prykpryk Posted July 29, 2010 Share Posted July 29, 2010 Tak wygląda sprawa. Mam taki regulator. Dawniej jeszcze na 2 celowej baterii zdarzyło mi się zwarcie na baterii. Nie nagrzał się bardzo. Ale przed chwilą gdy po raz drugi podłączyłem 3 celową baterie po około 30 sekundach testowania silnika zaczął on szarpać albo późno startować.Chwilę później poszedł dym. Zrobił się dosyć gorący ale na szczęście szybko wszystko podłączałem. Moje pytanie: Czy to coś jeszcze ruszy? Trochę się boje próbować znowu, bo w końcu wszystko powinno było być w porządku. Wiem, że wszystkie kable do silnika były podłączone. Z góry dzięki za pomoc. Link to comment Share on other sites More sharing options...
DarekRG Posted July 29, 2010 Share Posted July 29, 2010 Zdejmij ostrożnie z regulatora żółte wdzianko, zrób ostre zdjęcie makro i pokaż no forum. Na pewno uzyskasz odpowiedź, choć obawiam się że to już koniec życia tego regulatorka. Link to comment Share on other sites More sharing options...
prykpryk Posted July 29, 2010 Author Share Posted July 29, 2010 Zdjąć czy rozciąć? Zdjąć będzie ciężko. Edit: Rozciąłem i słusznie. Spalone na pierwszy rzut oka. Zdjęcia nie wiem czy są potrzebne. Może dam później. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maciej1996 Posted July 29, 2010 Share Posted July 29, 2010 rozciąć nożykiem do tapet Ale ostrożnie Link to comment Share on other sites More sharing options...
prykpryk Posted July 29, 2010 Author Share Posted July 29, 2010 Link to comment Share on other sites More sharing options...
zzradek Posted July 30, 2010 Share Posted July 30, 2010 Żeby regulator ożył, trzeba wymienić te dwa upalone tranzystory. Jeśli nie dasz rady zrobić tego sam, to raczej nieopłacalna naprawa. Bardziej bym się skupił na przyczynach awarii, żeby nowy przeżył dłużej niż 30 sekund. Spalenie nastąpiło dlatego, że popłynął zbyt duży prąd przez silnik. Może uszkodzony silnik, albo źle dobrane śmigło do większego napięcia 3-celowego pakietu. "Zwarcie na baterii" nie powoduje spalenia regulatora, chyba że źle to zrozumiałem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
prykpryk Posted July 30, 2010 Author Share Posted July 30, 2010 To nie przez to zwarcie. Silnik ledwo ruszał (szarpał przy starcie, ruszał dopiero gdzieś na 50 % gazu). Byłem wtedy pewien że jeden kabel mógł nie łączyć ale łączył. I było za późno :? . Czy może tobyc wina złego przylutowania wtyczek do baterii? Raczej dobrze to zrobiłem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
utopia Posted July 30, 2010 Share Posted July 30, 2010 Bateria jest tylko zasilaniem - to nie z tej przyczyny padło . Powód to uszkodzony mechanicznie albo elektrycznie silnik . Chyba że ten konkretny regulator źle współpracuje z pakietami 3S Takie szopki odstawiały regulatory MAG - jeden chodził inny nie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.