winiol8 Opublikowano 8 Września 2010 Opublikowano 8 Września 2010 Chciałem Wam zaprezentować mój nowy płatowiec. Jest to model wzorowany na samolocie Messerschmitt M35 (lub inaczej BFW M35). Model budowałem z planów FMT (dość kiepskich, miały kilka błędów i wymagały też kilku zmian) z początku lat 90., rozpiętość 1,7m, silnik to na razie MVVS 6,5, waga ~2400g. Docelowo chcę do niego zamontować silnik czterosuwowy 10ccm ale jeszcze nie wiem jaki. W modelu "siedzi" pięć serw- 3 standardowe futaby s3001, MPX standard i hs82mg. Konstrukcja klasyczna, pokrycie Koveralem, "zdobienia" będą niebawem. Poniżej kilka zdjęć z budowy, docierania silnika i pierwszych prób na lotnisku. Mam cichą nadzieję, że niedługo będę mógł zamieścić film z oblotu. Budowa skrzydła Klejenie pokrycia stateczników -balsa 1,5 Stateczniki już pokryte Łoże i MVVS W kadłubie zbiornik 300ccm Kadłub przed pokryciem Pierwsze próby silnika, w tle piper kyosho mojego brata Na płycie lotniska I o zachodzie słońca
ECO400 Opublikowano 8 Września 2010 Opublikowano 8 Września 2010 Fajny model tylko te koła trochę za duże :wink:
winiol8 Opublikowano 8 Września 2010 Autor Opublikowano 8 Września 2010 Dzięki. Dobre oko masz Dawid! Koła mają tylko o 10mm większą średnice niż na planie. Ale dzięki temu żadne nierówności im nie straszne
ECO400 Opublikowano 8 Września 2010 Opublikowano 8 Września 2010 Jak zrobisz jeszcze makietowe owiewki kół to będzie super no i jakiś pilot by sie przydał, bo nie wypada w takim modelu latać bez pilota na pokładnie
winiol8 Opublikowano 8 Września 2010 Autor Opublikowano 8 Września 2010 Owiewki sobie podaruję (no może w przyszłości), ale piloci będą. Mam już nawet kandydatów- pluszowe szczury z ikei. Messerschmittowi do makiety daleko, pólmakieta też z niego żadna więc szczur w roli pilota się doskonale sprawdzi. Są w idealnej skali i mają atrakcyjną cenę jak na pilotów.
ECO400 Opublikowano 8 Września 2010 Opublikowano 8 Września 2010 A z czego jest wycięta maska silnika :?:
Callab Opublikowano 8 Września 2010 Opublikowano 8 Września 2010 pluszowe szczury z ikei. Mam nadzieję, że to dowcip. Widok jakichś miśków czy innych pluszaków w modelu powoduje u mnie odruch wymiotny. Chyba, że właściciel modelu ma 5 lat. Model świetny. 2,4kg przy 1,7m rozpiętości to całkiem dobry wynik. Wiesz może jaki ma profil?
winiol8 Opublikowano 8 Września 2010 Autor Opublikowano 8 Września 2010 Osłona silnika jest z blachy aluminiowej, grubości nie pamiętam ale mogę sprawdzić w najbliższym czasie. Z tymi szczurami wcale nie żartowałem, to już postanowione! Profil Eppler-numer muszę sprawdzić Waga jest całkiem dobra pomimo wprowadzonych zmian. Górna część kadłuba w planach była ze styropianu, ja zrobiłem ją konstrukcyjną. W planach było też jedno serwo do lotek, u mnie są dwa standardy. Łoże silnika pomimo swojej solidności (w przyszłości silnik 4t) jest dość lekkie. EDIT: Profil to Eppler 374 Osłona silnika- blacha aluminiowa 0.25mm Model oblatany. Startuje bez problemów z dość nierównej trawy w przeciwieństwie do asfaltu gdzie nie trzyma kierunku na rozbiegu. Myślę, że powodem jest brak kółka ogonowego (model ma płozę). Start nieskomplikowany, po kilkunastu metrach model żwawo leci w górę pomimo niezbyt mocnego silnika (mvvs 6,5+cichy tłumik). Lata bardzo ładnie, lot plecowy nie stwarza problemów, pętle i beczki też wychodzą dobrze. Lądowanie łatwe choć trochę z większą prędkością niż Piper o podobnej rozpiętości. Na zakończenie kilka zdjęć z oblotu.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.