Gites Opublikowano 9 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2010 Witam, Wydaje mi się, że jest na forum kilku posiadaczy tego maleństwa. W poszukiwaniu oszczędności i uniwersalności przerobiłem delikatnie koszyk na akumulator. Dzięki temu mogę teraz używać 4 różnych LiPoli 1S z oferty HobbyKing. Do dzieła... ZAŁOŻENIE Oryginalny LiPol 1S, 3.7V, 120mAh kosztuje $4.92 a poza tym ma nietypowe złącze (konieczność podpinania krokodylkami jeśli używamy nieoryginalnej ładowarki). Naszym celem jest możliwość użycia poniższych LiPoli: - 1S, 3.7V, 138mAh - $1.23 - 1S, 3.7V, 130mAh - $1.33 - 1S, 3.7V, 160mAh - $1.69 TRZEBA MIEĆ - kabelki-przedłużacze ze złączkami JST-XH - $1.99 za 5 sztuk - lutownica, cyna, itd. PRZEBIEG PRAC Wybaczcie ale zdjęcia pokazują już zamontowany kabelek. Mam nadzieję, że opis będzie wystarczającą wskazówką. 1. Zdejmujemy kabinkę przez zsunięcie z bocznych mocowań 2. Zdejmujemy podwozie (sanki) przez ich wysunięcie (biały plastik) z ramki helika (czarny plastik). Uwaga żeby w końcowej fazie nie szarpnąć urywając delikatne kabelki. 3. Rozłączamy białą złączkę widoczną na zdjęciu powyźej 4. Bierzemy jedną przedłużkę ze złączkami JST-XH i odcinamy tak aby mieć gniazdo z 4cm kabelkiem 5. Dolutowujemy kabelki zgodnie z kolorami do styków widocznych od góry koszyka na baterie. Trzeba to zrobić sprawnie żeby nie stopić lutownicą koszyka. 6. Dolutowany kabelek przeciągamy POD plastikową poprzeczką sanek. Jeśli tego nie zrobimy jest duża szansa że zablokuje on zębatkę wirnika. Po tych krokach powinniśmy dostać coś takiego: Tak wygląda zainstalowany nieoryginalny LiPol: Kiedy instalujemy oryginalnego LiPola to nasz kabelek "lata" luźno: 7. Podłączamy i montujemy koszyk, zakładamy kabinkę - SKOŃCZONE Helik z nieoryginalnym LiPolem prezentuje się tak: UWAGI Instalując nieoryginalny LiPol należy go wsunąć w koszyk do momentu, aż plastikowa (czarna) końcówka aku dotknie koszyka. Po podłączeniu wtyczki (jak na zdjęciu) LiPol trzyma się wystarczająco mocno. Zauważyłem jeszcze jedną pozytywną rzecz. Przez to, że nieoryginalne LiPole nie wchodzą w koszyk do końca, środek ciężkości helika przesuwa się do tyłu. Moim zdaniem jest to akurat pożądane gdyż z oryginalnym LiPolem zawsze musiałem korygować trymerami żeby nie leciał mi samoistnie do przodu. Jako że kupujemy komplet kabelko-przedłużaczy, proponuję kolejny kabelek poświęcić i zrobić z niego kabel do ładowania nieoryginalnych LiPoli. Wystarczy obciąć tuż przy wtyczce i dolutować w jej miejsce dwa banany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gryzon Opublikowano 28 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2010 Przepraszam ze odgrzebuje , ale to bedzie chyba moj pierwszy helik. Czy akku ladujesz standardowym jedno godzinnym prądem ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DarekRG Opublikowano 28 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2010 Akumulator z zestawu ładowałem prądem 200mA i jak na razie nic mu się nie stało. Natomiast pakiety które mam Turnigy 1S 160mA do tego modelu ładuje prądem 500mA, ewentualnie mniejszym jak się mi nie śpieszy Przy pakiecie powinna być informacja jakim prądem max można ładować. Niestety przy oryginalnych ogniwach nigdzie takiej wzmianki nie znalazłem, więc ładuję go jak już napisałem prądem 0,2A nie przekraczając w ten sposób 2C Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gites Opublikowano 30 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Października 2010 Podobnie jak Darek, nieoryginalne Turnigy 1S 160mAh ładuję prądem 500mA. Co do aku z zestawu, to moja ładowarka ma możliwość ustawienia prądu początkowego ładowania z krokiem 100mA, więc albo mogę ładować prądem 100mA albo 200mA. Jak mi się spieszy to używam tego większego ale zazwyczaj mi się nie spieszy bo dokupiłem sobie 4 sztuki tych Turnigy 160mA Nie sposób tego wylatać jednocześnie ładując "w kółko". Polecam, bo koszt zakupu w sumie znikomy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pkriesel Opublikowano 30 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2010 Zainspirowany postem i trochę z powodu rozwałki "podwozia" tez dokonałem przeróbki zasilania, latam na na Turningy 160, ładuję kompleksowo kilka akku w Turningy Accucell 6 - jest taki fajny kabelek. Dzięki za inspirację. O wymianie podwozia napiszę w innym poście. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miruuu Opublikowano 8 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2011 Zauważyłem jeszcze jedną pozytywną rzecz. Przez to, że nieoryginalne LiPole nie wchodzą w koszyk do końca, środek ciężkości helika przesuwa się do tyłu. Moim zdaniem jest to akurat pożądane gdyż z oryginalnym LiPolem zawsze musiałem korygować trymerami żeby nie leciał mi samoistnie do przodu. Wystarczyło raz wyrównać długością snapa To tak na marginesie. A poza tym bardzo fajny opis przeróbki. Mam zamiar dokonać podobnej przeróbki w easycopterze v4,5 colibri pro. Jestem ciekawy jak wyjdzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yomek Opublikowano 17 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2011 Czy ktoś mógłby napisać jaka jest szerokość koszyka na baterie. Chodzi mi o to jaka jest maksymalna szerokość baterii. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DarekRG Opublikowano 13 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2011 Pojawił się komunikat na stronie z produktem o smutnej treści: We are prohibited from shipping this product to the following countries: ALBANIA, ANDORRA, ARGENTINA, AUSTRIA, BELARUS, BELGIUM, BOSNIA HERCEGOVINA, BRAZIL, BULGARIA, CROATIA, CZECH REPUBLIC, DENMARK, ESTONIA, FAROE ISLANDS, FINLAND, FRANCE, GERMANY, GREECE, HUNGARY, ICELAND, IRELAND, ITALY, JAPAN, LATVIA, LIECHTENSTEIN, LITHUANIA, LUXEMBOURG, Macedonia, MALTA, MOLDOVA, REPUBLIC OF, MONACO, NETHERLANDS, NETHERLANDS ANTILLES, NORWAY, POLAND, PORTUGAL, ROMANIA, RUSSIAN FEDERATION, SAN MARINO, SLOVAKIA, SLOVENIA, SOUTH AFRICA, SPAIN, SWAZILAND, SWEDEN, UKRAINE, UNITED KINGDOM, VATICAN CITY STATE (HOLY SEE), YUGOSLAVIA Pojawia się pytanie: dla czego??? Przy okazji proszę o pomoc: http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=46375 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KRY3 Opublikowano 14 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2011 Ja ostatnio zamówiłem Solo Pro i o dziwo przyszło po 2 tygodniach :-) Jedno co mnie rozbawiło to fakt, że z instrukcji jakieś małe rączki wycięły dane producenta :rotfl: tak dla nie poznaki czyj to produkt :-) Tak więc chyba piszą to dla świętego spokoju, a i tak po cichu wysyłają Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gites Opublikowano 6 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2012 Na RCGroups pojawiła się krótka recenzja wspomnianego modelu: Nine Eagles Solo Pro V2 Review Trochę dziwne że aż tak późno po premierze :? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.