bajer0 Opublikowano 4 Lipca 2010 Opublikowano 4 Lipca 2010 Witam. Niedawno zakończyłem budowę drugiego RWD 5 by skazoo. Zamontowałem w nim mocniejszy silnik Welgarda WA22-12-06, przewidziany do modeli o masie max 800g. Poprzedni model latał na słabszym silniku (przewidzianym do 500g). Regulator H40A (lecz sprawdzałem też na Emax 35A), dedykowane do silnika śmigło 8x4. Model wyważony w ok 4,5cm od natarcia skrzydła. Wszystkie stery prosto. Model wyrzucony z ręki od razu przewala się na skrzydło (dosłownie po 2-3 metrach) Skłon silnika zrobiony na ok 10 - 11stp. względem lini skrzydeł - statecznika poziomego. Raz udało się wystartować z ziemi i raz z ręki. Model zachowywał się bardzo niepewnie w powietrzu. Skręca to na lewe, to na prawe skrzydło, przy ostrzejszych (trochę) skrętach przewala się na skrzydło. Dzieje się to niezależnie od położenia przepustnicy. Wydaje mi się, że względem poprzedniego modelu, który latał dobrze - ten lata znacznie wolniej. Macie jakieś pomysły?
Gość Anonymous Opublikowano 4 Lipca 2010 Opublikowano 4 Lipca 2010 Cześć. Czy aby model na pewno jest dobrze wyważony. Wydaje mi się ze jest przeciążony w tył przez co jest niestateczny. Sprawdź też kąty pomiędzy skrzydłem a statecznikami.
bajer0 Opublikowano 4 Lipca 2010 Autor Opublikowano 4 Lipca 2010 zapytam tylko dla pewnosci, wywazony ma byc w taki sposob aby podnaszac model w tych 4-5cm od natarcia skrzydla linia statecznika poziomego i gora kadluba byly poziomo?
Gość Anonymous Opublikowano 4 Lipca 2010 Opublikowano 4 Lipca 2010 Podnosząc w miejscu SC model nie powinien się przechylać w żadna stronę.
f-150 Opublikowano 4 Lipca 2010 Opublikowano 4 Lipca 2010 Kąty pozostaw w spokoju.Latasz na granicy przeciągnięcia.Za mała prędkość modelu.Ciąg statyczny to nie wszystko.Jakie masz śmigło i jaki pakiet?
merlin1212 Opublikowano 4 Lipca 2010 Opublikowano 4 Lipca 2010 Tak jak przedmówca-za słaby ciąg.Silnik ma 2200kV dlatego zalecane mniejsze śmigło 8x4 jednak do tego modelu jest za małe. Generalnie za duże to kV do tego modelu.Spróbuj z większym śmigłem lecz miej na uwadze że zwiększy się prąd pobierany przez silnik. Najlepiej jednak zastosować sprawdzone patenty czyli coś z dzwonków TP. Ja mam TP 2410-08 jakieś 840kV i sprawdza sie rewelacyjnie ze śmigłami 9x4,7-9x6
bajer0 Opublikowano 4 Lipca 2010 Autor Opublikowano 4 Lipca 2010 8x4 latałem na GWS (pomarańczowe, mocno elastyczne) i APC (twarde) efekt podobny. Zastanawiam się jak z ustawieniem skłonu silnika. Czy ustawiać je względem wręgi silnika, czy osi statecznika poziomego?? pakiet 2200 3cele Fllightmaxa.
merlin1212 Opublikowano 4 Lipca 2010 Opublikowano 4 Lipca 2010 bajer0, GWS za elastyczne do tych obrotów (wysokie kV).Skłon silnika masz już zrobiony niejako fabrycznie-to znaczy jak złożyłeś kadłub dobrze i wkleiłeś wręgę silnika poprawnie to skłon silnika w dół masz już poprawny i powinien wystarczyć,natomiast wykłon w prawo jakieś 2 stopnie oczywiście od osi kadłuba,nie statecznika lub skrzydeł. Z pierwszego postu wydaje mi sie że masz skłon i wykłon za duży. Jaka masa modelu z wyposażeniem????
f-150 Opublikowano 4 Lipca 2010 Opublikowano 4 Lipca 2010 Skłon mierzony od osi modelu 2-3 stopni.W wypadku RWD stateczniki z tego co pamiętam są na 0 więc skłon możesz pomierzyć od osi przechodzącej lub równoległej do statecznika poziomego.W necie brak dokładnej specyfikacji dla tego silnika.Wydaje mi się że jest po prostu za mały.Ta waga modelu 300-800g sugeruje 300 akrobat ok.500 górnopłat i 800 motoszybowiec.Poza tym tak wysokie kv sugeruje raczej przeznaczenie do motoszybowca.Do RWD pasował by jakiś serii 24 lub 28 kv ok 1200 i możliwość obracania większym śmigłem o większym skoku.
merlin1212 Opublikowano 4 Lipca 2010 Opublikowano 4 Lipca 2010 Skłon silnika w RWD by Skazoo jest już zrobiony, no chyba że nie umiem czytać planów i opisów-można pomierzyć czy jest prawidłowy-a to już zależy czy wrega jest wklejona prawidłowo.Pozostaje tylko zrobić wykłon.
bajer0 Opublikowano 8 Lipca 2010 Autor Opublikowano 8 Lipca 2010 zamontowałem inne śmigło niż dedykowa. Zamiast 8x4 zamontowałem 8,5 x 6 z włókna szklanego. Na tym śmigle model lata (jest dość chwiejny, łatwo przeciąga, lecz lata). Silnik lekko się grzeje (w ciepły dzień po ok 5 minutach lotu silnik mogłem trzymać ręką - nie pażył. Dodam jeszcze, że nadal ma tendencje do szaleństw w powietrzu. Powiększyłem skłon silnika, dodałem balastu na dziub i teraz jest tak: Prosto lata dobrze (przy różnym położeniu gazu), przy wyłączeniu silnika odrazu (lecz nie gwałtownie) zaczyna zmiejszać pułap. Są problemy w zakrętach, nagle model zaczyna przeciągać, dziub (lub ogon) mu ucieka i zakręty są problem. Co radzicie?
Norman Opublikowano 10 Lipca 2010 Opublikowano 10 Lipca 2010 Prosto lata dobrze (przy różnym położeniu gazu), przy wyłączeniu silnika odrazu (lecz nie gwałtownie) zaczyna zmiejszać pułap. czyli skłon i wykłon masz już prawidłowy Są problemy w zakrętach, nagle model zaczyna przeciągać, dziub (lub ogon) mu ucieka i zakręty są problem. Co radzicie? podaj wagę modelu i jak masz ustawiony SC , zakładam że kąty natarcia skrzydeł masz prawidłowe , czyli statecznik i dolna powierzchnia skrzydeł jest w jednej lini ? model o wadze nawet 900 gram lata poprawnie , tylko potrzebuje większej prędkości
dawidpro92 Opublikowano 10 Lipca 2010 Opublikowano 10 Lipca 2010 Pozwolę sobie zadać tutaj małe pytanie, myślę ze autor tematu się nie obrazi Mianowicie ukończyłem swojego RWD-5 by skazoo i mam problem: Model po wyrzuceniu z reki leci prosto, lecz gdy zaczyna nabierać prędkości przechyla się powoli na prawe skrzydło. Nie jest to gwałtowne, da się latać ,kontruje to sterem kierunku, aczkolwiek staje się to uciążliwe w powietrzu. Zmniejszyłem wykłon silnika ale nic nie dało. Wyważenie poprzeczne raczej w porządku Myślałem nad lekkim doważeniem lewego skrzydła. Czy to dobry pomysł? Ewentualnie co możne być inna przyczyną?
tytan12 Opublikowano 10 Lipca 2010 Opublikowano 10 Lipca 2010 Cześć,sprawdż skrzydła czy nie są zwichrowane :twisted:
bajer0 Opublikowano 10 Lipca 2010 Autor Opublikowano 10 Lipca 2010 podaj wagę modelu i jak masz ustawiony SC , zakładam że kąty natarcia skrzydeł masz prawidłowe , czyli statecznik i dolna powierzchnia skrzydeł jest w jednej lini ? model o wadze nawet 900 gram lata poprawnie , tylko potrzebuje większej prędkości SC mam ok 40 mm od natarcia skrzydła. Myślę, że nie przekroczyłem 800g, lecz sprawdze dokładnie.
bajer0 Opublikowano 11 Lipca 2010 Autor Opublikowano 11 Lipca 2010 Zmniejszyłem wykłon silnika ale nic nie dało. Wyważenie poprzeczne raczej w porządku Myślałem nad lekkim doważeniem lewego skrzydła. Czy to dobry pomysł? Ewentualnie co możne być inna przyczyną? A sprawdzałeś, czy skrzydło masz na środku? Tyle samo wystaje na lewą co i prawą stronę kadłuba?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.