Jump to content

Turnigy 9X brak reakcji na drążki proszę o radę..


Stoko90

Recommended Posts

Witam

 

Przyszła dziś do mnie aparatura Turnigy 9X wraz z odbiornikami , i mam teraz takie pytanie nic nie ruszając popiołem regulator pod kanał 4 i zeroo jakiej kolwiek reakcji na drązki .

 

Może mi ktoś powiedzieć jak to wogóle należy ustawić co zrobić ?? Podobno coś własciciel mówił o bindowaniu odbiornika , ale jakos na wyłaczonej aparaturze ( bez baterii ) wyjąłem tą skrzyneczke do bindowania z tyłu aparatury .

 

Jak by mnie ktoś pokierował pod jakie kanały mam podpiąc serwa tzn , lotki ( jedno serwo ) , ster kierunku , ster wysokosci i regiel , regiel z tego co pamietam ma iśc pod kanał 4.

Link to comment
Share on other sites

A wiec po kolei:

 

Napisałeś ze wyciągnąłeś skrzyneczkę do bindowania, najprawdopodobniej wyciągnąłeś moduł 2.4 Ghz, wiec od razu włóż go z powrotem i więcej nie wyjmuj ;)

 

Bindowanie:

Wkładasz zworkę do odbiornika pod byle jaki kanał, (to ten krotki kabelek który zapewne dostałeś z odbiornikiem), następnie podłączasz zasilanie do odbiornika tez pod byle który kanał (one są połączone równolegle), potem trzymając na ten skrzyneczce z tyłu przycisk bind włączasz aparaturę i czekasz na jakiś sygnał ( zazwyczaj mruganie diody w odbiorniku czy coś podobnego)o)

Wszystko masz opisane w instrukcji, jeżeli nie masz jej to tutaj:

Instrukcja

 

Kanały w mode 2

 

1- lotka pierwsza

2>Wysokość lub kierunek

3>Silnik

4- Wysokość lub kierunek

5- lotka druga

6

7 Zależy od ciebie, zaprogramujesz w menu aparatury

8

 

Przynajmniej tak mam u siebie - W razie czego proszę kolegów o sprostowanie

 

Sidey

Link to comment
Share on other sites

Zbindowane jest juz dobrze , wiem w czym polega problem , mianowicie odbiornik nie ma zasilania , w aparaturze 35MHZ pelikana poprostu podpinałem kable od regulatora w kanał 4 i zasilanie bylo tu niestety jest osobne wejscie na zasilanie , teraz pytanie czy muszę dodatkowo pchać jakiś pakiet ?? Czy nie można poprostu tego zasilania pociągnać z regulatora ??

Link to comment
Share on other sites

Zasilanie prosto do odbiornika konieczne jest tylko w modelach bez silnikowych, np. szybowcach, gdzie pod ten kanał należy podpiąć zasilanie serw

Co to znaczy "prosto do odbiornika"? A kiedy trzeba dać krzywo? Nie wiesz - usiądź cicho w kąciku i poczekaj aż ci przejdzie ochota na pisanie.

 

@Stoko: Zasilanie możesz podpiąć pod KAŻDY kanał odbiornika. Wejście BAT w odbiorniku służy do zasilania bez blokowania kanału, np. przy zasilaniu z pakietu lub zewnętrznego BEC.

W twoim przypadku nie ma znaczenia czy zasilasz z pakietu odbiornika, BEC regulatora czy zewnętrznego BEC.

 

BTW - jak czytam twoje posty - próbowałeś kiedyś przeczytać jakąś instrukcję?

Link to comment
Share on other sites

Panie Kojot więc tak czytałem instrukcje najlepiej mi idzie czytanie w jezyku polskim niestety do turnigy otrzymałem po angielsku więc poogladałem obrazki i podziekowałem. Więc tak serwa nie zawsze dają znać tzn gdy podpinam pakiet , regulator siedzi cicho czasami wydaje dziwny dzwiek syczenia , serwa nie reagują na drązki ,

 

Pytanie mam czy ten regulator tzn JETI ADVANCE 18-3P tylko takie oznaczenie tu znalazłem trzeba zaprogramować czy też raczej jest do wyrzucenia podobno do ostatniej chwili chodził i nie było problemów. Probowałem drązkiem od gazu ruszać zero reakcji regulatora silnik nawet nie drgnął zresztą jak i serwa.

Link to comment
Share on other sites

Nie nie ja mam regulator z serii Jeti Advanced 18-P3 nie nie nie podłaczałem zadnego innego zasilania do odbiornika jedynie podłaczałem regulator no i brak reakcji na serwa oraz sam regiel nie wydaje dzwięku coś dwa razy jedynie "syczał" i nic poza tym,

Link to comment
Share on other sites

a) Zaprogramowanie regulatora w tym przypadku nie ma nic do rzeczy.

B) Masz układ - nadajnik, odbiornik, regulator, pakiet napędowy

 

To zacznijmy analizę:

 

Czy masz pewność, że nadajnik jest zbindowany z odbiornikiem?

Czy pakiet napędowy jest naładowany?

Czy niczego nie pomyliłeś z położeniem wtyczek w odbiorniku?

Link to comment
Share on other sites

Więc tak poprzedni właściciel latał prawdopodobnie na pakietach NI-MH .

 

-Nadajnik jest zbindowany na sto procent bo gdyby nie był mrugała by dioda w odbiorniku także jest na sto procent.

-Pakiety napędowe są naładowane do pełna.

-Wszystkie wtyczki podłaczone prawidłowo tzn taka mam nadzieję filozofii w tym raczej nie ma :)

 

Spokoju mi nie daje tak jak mówie że regulator nic się nie odzywa kompletnie , na wyłaczonej aparaturze serwa powinny szaleć a tu brak reakcji tak jak by nie dostały zasilania.

Link to comment
Share on other sites

na wyłaczonej aparaturze serwa powinny szaleć a tu brak reakcji tak jak by nie dostały zasilania.

To nie jest prawda dla 2,4GHz (także dla odbiorników PCM)

A sprawdź jeszcze raz, czy nie masz odwróconych wtyczek, drążek gazu na zero,

BTW - czy regulator nie ma przypadkiem wyłącznika?

Link to comment
Share on other sites

Owszem ten regulator ma wyłącznik ale mam zamontowany , i za każdym razem jak właczam i wyłączam serwa o jeden stropień się przesuwają , czyli prąd do serw dochodzi .

 

Panie Kojot zaczyna coś się dziać popatrzyłem na przełacznik i jakoś nie podobało mi się podłaczenie kabli wywaliłęm przełacznik teraz jak zwieram dwa kabelki do siebie ( zółty i niebieski ) to serwa szaleją ale regulatora dalej nie słychać i w dalszym ciągu brak reakcji na drążki noo ale teraz to przynajmniej coś się dzieje.

 

 

Sukcess po 10 podpięciu odezwał się regiel silnik się kreci serwa działają lecz na odbiorniku pali się czerwona dioda , ale sygnał jest więc nie wiem czy tak ma być czy też nie ide próbować dalej :)

 

 

I wszystko już działa prawidłowo obstawiam na ten przełacznik a potem to jakaś magia samo z siebie zaczeło pracować już jest wporządku jutro oblot ;)

 

Panie Kojot daje pomógł bo praktycznie tylko Pan zainteresował się tym tematem. Dzięki wielkie.

Link to comment
Share on other sites

No to lataj, nie rozbijaj ;-)

Chyba nie dałeś na początku czasu na stabilizację układu - stąd 10 podłączeń.

Warto za każdym razem sprawdzić WSZYSTKIE elementy, spokojnie połączyć i jazda.

Przed lotem poruszaj kabelkami, czy aby na pewno wszystko kontaktuje.

Kable wyłącznika zlutuj i zaizoluj.

Serwa szalały przy podłączonym odbiorniku???

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.