Jump to content

Messerschmitt M35


winiol8

Recommended Posts

Chciałem Wam zaprezentować mój nowy płatowiec. Jest to model wzorowany na samolocie Messerschmitt M35 (lub inaczej BFW M35). Model budowałem z planów FMT (dość kiepskich, miały kilka błędów i wymagały też kilku zmian) z początku lat 90., rozpiętość 1,7m, silnik to na razie MVVS 6,5, waga ~2400g. Docelowo chcę do niego zamontować silnik czterosuwowy 10ccm ale jeszcze nie wiem jaki. W modelu "siedzi" pięć serw- 3 standardowe futaby s3001, MPX standard i hs82mg. Konstrukcja klasyczna, pokrycie Koveralem, "zdobienia" będą niebawem.

Poniżej kilka zdjęć z budowy, docierania silnika i pierwszych prób na lotnisku.

 

Mam cichą nadzieję, że niedługo będę mógł zamieścić film z oblotu.

 

Dołączona grafika Budowa skrzydła

Dołączona grafika Klejenie pokrycia stateczników -balsa 1,5

Dołączona grafika Stateczniki już pokryte

Dołączona grafika Łoże i MVVS

Dołączona grafika W kadłubie zbiornik 300ccm

Dołączona grafika Kadłub przed pokryciem

Dołączona grafika Pierwsze próby silnika, w tle piper kyosho mojego brata

Dołączona grafika Na płycie lotniska

Dołączona grafika I o zachodzie słońca

Link to comment
Share on other sites

Owiewki sobie podaruję (no może w przyszłości), ale piloci będą. Mam już nawet kandydatów- pluszowe szczury z ikei. Messerschmittowi do makiety daleko, pólmakieta też z niego żadna więc szczur w roli pilota się doskonale sprawdzi. Są w idealnej skali i mają atrakcyjną cenę jak na pilotów. :D

Link to comment
Share on other sites

pluszowe szczury z ikei.

Mam nadzieję, że to dowcip. Widok jakichś miśków czy innych pluszaków w modelu powoduje u mnie odruch wymiotny. Chyba, że właściciel modelu ma 5 lat.

 

Model świetny. 2,4kg przy 1,7m rozpiętości to całkiem dobry wynik.

 

Wiesz może jaki ma profil?

Link to comment
Share on other sites

Osłona silnika jest z blachy aluminiowej, grubości nie pamiętam ale mogę sprawdzić w najbliższym czasie.

 

Z tymi szczurami wcale nie żartowałem, to już postanowione!

 

Profil Eppler-numer muszę sprawdzić

 

Waga jest całkiem dobra pomimo wprowadzonych zmian. Górna część kadłuba w planach była ze styropianu, ja zrobiłem ją konstrukcyjną. W planach było też jedno serwo do lotek, u mnie są dwa standardy. Łoże silnika pomimo swojej solidności (w przyszłości silnik 4t) jest dość lekkie.

 

 

EDIT:

Profil to Eppler 374

Osłona silnika- blacha aluminiowa 0.25mm

Model oblatany. Startuje bez problemów z dość nierównej trawy w przeciwieństwie do asfaltu gdzie nie trzyma kierunku na rozbiegu. Myślę, że powodem jest brak kółka ogonowego (model ma płozę). Start nieskomplikowany, po kilkunastu metrach model żwawo leci w górę pomimo niezbyt mocnego silnika (mvvs 6,5+cichy tłumik). Lata bardzo ładnie, lot plecowy nie stwarza problemów, pętle i beczki też wychodzą dobrze. Lądowanie łatwe choć trochę z większą prędkością niż Piper o podobnej rozpiętości.

Na zakończenie kilka zdjęć z oblotu.

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.