Jump to content

Solo Pro II - modyfikacja zasilania


Gites

Recommended Posts

Witam,

Wydaje mi się, że jest na forum kilku posiadaczy tego maleństwa. W poszukiwaniu oszczędności i uniwersalności przerobiłem delikatnie koszyk na akumulator. Dzięki temu mogę teraz używać 4 różnych LiPoli 1S z oferty HobbyKing. Do dzieła...

 

ZAŁOŻENIE

 

Oryginalny LiPol 1S, 3.7V, 120mAh kosztuje $4.92 a poza tym ma nietypowe złącze (konieczność podpinania krokodylkami jeśli używamy nieoryginalnej ładowarki).

Naszym celem jest możliwość użycia poniższych LiPoli:

- 1S, 3.7V, 138mAh - $1.23

- 1S, 3.7V, 130mAh - $1.33

- 1S, 3.7V, 160mAh - $1.69

 

TRZEBA MIEĆ

 

- kabelki-przedłużacze ze złączkami JST-XH - $1.99 za 5 sztuk

- lutownica, cyna, itd.

 

PRZEBIEG PRAC

 

Wybaczcie ale zdjęcia pokazują już zamontowany kabelek. Mam nadzieję, że opis będzie wystarczającą wskazówką.

 

1. Zdejmujemy kabinkę przez zsunięcie z bocznych mocowań

Dołączona grafika

 

 

2. Zdejmujemy podwozie (sanki) przez ich wysunięcie (biały plastik) z ramki helika (czarny plastik). Uwaga żeby w końcowej fazie nie szarpnąć urywając delikatne kabelki.

Dołączona grafika

 

3. Rozłączamy białą złączkę widoczną na zdjęciu powyźej

4. Bierzemy jedną przedłużkę ze złączkami JST-XH i odcinamy tak aby mieć gniazdo z 4cm kabelkiem

5. Dolutowujemy kabelki zgodnie z kolorami do styków widocznych od góry koszyka na baterie. Trzeba to zrobić sprawnie żeby nie stopić lutownicą koszyka.

6. Dolutowany kabelek przeciągamy POD plastikową poprzeczką sanek. Jeśli tego nie zrobimy jest duża szansa że zablokuje on zębatkę wirnika.

 

Po tych krokach powinniśmy dostać coś takiego:

Dołączona grafika

 

Tak wygląda zainstalowany nieoryginalny LiPol:

Dołączona grafika

Dołączona grafika

 

Kiedy instalujemy oryginalnego LiPola to nasz kabelek "lata" luźno:

Dołączona grafika

 

7. Podłączamy i montujemy koszyk, zakładamy kabinkę - SKOŃCZONE

 

Helik z nieoryginalnym LiPolem prezentuje się tak:

Dołączona grafika

 

UWAGI

 

Instalując nieoryginalny LiPol należy go wsunąć w koszyk do momentu, aż plastikowa (czarna) końcówka aku dotknie koszyka. Po podłączeniu wtyczki (jak na zdjęciu) LiPol trzyma się wystarczająco mocno.

 

Zauważyłem jeszcze jedną pozytywną rzecz. Przez to, że nieoryginalne LiPole nie wchodzą w koszyk do końca, środek ciężkości helika przesuwa się do tyłu. Moim zdaniem jest to akurat pożądane gdyż z oryginalnym LiPolem zawsze musiałem korygować trymerami żeby nie leciał mi samoistnie do przodu.

 

Jako że kupujemy komplet kabelko-przedłużaczy, proponuję kolejny kabelek poświęcić i zrobić z niego kabel do ładowania nieoryginalnych LiPoli. Wystarczy obciąć tuż przy wtyczce i dolutować w jej miejsce dwa banany.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Akumulator z zestawu ładowałem prądem 200mA i jak na razie nic mu się nie stało. Natomiast pakiety które mam Turnigy 1S 160mA do tego modelu ładuje prądem 500mA, ewentualnie mniejszym jak się mi nie śpieszy ;) Przy pakiecie powinna być informacja jakim prądem max można ładować. Niestety przy oryginalnych ogniwach nigdzie takiej wzmianki nie znalazłem, więc ładuję go jak już napisałem prądem 0,2A nie przekraczając w ten sposób 2C

Link to comment
Share on other sites

Podobnie jak Darek, nieoryginalne Turnigy 1S 160mAh ładuję prądem 500mA.

Co do aku z zestawu, to moja ładowarka ma możliwość ustawienia prądu początkowego ładowania z krokiem 100mA, więc albo mogę ładować prądem 100mA albo 200mA. Jak mi się spieszy to używam tego większego ale zazwyczaj mi się nie spieszy bo dokupiłem sobie 4 sztuki tych Turnigy 160mA :D Nie sposób tego wylatać jednocześnie ładując "w kółko". Polecam, bo koszt zakupu w sumie znikomy.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Zainspirowany postem i trochę z powodu rozwałki "podwozia" tez dokonałem przeróbki zasilania, latam na na Turningy 160, ładuję kompleksowo kilka akku w Turningy Accucell 6 - jest taki fajny kabelek. Dzięki za inspirację. O wymianie podwozia napiszę w innym poście.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Zauważyłem jeszcze jedną pozytywną rzecz. Przez to, że nieoryginalne LiPole nie wchodzą w koszyk do końca, środek ciężkości helika przesuwa się do tyłu. Moim zdaniem jest to akurat pożądane gdyż z oryginalnym LiPolem zawsze musiałem korygować trymerami żeby nie leciał mi samoistnie do przodu.

 

Wystarczyło raz wyrównać długością snapa :)

To tak na marginesie.

 

A poza tym bardzo fajny opis przeróbki. Mam zamiar dokonać podobnej przeróbki w easycopterze v4,5 colibri pro. Jestem ciekawy jak wyjdzie.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 9 months later...

Pojawił się komunikat na stronie z produktem o smutnej treści:

 

We are prohibited from shipping this product to the following countries:

ALBANIA, ANDORRA, ARGENTINA, AUSTRIA, BELARUS, BELGIUM, BOSNIA HERCEGOVINA, BRAZIL, BULGARIA, CROATIA, CZECH REPUBLIC, DENMARK, ESTONIA, FAROE ISLANDS, FINLAND, FRANCE, GERMANY, GREECE, HUNGARY, ICELAND, IRELAND, ITALY, JAPAN, LATVIA, LIECHTENSTEIN, LITHUANIA, LUXEMBOURG, Macedonia, MALTA, MOLDOVA, REPUBLIC OF, MONACO, NETHERLANDS, NETHERLANDS ANTILLES, NORWAY, POLAND, PORTUGAL, ROMANIA, RUSSIAN FEDERATION, SAN MARINO, SLOVAKIA, SLOVENIA, SOUTH AFRICA, SPAIN, SWAZILAND, SWEDEN, UKRAINE, UNITED KINGDOM, VATICAN CITY STATE (HOLY SEE), YUGOSLAVIA

 

Pojawia się pytanie: dla czego???

 

Przy okazji proszę o pomoc: http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=46375

Link to comment
Share on other sites

Ja ostatnio zamówiłem Solo Pro i o dziwo przyszło po 2 tygodniach :-)

Jedno co mnie rozbawiło to fakt, że z instrukcji jakieś małe rączki wycięły dane producenta :rotfl: tak dla nie poznaki czyj to produkt :-)

Tak więc chyba piszą to dla świętego spokoju, a i tak po cichu wysyłają

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.