razor Opublikowano 3 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2010 ostatnio przeniosłem się do modelarstwa samochodowego i zastanawiam się nad napędem elektrycznym do samochodu 1/10 (być może short course truck), albo 1/8 Pierwsze co zobaczyłem, to że nikt nie podaje mocy silników, maksymalnego prądu jaki obsłuży regulator, dlaczego wszyscy operują parametrem kV, który nic nie mówi o mocy silnika, a jedynie o jego obrotach ? Poczytałem sobie trochę o rekomendacjach na stronie castle creations m.in. http://www.castlecreations.com/support/advisories/10scale-corr-truck-advisory.html dlaczego silnik 4600 jest polecany tylko do 2wd (a nie do 4wd) ? za wysokie obroty, za mały moment obrotowy? przecież to można skorygować odpowiednim atakiem/odbiorem. polecany jest 2650 do 4wd, ale czy w takim razie model nie będzie znacznie wolniejszy od tego 4600? (w końcu znacznie mniej obrotów przy tym samym napięciu) i znów, czy w takim razie prędkość max. mogę sobie podnieść większym atakiem/mniejszym odbiorem ? dlaczego żaden silnik nie ma podanej maksymalnej mocy, ani regulator - pozwoliłoby to wybrać model konkretnie dla siebie. tu silniki są opisane http://www.castlecreations.com/products/neu-castle_motors.html na dole nawet podany maksymalny prąd i napięcie (dla większości to 120A - czyli max moc mają ~3kW), ale znów, większość silników różni się tylko minimalnie kV - przecież tak małe różnice spokojnie można skorygować odpowiednim atakiem/odbiorem. po co tyle wersji silników i dokładnych opisów (1800kv, 1600kv, 1580kv) jak to jest z tymi silnikami ? czym się kierować przy wyborze ? (no i teraz trudniejsze, jak je porównać z silnikami innych producentów, jak często jedynym parametrem jakim się chwalą ludzie jest nic nie mówiące kV) ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.