model zachowywał się bardzo niepewnie w powietrzu. Skręca to na lewe, to na prawe skrzydło, przy ostrzejszych (trochę) skrętach przewala się na skrzydło. Dzieje się to niezależnie od położenia przepustnicy. Wydaje mi się, że względem poprzedniego modelu, który latał dobrze - ten lata znacznie wolniej. Macie jakieś pomysły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Cześć.

Czy aby model na pewno jest dobrze wyważony. Wydaje mi się ze jest przeciążony w tył przez co jest niestateczny.

 

Sprawdź też kąty pomiędzy skrzydłem a statecznikami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak przedmówca-za słaby ciąg.Silnik ma 2200kV dlatego zalecane mniejsze śmigło 8x4 jednak do tego modelu jest za małe. Generalnie za duże to kV do tego modelu.Spróbuj z większym śmigłem lecz miej na uwadze że zwiększy się prąd pobierany przez silnik. Najlepiej jednak zastosować sprawdzone patenty czyli coś z dzwonków TP. Ja mam TP 2410-08 jakieś 840kV i sprawdza sie rewelacyjnie ze śmigłami 9x4,7-9x6

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8x4 latałem na GWS (pomarańczowe, mocno elastyczne) i APC (twarde) efekt podobny.

Zastanawiam się jak z ustawieniem skłonu silnika. Czy ustawiać je względem wręgi silnika, czy osi statecznika poziomego?? pakiet 2200 3cele Fllightmaxa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bajer0, GWS za elastyczne do tych obrotów (wysokie kV).Skłon silnika masz już zrobiony niejako fabrycznie-to znaczy jak złożyłeś kadłub dobrze i wkleiłeś wręgę silnika poprawnie to skłon silnika w dół masz już poprawny i powinien wystarczyć,natomiast wykłon w prawo jakieś 2 stopnie oczywiście od osi kadłuba,nie statecznika lub skrzydeł. Z pierwszego postu wydaje mi sie że masz skłon i wykłon za duży.

Jaka masa modelu z wyposażeniem????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skłon mierzony od osi modelu 2-3 stopni.W wypadku RWD stateczniki z tego co pamiętam są na 0 więc skłon możesz pomierzyć od osi przechodzącej lub równoległej do statecznika poziomego.W necie brak dokładnej specyfikacji dla tego silnika.Wydaje mi się że jest po prostu za mały.Ta waga modelu 300-800g sugeruje 300 akrobat ok.500 górnopłat i 800 motoszybowiec.Poza tym tak wysokie kv sugeruje raczej przeznaczenie do motoszybowca.Do RWD pasował by jakiś serii 24 lub 28 kv ok 1200 i możliwość obracania większym śmigłem o większym skoku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zamontowałem inne śmigło niż dedykowa. Zamiast 8x4 zamontowałem 8,5 x 6 z włókna szklanego. Na tym śmigle model lata (jest dość chwiejny, łatwo przeciąga, lecz lata). Silnik lekko się grzeje (w ciepły dzień po ok 5 minutach lotu silnik mogłem trzymać ręką - nie pażył.

 

Dodam jeszcze, że nadal ma tendencje do szaleństw w powietrzu. Powiększyłem skłon silnika, dodałem balastu na dziub i teraz jest tak:

 

Prosto lata dobrze (przy różnym położeniu gazu), przy wyłączeniu silnika odrazu (lecz nie gwałtownie) zaczyna zmiejszać pułap. Są problemy w zakrętach, nagle model zaczyna przeciągać, dziub (lub ogon) mu ucieka i zakręty są problem. Co radzicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Prosto lata dobrze (przy różnym położeniu gazu), przy wyłączeniu silnika odrazu (lecz nie gwałtownie) zaczyna zmiejszać pułap.

czyli skłon i wykłon masz już prawidłowy

 

Są problemy w zakrętach, nagle model zaczyna przeciągać, dziub (lub ogon) mu ucieka i zakręty są problem. Co radzicie?

podaj wagę modelu i jak masz ustawiony SC , zakładam że kąty natarcia skrzydeł masz prawidłowe , czyli statecznik i dolna powierzchnia skrzydeł jest w jednej lini ?

 

model o wadze nawet 900 gram lata poprawnie , tylko potrzebuje większej prędkości

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozwolę sobie zadać tutaj małe pytanie, myślę ze autor tematu się nie obrazi :)

Mianowicie ukończyłem swojego RWD-5 by skazoo i mam problem:

Model po wyrzuceniu z reki leci prosto, lecz gdy zaczyna nabierać prędkości przechyla się powoli na prawe skrzydło. Nie jest to gwałtowne, da się latać ,kontruje to sterem kierunku, aczkolwiek staje się to uciążliwe w powietrzu.

 

Zmniejszyłem wykłon silnika ale nic nie dało.

Wyważenie poprzeczne raczej w porządku

Myślałem nad lekkim doważeniem lewego skrzydła. Czy to dobry pomysł?

Ewentualnie co możne być inna przyczyną?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

podaj wagę modelu i jak masz ustawiony SC , zakładam że kąty natarcia skrzydeł masz prawidłowe , czyli statecznik i dolna powierzchnia skrzydeł jest w jednej lini ?

 

model o wadze nawet 900 gram lata poprawnie , tylko potrzebuje większej prędkości

SC mam ok 40 mm od natarcia skrzydła. Myślę, że nie przekroczyłem 800g, lecz sprawdze dokładnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmniejszyłem wykłon silnika ale nic nie dało.

Wyważenie poprzeczne raczej w porządku

Myślałem nad lekkim doważeniem lewego skrzydła. Czy to dobry pomysł?

Ewentualnie co możne być inna przyczyną?

A sprawdzałeś, czy skrzydło masz na środku? Tyle samo wystaje na lewą co i prawą stronę kadłuba?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.