lisartur Opublikowano 17 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2010 Witam Latałem dzisiaj na pakiecie 1000mAh 30-40C TURNYGY około 8 minut moim depronowym DIABLO 3D na śmigle 10x5 i po wylądowaniu silniczek był dość ciepły Czy mogę założyć następny pakiet i latać czy lepiej niech ostygnie Czy te silniczki mogą się tak grzać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ksionc Opublikowano 17 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2010 Można spalić każdy silnik. Zależy na ile jest ciepły... czy tylko "ciepły", czy gorący, czy parzy przy dotknięciu palcem... bo jak parzy to należy odczekać i najlepiej założyć jakieś śmigło o mniejszym skoku lub o mniejszej wielkości. Ja latam na takim samym na śmigle 9x4,5 i po sezonie użytkowania zwoje są już trochę przypalone. Ale to wkońcu silnik za marne 20zł :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziobak Opublikowano 17 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2010 To nie zwoje ,tylko lakier zmienia kolor.Każdy silnik tak ma nawet ten drogi Może słabe chłodzenie silnika. Musi być przepływ powietrza przez komorę silnikową. Może napęd żle dobrany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Malker Opublikowano 17 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2010 Heh, ja Emaxa mam w Troll'u 3D i latam na smigle 9x5 (rakieta najlepsze śmigło) i silnik po locie jest zimny lub tylko delikatnie ciepły, praktycznie nie da sie tego wyczuc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekr Opublikowano 18 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2010 Mocne przeciążenie silnika niczemu nie służy, jego sprawność dosyć mocno spada. Małe silniczki jeszcze jakoś to znoszą - jest dużo korzystniejsza proporcja powierzchni silnika do jego mocy. Jeśli maksymalna sprawnośc silnika to ok. 70% (takiej można się spodziewać w tym silniku) to praca przy prądach o 30% większych niż dla maks. sprawności należy liczyć się ze spadkiem sprawności o ok. 10%. Gdyby silnik miał maksymalną sprawnośc na poziomie 85% to podobnej sytuacji spadek sprawności byłby na poziomie 15%. Przykłady liczbowe: - silnik 100W sprawność 72%>na wale mamy 72W; 130W, sprawnośc 62%>na wale 80,6W - czyli kosztem 30W uzyskujemy 8,6W mocy więcej (3,5W/1W) - dobry silnik 400W sprawnośc 85%>na wale 340W; 520W (30% więcej), sprawnośc 70% > nawale 364W - czyli kosztem 120W uzyskujemy 24W (5W/1W) Gorąco polecam eksperymenty w MotoCalcu i próby różnych kombinacji napędu wirtualne. Dane powyżej są przykładowe, wpływ na te wyniki ma tez rezystancja wewnętrzna ogniw i regulatora, ale były dobrane tak aby odpowiadały często spotykanej rzeczywistości i przemawiały do wyobraźni. Nie problem dobierając odpowiednie materiały wykonać silnik o wadze 50G i przełykający 400W, co z tego jeśli ponad połowa tej mocy będzie przerabiana na ciepło, a nie na ciąg. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.