Jump to content

Recommended Posts

Witam

Mam zamiar zbudować łódź. Oprócz samych zamiarów mam też spore chęci! :rotfl:

Oprócz tego mam też sprzęt z samolotu który "nie poleci" :oops:

Silnik klasy 480, 2 serwa 9g, regulator - niestety nie wiem ile A, bodajże 18A - z zestawu Bellanca Decathlon z Pelikana.

To będzie mój początek z modelami pływającymi (no, może nie licząc drobnego "niewypału" - pewnej żaglówki).

Czy z takim sprzętem mogę zbudować model ślizgu? Jeżeli nie, to może coś innego?

Co muszę jeszcze kupić, by wyposażyć łódź?[/b]

Link to comment
Share on other sites

Witam, podstawową sprawą przy budowie pływającej jest jej wyporność.

Zrób pomiar sprzetu który bedzie zainstalowany na Łodzi plus dodatkowe ogniwo zasilajace (awaryjny aku lub zbiornik paliwa),przyjmując sredni wzór wypornośći

kilolitra bedziesz miał objetość kadłuba zanuzonego w stanie spoczynkowym aby wszystkie twoie trudy nie poszły na dno jak siekiera.

Dodatkowo przyjmij do pomiaru wage materiału na kadłub ,oraz pomyśl o wilgotności i moczeniu elementów sterujacych i napedzajacych (odprowadzenie cieppła za pomacą kominów lub kabin okretowych).POZDRRO

Link to comment
Share on other sites

Wittam ponownie ,jesli masz jusz pomiar wagowy to nastepnym krokiem jest zmierzenie wypornosci koncepcyjnego okretu itp.

Najłatwiej jest wychechłać cos ze styropianu na kształt naszego pływaka a następnie umieścić go w podwujnym naczyni z czego jedno w stawione do drugiego i zalane wodą do gurnej krawędzi ,poczym zanurzamy nasz koncepcyjny kawałek styropianu w naczyniu do rządanego poziomu zanurzenia (linia zanurzenia statyczna) i woda z naczynia do naczynia sie przelewa.TAK otrzymany rozlew w lewamy np do butelki pułtoralitrowej po napoju i mierzymy ile kilolitrów uzyskaliśmy i czy wystarczy nam to do zamontowania oprzyrządowania.POZDRO

Link to comment
Share on other sites

z tego co piszesz to masz wyporność wiekszą od masy sprzetu,

wiec spokojnie starczy ,teraz powinienes wyrzezac w 95 % zblirzony kształt koncowy .

Na srud okręciu zrób wgłebienie w celu umiesczenia wszystkich elementów obok siebie ,aby dokonać pierwszej pruby zanurzeniowej .(rub to w małej ilosci wody tak aby lustro wody nie bylo wyzsze nis 2/3 wysokosci kadłuba .Taka operacja ma na celu sprawdzenie stateczosci na przechły i znalezie najlepszego srodka ciężkości.Jesli pomiar będzie zadowalajacy to poszerzaż i rociagasz otwór asz do ostatecznego rozłożenia elementów .Czym bliżej rufy tym bardziej zadarty dziub , jesli jest to projekt płaskodenny(slizg ,motorówka,scigacz) ,natomiast przy mieczowym lub balastowym powinno wszystko być jak najniżej i maksymalnie na srodku (wuwczas stateczek bedzie zachowywał się podobnie do spławika).

 

prosze popraw gramatyke - diem

Link to comment
Share on other sites

zanim przystąpię do testów, mam jeszcze zasadnicze pytanie: czy z tym silnikiem (480) i regulatorem 18A mogę zrobić ślizg?

jeżeli tak, to jutro idę szukać styropianu :D

 

EDIT: P.S. macie może plany jakiegoś ślizgu?

 

EDIT: mój mail:

AdrianNieJest@gmail.com

Link to comment
Share on other sites

Witam ponownie.Z silniikiem to ci nie pomoge bo nieznam jego parametrów.Najważniejszą sprawą w slizgu jest siła ciągu .Jesli motor jest wystarczająco szybki i mocny, to można regulować go na wiele sposobów:ilość płatów w śrubie ,kąty sruby,przekładnia zebata - stosunek mocy do prędkości,regulowany kąt wznoszenia na dziobie ,i najważniejsze kształt kadłuba a zwłaszcza dziobu i rodzaj steru, polecam obserwacje pierwszego lepszego filmu gdzie scigają sie na motorówkach są zblirzenia scen dziobu i tam prawie wszystko widać.Ogulnie mi znany uproszczony wzór kadłuba na slizg pojedynczy , przypomina zaokrąglony trujkąt .Ostry dziób i płaska rufa.

Link to comment
Share on other sites

Zbuduję MONO:

http://c10.wrzuta.pl/wm7587/98edfb8100111dda47b42acc/plan_mono?

http://c6.wrzuta.pl/wm13007/59ebd7a90029bea647b42ac0/plan_mono?

http://c14.wrzuta.pl/wm8855/d272321f0025532e47b42abf/plan_mono?

http://c7.wrzuta.pl/wm6670/60b71f5f001cd5f147b42ac9/plan_mono?

 

http://c.wrzuta.pl/wi4374/13e5fa8f002c9f9147dbb95f/0/mono%20wew

 

 

 

EDIT:

we wtorek wezmę się za robienie styropianowego modelu i porozmieszczam sprzęt

 

P.S. Czy można zamontować zapasowy pakiet jakoś tak, że jak główny się wyczerpie, to będzie ciągnął prąd z zapasowego i np. zasygnalizuje to lampką?

Link to comment
Share on other sites

Czy można zamontować zapasowy pakiet jakoś tak, że jak główny się wyczerpie, to będzie ciągnął prąd z zapasowego i np. zasygnalizuje to lampką?

Witam,system razcej przekombinowany by to byl...dodatkowe serwa i pakiet gdzie to upchasz?

jesli chodzi o mono to mozemy pogadac,startuje w tym zawodniczo w m2.

I nie sluchal jakis dyrdymalow na temat wypornosci :rotfl: w mono sie stosuje komore zalewowa aby model wstal po wywrotce czyl te ~10-15% wyporosci ucieka.

Do tego modelu co pokazujesz sie stosuje silniki w wadze do 200g pakiet do 300g serwo std nawet metal i regiel do 90g,

hm..jak zaczniesz strugac ten model to do gwiazdki go nie z klecisz

 

P.S.jak chcesz to po kosztach Ci odsprzedam mono1 tylko sobie skleisz polowki bo mi sie juz nie chce a ja z tej klasy wyszedlem.

 

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Zbuduję MONO:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

 

Obrazek

 

 

 

 

 

EDIT:

we wtorek wezmę się za robienie styropianowego modelu i porozmieszczam sprzęt

 

P.S. Czy można zamontować zapasowy pakiet jakoś tak, że jak główny się wyczerpie, to będzie ciągnął prąd z zapasowego i np. zasygnalizuje to lampką?

Jeśli sie nie mylę to mono Olka z Końskich jak coś to mam jego gg ale nie wiem czy aktualne.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.