wojcio69 Opublikowano 2 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2010 Witam No i mam problema. Problem typu osiołkowi w żłoby dano... w korelacja z daj kurze grzędę... Kiedyś polatałem Easy Glider'em Electric, potem Elektro Junior'em S a obecnie dwoma modelami: AXN Floater Jet i Proxima II. Ten pierwszy służy mi do takiego rekreacyjnego latania, tak na szybko jak znajdę trochę czasu i do "wożenia" kamerki. Proxima II to motoszybowiec termiczny o rozp. 2800mm. W miarę jedzenia apetyt rośnie i... Proximą to trochę się jeszcze boję "powywijać" na niebie a AXN'em :roll: pętla już przestała mnie bawić, beczki robi bardzo cięzko a inne "wygibasy" to... nie ten model. I tutaj pojawił się mój problem. Zanim przejdę do sedna, to ino podpowiem, cobyście się nie trudzili bez potrzeby, że jestem osobą jednoręczną więc latanie 3D wybiłem se ze łba za pomocą takie ślusarskiego narzędzia. Chcę kupić coś fajnego, małego, elektrycznego, czym będzie można porobić na niebie "fikomołki". Rozglądałem się za małymi akrobatkami typu EXTRIM z Artex'u ale również spodobały mi się skrzydełka. No co wygląd też robi wrażenia, w akrobacji jedną ręką cudów nie zrobię wiec niech trochę zrekompensuje to wygląd modelu. Nie jestem tylko pewien czy nie lepiej wybrać typowego "akrobata" choć XENO bardzo mi się podoba. No i co mi doradzicie? Poniżej podaję pełen zestaw jak chcę go "uzbroić". Chodzi mi zwłaszcza o silnik i łopatki śmigła. MODEL OBUDOWA NAPĘDU KABINA KOŁPAK WAŁ WRĘGI SILNIK ŚMIGŁO SERWA REGULATOR bo taki akurat mam nie wykorzystany. I jak oceniasz mój wybór co do rodzaju modelu i co do jego wyposażenia? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ECO400 Opublikowano 2 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2010 Fajny zestaw Na twoim miejscu zastanowił bym się nad silnikiem, a konkretnie pomyślał o jakimś wysokoobrotowym (może ten? http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=4708 lub jakiś chiński odpowiednik) ja w swoim skrzydełku mam silnik 1200kV i powiem Ci że strasznie nudne to latanie. Model jest zdecydowanie za wolny. Teraz chciałbym sadzić do niego coś koło 3000kV Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filip Opublikowano 2 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2010 Fajny zestaw Na twoim miejscu zastanowił bym się nad silnikiem, a konkretnie pomyślał o jakimś wysokoobrotowym (może ten? http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=4708 lub jakiś chiński odpowiednik) ja w swoim skrzydełku mam silnik 1200kV i powiem Ci że strasznie nudne to latanie. Model jest zdecydowanie za wolny. Teraz chciałbym sadzić do niego coś koło 3000kV To ma być model akrobacyjny a nie wyścigowy :mrgreen: Silnik wybrany przez wojcio69 jest akurat :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jary14 Opublikowano 2 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2010 Podstawowe dane silnika Himax C2816-1220: * wymiary: fi 28 x 33mm * średnica ośki: 4mm * zasilanie: 2-3 ogniw Li-xxx/ 6-9 ogniw Ni-xx * waga: 77g * KV: 1220 obr/V * optymalny prąd: 7-20A * maks. prąd: 25A (do 15 sekund) Ja bym jednak się przypatrzył specyfikacji silnika, który jest zalecany do tego modelu (już w wersji mocniejszej - tuning). Pomijając kwestię KV - to już raczej kwestia upodobań. Oczywiście silnik, który proponuję Dawid będzie się nadawał, do szybkiego przecinania nieba :wink: Jednak spojrzał bym na ten parametr: * wymiary: fi 28 x 33mm Nie wiem, jak wygląda Xeno w rzeczywistości, ale może się okazać, że silnik, który wybrał wojcio69, jest po prostu za duży... Oczywiście mogę się mylić, bo nie wiem ile tam w środku jest miejsca... tak tylko wywnioskowałem ze specyfikacji Himaxa... A przy okazji, to dobry wybór Mi też się od początku podobał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej44 Opublikowano 2 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2010 Witam Xeno nie zastąpi akrobata. Choć mi tak się wydawało jak widziałem toto sterowane przez mistrza. Mam wersję z mocniejszym silnikiem Himaxa i śmigłem 8*6. Ale przy słabym wietrze pakiet 1000 mAh, bo większy jest za ciężki. Z kolei przy silniejszym wietrze model o wiele lepiej spisuje się z balastem, tj. pakietem ok. 2000 mAh. W dużym skrócie w moich rękach jest nieprzewidywalny, ale w porównaniu z Juniorem Graupnera to można już pokręcić - pięknie robi beczki na wznoszeniu. Po kilku lotach uważam, że warto poszukać czegoś klasycznego do nauki akrobacji, ale też z pianki. Coś co może latać powoli, jest stabilne i ma ster kierunku - ale nie będzie już niestety takie małe po złożeniu. Co do wału silnika - w moim zestawie wał to była już rurka metalowa - ten węglowy pręt potrafił się rozwarstwić - zdjęcia na rcgroups. Pozdrawiam AK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jary14 Opublikowano 3 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2010 Hehe, no wiadomo, że latające skrzydło nie ma szans zastąpić akrobata xD Ale, jeżeli Wojtkowi ten model się podoba, a jego możliwości (beczki, pętla, która nie zajmuje pół nieba - czyli FIKOMOŁKI) mu wystarczają, to czemu nie ? Jednak jeśli później będzie chciał jakąś maszynę tylko do akrobacji, to sobie zainwestuję np. w ParkMastera, lub tego typu samolot - ale takich tematów na forum jest już na pęczki :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin81 Opublikowano 3 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2010 Jestem posiadaczem TEGO letadla i muszę się wypowiedzieć.. Sam zamysł skrzydła jest dość "specyficzną" konstrukcją... Nie porównywał bym go do żadnych wyżej wymienionych (chyba że gdzieś skrył się Zagi) a tym bardziej do Electro Juniora ani innych pochodnych... Właściwości lotne BDB. Nie musi być nerwowy. Zakres prędkości bardzo duży. Można spokojnie latać "koło nogi". NA PEWNO nie polecałbym tego modelu jako pierwszy, ale jako drugi jak najbardziej. Kwestia "akro".... chyba nie taki był zamysł konstruktora... ale jak najbardziej się da fajnie się robi ciasne pętle ;D To dobry i dobrze latający model. Polecam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gjery Opublikowano 3 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2010 Witam, jak już koledzy pisali, skrzydło nie zastąpi klasycznego akrobata, jednak taki model ma swoje zalety, da się go prowadzić jedną ręką. Ja zaczynam zabawę w rc (bo latam dopiero trzeci sezon). Akrobat stawia dość duży wyzwanie zwłaszcza jak jest szybki, natomiast skrzydłem lata mi się jakoś bezstresowo, do tej pory latałem dwoma skrzydłami Insomniac, oraz modelem kolegi o nazwie Killer. Co do wrażliwości na wiatr to mogę się wypowiedzieć tylko o moim modelu, gdyż tym latałem przy dość dużym wietrze. Model nic a nic się nie boi wiatru, pomimo jego wątłości i kruchości lata naprawdę świetnie, według mnie im większy wiatr to lepiej i szybciej lata, nie jest to demon prędkości, ale setkę potrafi przegonić z dobrym wiatrem. Jeśli trzeba lata 5-10km/h, Więc jeśli podoba Ci się skrzydło to kupuj- buduj i lataj będziesz zadowolony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojcio69 Opublikowano 4 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Września 2010 Witam Dziękuję wszystkim za informacje na temat XENO i porady odnośnie zakupu. To, że XENO fajnie wygląda i ma ten bajer do składania go do torby to raz, a to że nie bardzo sprawdził się w wersji moto, to dwa. Tak się aurat składa, że mnie bardziej chodzi o to dwa jak o to raz. No i tym sposobem zostałem wyleczony z zakupu XENO, chyba że... albo się przeprowadzę w górzysty teren, albo usypię sobie 30-50 metrową górkę, bo podobno na zboczu XENO sprawdza się bardzo dobrze. Póki co ani jedno ani drugie mi nbie grozi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej44 Opublikowano 5 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2010 Witam A może warto spróbować ze śmigłem 9*5, 9*6 czy 10*6. Chodzi o to, żeby na silniku latał trochę wolniej i żeby bardziej precyzyjnie można było sterować siłą ciągu. Zabrakło mi wczoraj czasu a następna szansa dopiero za tydzień. Pozdrawiam AK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdamN Opublikowano 10 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2010 Jeśli można zabiorę głos w temacie. Świetny modelik i przemyślany oglądałem go na yutube z przyjemnością. Jak widać po geometrii skrzydełek stworzony do szybkich lotów więc na pewno będzie problem przy lądowaniu bo może prędkość być spora. Tylko tyle zauważyłem na yutube jednak kształt i możliwość złożenia modelu przemawiają za. Osobiście bardzo mi się model podoba jeśli chodzi o wygląd. Pozdrawiam AdamN. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buwi777 Opublikowano 10 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2010 stworzony do szybkich lotów więc na pewno będzie problem przy lądowaniu bo może prędkość być spora. Teza o szybkim lądowaniu - NIEPRAWDZIWA - ląduje prawie do nogi 8) ps. oglądanie na YouTubie - wielce NIEMIARODAJNE :crazy: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej44 Opublikowano 11 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2010 Witam O tym czy ląduje przy nodze, to już zależy od umiejętności pilota. Mi udaje się jak na razie trafić w łąkę i uważam to za duży sukces. Jeżeli chodzi o prędkość to maksymalnie udało mi się przekroczyć 80km/h. Czyli nie jest oszałamiająca. Trzeba uważać na flatter raz miałem całych skrzydeł raz lotek. Próbowałem śmigła 8*7 i 9*6. Jednak chyba 8*6 jest najlepsze. Pozdrawiam AK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wdowi Opublikowano 11 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2011 Panowie właśnie sobie sprawiłem XENO aby odpocząć od combata , jet to rewelacyjne latadełko, lata bardzo dobrze w pełnych zakresach prędkości ,ja zasadziłem mu silnik GRAUPNER 345Z i regler 30A ,na acusach 1300 3c lata ok.5min , a na 2200 2c ok8min. śmigło zastosowałem te z zestawu i chodzi na nim bdb. zmontowałem to jak "fabryka napisała" , po co wyważać otwarte drzwi. do lądowania można podejść do nogi ,prędkoś zredukować do minimum przez zastosowanie klap na wychylanych do dołu ok.3mm lata to na niewielkich przestrzeniach np.boisko do nogi. kręci toto pętle w rożnych kombinacjach,lot plecowy,beczki i zawroty i wywroty, tylko trzeba zwiększyć wychylenia od fabrycznych o jakieś 40% , i o :arrow: dziwo lata dobrze w termice i na zboczu. mogę ten model polecić dla początkującego pilota ,który już coś latał ,prowadzi się to za ręką , dla poczontkującego proponuję DR. 40% Podsumowując jest to niezły model dobrze wykonany i łatwy w montażu . niezła odskocznia od modeli zawodniczych . pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
avere Opublikowano 7 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2011 Witam , modelem Xeno latam od 05,2010 w tej chwili od 09'11, mam następujący napęd : 1. silnik , Turbo Jet C2836 / 07 KV 1250 2. regulator JES 30A Plus 3. łopatki Graupner 9 x 6 4. Pakiety 3S / 20C / 1300 mAh, + Buzzer Li-pol 5. Serwa Tower Pro MG 90 S 6. Odbiornik Sanva 6 kanałów ( 5 gram ) . Mocowanie silnika, kołpak , wał itp. oryginalne Zmieniłem zawiasy łączące płaty na metalowe. Noski -wyciąłem oryginalny materiał , w który wkleiłem noski z balsy + lakierowane i malowane . Latam tym modelem przy wietrze, latałem również gdy wiało 20-22km / godz. wykonując pętle, beczki itp. Czas "intensywnego " lotu 6-7 minut , Przy masie modelu 910 gram. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.