KrzysiekB. Opublikowano 7 Sierpnia 2010 Opublikowano 7 Sierpnia 2010 Długo zastanawiałem się nad tym, czy zakładać ten temat. Patrząc na to, ile już było gadane o budowie RWD pomyślałem, że może to już niektórych denerwować. Ale mimo to zaryzykuje. RWD-5 jest moim drugim modelem. Pierwszy TOTO-0 niestety nie nadaje się do latania. Według mnie, jest "krzywy" te naprawy które na nim wykonałem, musze przyznać, że były zrobione trochę niedbale i na szybko, co później oddało mi to w lotach . z 600g jakie były na samym początku model przytył do 850. Co na mój silnik, było już nieco za dużo Wracając do RWD Do tego modelu podeszłem trochę bardziej poważnie i z większą starannością, zwracając szczególną uwagę na zachowanie wszystkich ważnych kątów: Wnętrze lewej połowy płata: Serwo jest przyklejone na gorącym kleju (na bazie polioktanu etylowo-winylowego) Więc póki co budowa jest na tym etapie: (zamontowane serwa i poprowadzone bowdeny też są) Model (gotowy do lotu) waży 600g z małym haczykiem. Ale pewnie jeszcze nieco ta waga wzrośnie, jak go okleje taśmą pakową, i przymocuje podwozie;/ Co do wyposażnia - będzie identyczne jak w moim TOTO-0: Pakiet: http://hobbycity.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=9273 Silnik: http://hobbycity.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=5112 (tutaj chyba będę musiał zrobić nowy zakup, bo jak pisałem, model jeszcze przytyje, a wiem, że TOTO-0 z masą trochę ponad 800 g latał nieco topornie;/) Regulator: http://hobbycity.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=6460&Product_Name=Hobbyking_SS_Series_25-30A_ESC/ Serwa(4szt.): http://hobbycity.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=662 Śmigła: http://hobbycity.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=9842 Pozdrawiam, i do następnego!
MisRC Opublikowano 7 Sierpnia 2010 Opublikowano 7 Sierpnia 2010 Przyznam nawet mi się podoba oby tak dalej
Lukaszm Opublikowano 7 Sierpnia 2010 Opublikowano 7 Sierpnia 2010 Mam taki sam silnik i do tego regulator 25A(ale jeszcze nie latany w żadnym modelu). Koniecznie napisz jak się sprawuje w locie. Też planuję budowę RWD i zastanawiam się czy warto go tam wstawić, czy przypadkiem nie będzie za mocny. Ale mocy nigdy za dużo, prawda?
madrian Opublikowano 7 Sierpnia 2010 Opublikowano 7 Sierpnia 2010 Rozumiem, że te skrzydła to takie "klapnięte" tylko do zdjęcia? Ogólnie jest nieźle, ale będziesz musiał jeszcze popracować nad starannością wykonania. Trochę za dużo poszarpanych krawędzi i szczelin na łączeniach elementów. Wiem, że "dal siebie" to nie tak ważne, ale warto dopieszczać modele. Ładny model lepiej lata. :twisted:
KrzysiekB. Opublikowano 8 Sierpnia 2010 Autor Opublikowano 8 Sierpnia 2010 Rozumiem, że te skrzydła to takie "klapnięte" tylko do zdjęcia? Ogólnie jest nieźle, ale będziesz musiał jeszcze popracować nad starannością wykonania. Trochę za dużo poszarpanych krawędzi i szczelin na łączeniach elementów. Wiem, że "dal siebie" to nie tak ważne, ale warto dopieszczać modele. Ładny model lepiej lata. :twisted: Pewnie chodzi Ci o miejsce wklejania górnego pokrycia:). Wygląda tak, bo najpierw wkleiłem, a potem się zorientowałem, że nie mam jak bowdenów poprowadzić i musiałem że tak powiem "otworzyć" kadłub . Wszystko będzie na cacy:). A co do oklapnięcia skrzydła, chyba jest oklapnięte lekko;/. Ale spróbuje je jakoś naprostować. Jest elastyczne, to może w locie pod obciążeniem się wyprostujee:D
KrzysiekB. Opublikowano 10 Sierpnia 2010 Autor Opublikowano 10 Sierpnia 2010 Mam taki sam silnik i do tego regulator 25A(ale jeszcze nie latany w żadnym modelu). Koniecznie napisz jak się sprawuje w locie. Też planuję budowę RWD i zastanawiam się czy warto go tam wstawić, czy przypadkiem nie będzie za mocny. Ale mocy nigdy za dużo, prawda? Czy za mocny? ja się zastanawiam nad kupnem mocniejszego;p. Mój TOTO-0 po przeróbkach ważył ponad 800 g i miałem dziwne wrażenie, że ten silnik już nie wyrabia;/. Ale nie wiem, bo wykonałem nim wtedy tylko jeden lot. Pytanie to reszty forumowiczów. jak nie TEN silnik, to który? Jakiś o jedną półkę mocniejszy:) i nadający się do TEGO regulatora;) Pozdrawiam! _____________________________________________________________________ EDIT: 10.07.2010 Wiem, że do działu "Od czego zacząć" zagląda mało wprawionych modelarzy, ale mimo to napisze o swoim problemie;p. Chodzi o wyginanie się depronu. Ale oczywiście nie takie zamierzone. Dokładniej: Podczas budowy TOTO-a zauważyłem, że ster kierunku lekko mi się "zwichrował". Zlekceważyłem ten problem i nie poprawiałem tego. W RWD zrobiłem go tym samym sposobem, ale z większą uwagą i starannością, a zwichrowanie dalej było;/. Pomyślałem, że to przez mocowanie steru do listewki za pomocą taśmy, Tak żeby dobrze przywierało na czas schnięcia. Więc następny zrobiłem bez wspomnianej taśmy. Ale co się okazuje - ster dalej się pokrzywił;/. Nie mam pojęcia dlaczego tak się dzieje. A wygląda to tak: Może mi ktoś wyjaśnić, dalczego tak się dzieje?
Gość Anonymous Opublikowano 10 Sierpnia 2010 Opublikowano 10 Sierpnia 2010 A może płyty pod panele od początku są takie krzywe? Kiedy wysłałem starszego do sklepu po podkłady, wziął te co mu dał pracownik. Okazało się że cała seria była krzywa. Więc teraz sam jeżdżę i wybieram jakie chce
KrzysiekB. Opublikowano 10 Sierpnia 2010 Autor Opublikowano 10 Sierpnia 2010 niee, płyty napewno były proste. Z resztą, musiałyby być nieźle pofałdowane, zeby mi wyszła taka krzywizna na końcu steru. A to bym raczej zauważył;p
Gość Anonymous Opublikowano 10 Sierpnia 2010 Opublikowano 10 Sierpnia 2010 Nie powinno Ci tak wygiąć bo masz listwę która usztywnia statecznik.
KrzysiekB. Opublikowano 16 Sierpnia 2010 Autor Opublikowano 16 Sierpnia 2010 No to koniec:). Model jest już ukończony i gotowy do lotu:). Teraz tylko czekać na sprzyjające warunki atmosferyczne (brak wiatru) i można oblatać model. Pytanie: RWD też należy na początku wypuszczać z ręki bez silnika? czy można odrazu próbować startować i robić takie "kangury" dla sprawdzenia poprawności lotu? A tak się prezentuje;) Pozdrawiam i licze na jakieś komentarze:)
Andree Opublikowano 16 Sierpnia 2010 Opublikowano 16 Sierpnia 2010 A silnik nie ma przypadkiem za dużego skłonu na dzień dobry? Powinno wystarczyć pochylenie wręgi silnikowej, a tu widzę jest jeszcze sporo pochylony względem niej.
Gość Anonymous Opublikowano 16 Sierpnia 2010 Opublikowano 16 Sierpnia 2010 Skłon zdecydowanie za duży. Jak mi dobrze wydaje no to model w oryginalnym wykonaniu ma już ustawione kąty bez żadnych podkładek. Co do pierwszego lotu. Polecam start z silnikiem włączonym.
KrzysiekB. Opublikowano 16 Sierpnia 2010 Autor Opublikowano 16 Sierpnia 2010 skłon zmniejszyć żaden problem;) już to zrobiłem
HubertFab Opublikowano 16 Sierpnia 2010 Opublikowano 16 Sierpnia 2010 zanim się wzbijesz to wymień te GUMY mocujące skrzydło na jakieś modelarskie lub chociaż daj ich z 10 :mrgreen:
KrzysiekB. Opublikowano 17 Sierpnia 2010 Autor Opublikowano 17 Sierpnia 2010 one trzymaly skrzydło tylko do zdjęcia:D bez obaw;)
KrzysiekB. Opublikowano 23 Sierpnia 2010 Autor Opublikowano 23 Sierpnia 2010 Mój RWD-5 w końcu poleciał!. Pierwszy oblot okazał się totalną porażką, a to ze względu na złe wyważenie modelu. Pakiet za bardzo był przesunięty do tyłu, teraz jest pod samą wręgą silnika i dodatkowo przyczepiłem mu do towarzystwa jakieś 30 g na dziób. Po tym zabiegu model lata... ... zobaczcie sami:) [vimeo] [/vimeo] Na drugi dzień, korzystając z okazji pojechałem z RWD w góry:), dokładniej do miejscowości Niebieszczany k. Sanoka, tereny są tam przezarąbiste do latania, niestety nie udało mi się prawdziwie pofroować na zboczu, ale 5 na 5 lotów zakończyłem bez kraksy. Tak więc jestem szczerze zadowolony z tego cuda:D P.S Dzisiaj dotarła do mnie ta micro kamerka w breloku. Póki co przyczepiłem ją tylko do kołowania, filmik jutro. Pozdr!
Eski Opublikowano 23 Sierpnia 2010 Opublikowano 23 Sierpnia 2010 Witaj Osobiście muszę powiedzieć , że bardzo ładnie sobie radzisz.
KrzysiekB. Opublikowano 31 Sierpnia 2010 Autor Opublikowano 31 Sierpnia 2010 Zabawy z kamerką i RWD ciąg dalszy:) [vimeo] [/vimeo]
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.