adrian06adik Posted August 2, 2010 Share Posted August 2, 2010 Witam Mam zamiar zbudować łódź. Oprócz samych zamiarów mam też spore chęci! :rotfl: Oprócz tego mam też sprzęt z samolotu który "nie poleci" :oops: Silnik klasy 480, 2 serwa 9g, regulator - niestety nie wiem ile A, bodajże 18A - z zestawu Bellanca Decathlon z Pelikana. To będzie mój początek z modelami pływającymi (no, może nie licząc drobnego "niewypału" - pewnej żaglówki). Czy z takim sprzętem mogę zbudować model ślizgu? Jeżeli nie, to może coś innego? Co muszę jeszcze kupić, by wyposażyć łódź?[/b] Link to comment Share on other sites More sharing options...
szrek2003 Posted August 2, 2010 Share Posted August 2, 2010 Witam, podstawową sprawą przy budowie pływającej jest jej wyporność. Zrób pomiar sprzetu który bedzie zainstalowany na Łodzi plus dodatkowe ogniwo zasilajace (awaryjny aku lub zbiornik paliwa),przyjmując sredni wzór wypornośći kilolitra bedziesz miał objetość kadłuba zanuzonego w stanie spoczynkowym aby wszystkie twoie trudy nie poszły na dno jak siekiera. Dodatkowo przyjmij do pomiaru wage materiału na kadłub ,oraz pomyśl o wilgotności i moczeniu elementów sterujacych i napedzajacych (odprowadzenie cieppła za pomacą kominów lub kabin okretowych).POZDRRO Link to comment Share on other sites More sharing options...
adrian06adik Posted August 2, 2010 Author Share Posted August 2, 2010 chyba nie zrozumiałem 2-go zdania... :cry: Link to comment Share on other sites More sharing options...
msegen Posted August 2, 2010 Share Posted August 2, 2010 Witaj. Koledze szrek , chodziło o to Byś zważył swój sprzęt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
adrian06adik Posted August 3, 2010 Author Share Posted August 3, 2010 ach, no tak jutro będę na modelarni to się dowiem - tam jest waga :mrgreen: Link to comment Share on other sites More sharing options...
adrian06adik Posted August 3, 2010 Author Share Posted August 3, 2010 Na modelarni byłem już dzisiaj, więc poważyłem to i owo: 1. pakiet waży 185g, 2. waży 110g, serwo 9g, regulator i odbiornik w sumie 24g, a silnik 110g, co daje w sumie 438 z dwoma pakietami i 328 z jednym Link to comment Share on other sites More sharing options...
szrek2003 Posted August 3, 2010 Share Posted August 3, 2010 Wittam ponownie ,jesli masz jusz pomiar wagowy to nastepnym krokiem jest zmierzenie wypornosci koncepcyjnego okretu itp. Najłatwiej jest wychechłać cos ze styropianu na kształt naszego pływaka a następnie umieścić go w podwujnym naczyni z czego jedno w stawione do drugiego i zalane wodą do gurnej krawędzi ,poczym zanurzamy nasz koncepcyjny kawałek styropianu w naczyniu do rządanego poziomu zanurzenia (linia zanurzenia statyczna) i woda z naczynia do naczynia sie przelewa.TAK otrzymany rozlew w lewamy np do butelki pułtoralitrowej po napoju i mierzymy ile kilolitrów uzyskaliśmy i czy wystarczy nam to do zamontowania oprzyrządowania.POZDRO Link to comment Share on other sites More sharing options...
adrian06adik Posted August 3, 2010 Author Share Posted August 3, 2010 ojej, co to za BLACK MAGIC?! :evil: jest jakiś rysunek opisujący TO? chyba nie skumałem :shock: EDIT: znowu :lol2: Link to comment Share on other sites More sharing options...
szrek2003 Posted August 3, 2010 Share Posted August 3, 2010 wstaw np wiadro do miski zalej je wodą to co sie wyleje to twoia wyporność ,tak po garażowemu Link to comment Share on other sites More sharing options...
adrian06adik Posted August 3, 2010 Author Share Posted August 3, 2010 aaa, rozumiem, trzeba zmierzyć jak bardzo zanurza się kadłub (objętość), tak? Link to comment Share on other sites More sharing options...
suchy668 Posted August 3, 2010 Share Posted August 3, 2010 Zbuduj se jacht , wystarczy dokupić jedno serwo TP 5010 za 25zł . A silnik , regulator i pakiety możesz sprzedać i za zarobione pieniądze kupić materiały na budowę . Link to comment Share on other sites More sharing options...
szrek2003 Posted August 3, 2010 Share Posted August 3, 2010 taaaa zmierz sobie wyporność kadłuba (w spoczynku)i poruwnaj wage wody z wagą osprzetu i materiału urzytego do budowy PŁYWAKA Link to comment Share on other sites More sharing options...
adrian06adik Posted August 3, 2010 Author Share Posted August 3, 2010 wylało się 0,67l, czyli 670 cm3 wody Link to comment Share on other sites More sharing options...
szrek2003 Posted August 3, 2010 Share Posted August 3, 2010 z tego co piszesz to masz wyporność wiekszą od masy sprzetu, wiec spokojnie starczy ,teraz powinienes wyrzezac w 95 % zblirzony kształt koncowy . Na srud okręciu zrób wgłebienie w celu umiesczenia wszystkich elementów obok siebie ,aby dokonać pierwszej pruby zanurzeniowej .(rub to w małej ilosci wody tak aby lustro wody nie bylo wyzsze nis 2/3 wysokosci kadłuba .Taka operacja ma na celu sprawdzenie stateczosci na przechły i znalezie najlepszego srodka ciężkości.Jesli pomiar będzie zadowalajacy to poszerzaż i rociagasz otwór asz do ostatecznego rozłożenia elementów .Czym bliżej rufy tym bardziej zadarty dziub , jesli jest to projekt płaskodenny(slizg ,motorówka,scigacz) ,natomiast przy mieczowym lub balastowym powinno wszystko być jak najniżej i maksymalnie na srodku (wuwczas stateczek bedzie zachowywał się podobnie do spławika). prosze popraw gramatyke - diem Link to comment Share on other sites More sharing options...
adrian06adik Posted August 3, 2010 Author Share Posted August 3, 2010 zanim przystąpię do testów, mam jeszcze zasadnicze pytanie: czy z tym silnikiem (480) i regulatorem 18A mogę zrobić ślizg? jeżeli tak, to jutro idę szukać styropianu EDIT: P.S. macie może plany jakiegoś ślizgu? EDIT: mój mail: AdrianNieJest@gmail.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
szrek2003 Posted August 3, 2010 Share Posted August 3, 2010 Witam ponownie.Z silniikiem to ci nie pomoge bo nieznam jego parametrów.Najważniejszą sprawą w slizgu jest siła ciągu .Jesli motor jest wystarczająco szybki i mocny, to można regulować go na wiele sposobów:ilość płatów w śrubie ,kąty sruby,przekładnia zebata - stosunek mocy do prędkości,regulowany kąt wznoszenia na dziobie ,i najważniejsze kształt kadłuba a zwłaszcza dziobu i rodzaj steru, polecam obserwacje pierwszego lepszego filmu gdzie scigają sie na motorówkach są zblirzenia scen dziobu i tam prawie wszystko widać.Ogulnie mi znany uproszczony wzór kadłuba na slizg pojedynczy , przypomina zaokrąglony trujkąt .Ostry dziób i płaska rufa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
suchy668 Posted August 3, 2010 Share Posted August 3, 2010 Planów poszukaj na forum Marka , tam jest dużo relacji z budowy ślizgów i innych rodzajów łodzi. P.S http://www.marek.aplus.pl/forum/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
adrian06adik Posted August 4, 2010 Author Share Posted August 4, 2010 Zbuduję MONO: http://c10.wrzuta.pl/wm7587/98edfb8100111dda47b42acc/plan_mono? http://c6.wrzuta.pl/wm13007/59ebd7a90029bea647b42ac0/plan_mono? http://c14.wrzuta.pl/wm8855/d272321f0025532e47b42abf/plan_mono? http://c7.wrzuta.pl/wm6670/60b71f5f001cd5f147b42ac9/plan_mono? http://c.wrzuta.pl/wi4374/13e5fa8f002c9f9147dbb95f/0/mono%20wew EDIT: we wtorek wezmę się za robienie styropianowego modelu i porozmieszczam sprzęt P.S. Czy można zamontować zapasowy pakiet jakoś tak, że jak główny się wyczerpie, to będzie ciągnął prąd z zapasowego i np. zasygnalizuje to lampką? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ozi27 Posted August 5, 2010 Share Posted August 5, 2010 Czy można zamontować zapasowy pakiet jakoś tak, że jak główny się wyczerpie, to będzie ciągnął prąd z zapasowego i np. zasygnalizuje to lampką? Witam,system razcej przekombinowany by to byl...dodatkowe serwa i pakiet gdzie to upchasz? jesli chodzi o mono to mozemy pogadac,startuje w tym zawodniczo w m2. I nie sluchal jakis dyrdymalow na temat wypornosci :rotfl: w mono sie stosuje komore zalewowa aby model wstal po wywrotce czyl te ~10-15% wyporosci ucieka. Do tego modelu co pokazujesz sie stosuje silniki w wadze do 200g pakiet do 300g serwo std nawet metal i regiel do 90g, hm..jak zaczniesz strugac ten model to do gwiazdki go nie z klecisz P.S.jak chcesz to po kosztach Ci odsprzedam mono1 tylko sobie skleisz polowki bo mi sie juz nie chce a ja z tej klasy wyszedlem. pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam B Posted August 7, 2010 Share Posted August 7, 2010 Zbuduję MONO: Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek EDIT: we wtorek wezmę się za robienie styropianowego modelu i porozmieszczam sprzęt P.S. Czy można zamontować zapasowy pakiet jakoś tak, że jak główny się wyczerpie, to będzie ciągnął prąd z zapasowego i np. zasygnalizuje to lampką? Jeśli sie nie mylę to mono Olka z Końskich jak coś to mam jego gg ale nie wiem czy aktualne. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.