Skocz do zawartości

Czy emax 2822 można spalić


lisartur

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Latałem dzisiaj na pakiecie 1000mAh 30-40C TURNYGY około 8 minut moim depronowym DIABLO 3D na śmigle 10x5

i po wylądowaniu silniczek był dość ciepły

Czy mogę założyć następny pakiet i latać czy lepiej niech ostygnie

Czy te silniczki mogą się tak grzać?

Opublikowano

Można spalić każdy silnik. Zależy na ile jest ciepły... czy tylko "ciepły", czy gorący, czy parzy przy dotknięciu palcem... bo jak parzy to należy odczekać i najlepiej założyć jakieś śmigło o mniejszym skoku lub o mniejszej wielkości. Ja latam na takim samym na śmigle 9x4,5 i po sezonie użytkowania zwoje są już trochę przypalone. Ale to wkońcu silnik za marne 20zł :wink:

Opublikowano

To nie zwoje ,tylko lakier zmienia kolor.Każdy silnik tak ma nawet ten drogi

Może słabe chłodzenie silnika. Musi być przepływ powietrza przez komorę silnikową.

Może napęd żle dobrany.

Opublikowano

Heh, ja Emaxa mam w Troll'u 3D i latam na smigle 9x5 (rakieta :) najlepsze śmigło) i silnik po locie jest zimny lub tylko delikatnie ciepły, praktycznie nie da sie tego wyczuc.

Opublikowano

Mocne przeciążenie silnika niczemu nie służy, jego sprawność dosyć mocno spada. Małe silniczki jeszcze jakoś to znoszą - jest dużo korzystniejsza proporcja powierzchni silnika do jego mocy. Jeśli maksymalna sprawnośc silnika to ok. 70% (takiej można się spodziewać w tym silniku) to praca przy prądach o 30% większych niż dla maks. sprawności należy liczyć się ze spadkiem sprawności o ok. 10%. Gdyby silnik miał maksymalną sprawnośc na poziomie 85% to podobnej sytuacji spadek sprawności byłby na poziomie 15%.

Przykłady liczbowe:

- silnik 100W sprawność 72%>na wale mamy 72W; 130W, sprawnośc 62%>na wale 80,6W - czyli kosztem 30W uzyskujemy 8,6W mocy więcej (3,5W/1W)

- dobry silnik 400W sprawnośc 85%>na wale 340W; 520W (30% więcej), sprawnośc 70% > nawale 364W - czyli kosztem 120W uzyskujemy 24W (5W/1W)

Gorąco polecam eksperymenty w MotoCalcu i próby różnych kombinacji napędu wirtualne. Dane powyżej są przykładowe, wpływ na te wyniki ma tez rezystancja wewnętrzna ogniw i regulatora, ale były dobrane tak aby odpowiadały często spotykanej rzeczywistości i przemawiały do wyobraźni. Nie problem dobierając odpowiednie materiały wykonać silnik o wadze 50G i przełykający 400W, co z tego jeśli ponad połowa tej mocy będzie przerabiana na ciepło, a nie na ciąg.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.