Gość horn3t Opublikowano 9 Września 2010 Opublikowano 9 Września 2010 Jakiś czas temu mój syn otrzymał wspaniały laminatowy kadłub do szybowca, o unikalnej i ciekawej sylwetce. Było wiele pomysłów jakie skrzydło zrobić do tego modelu, postanowiliśmy razem że ma to być konstrukcja mocna na duży wiatr i zbocze wiec padło na płat o rdzeniu styropianowym z dźwigarami węglowymi pokryty fornirem topolowym. Prace przy modelu a raczej skrzydle ciągnęły się długo ale obecnie model jest już na ukończeniu. Parę zimnych faktów: - kadłub cało laminatowy z mocnymi wzmocnieniami pasami węglowymi wyposażony w hak, - usterzenie typu V cało balsowe, laminowane tkaniną dwustronnie, lakierowane - w kadłubie dwa serwa HS81 na ster wysokości kierunku – masa całości 540 g -płat trójdzielny o konstrukcji opisanej powyżej z klapami i lotkami rozpiętość 2500 mm, - profil MH32/30 modyfikowany, - powierzchnia 42,9 dm, - płaty w chwili obecnej bez serw po lakierowaniu ważą 590 g - serwa na lotki HS81, - serwa klap Turnigy 555MG Model wymaga jeszcze wypolerowania płatów, wycięcia klap i lotek oraz montażu serw, z pakietem zasilającym masa do lotu 1450g. Niebawem dalsze informacje z montażu oraz oblotu.
instruktor Opublikowano 9 Września 2010 Opublikowano 9 Września 2010 Modelik całkiem ciekawy chociaz na lotki założyłbym serwa z metalowymi zębatkami, w moim Falconie HS 81 nie wytrzymywały ,niszczyły sie zębatki ,po wymianie na Hs 81 Mg problem zniknął.Uściślę -zębatki wylatywały przy lądowaniach, nigdy w powietrzu.
Gość horn3t Opublikowano 9 Września 2010 Opublikowano 9 Września 2010 Modelik całkiem ciekawy chociaz na lotki założyłbym serwa z metalowymi zębatkami, w moim Falconie HS 81 nie wytrzymywały ,niszczyły sie zębatki ,po wymianie na Hs 81 Mg problem zniknął.Uściślę -zębatki wylatywały przy lądowaniach, nigdy w powietrzu. Dobra uwaga jak pojawią się problemy zmienimy serwa na razie fundusze są ograniczone, mam te serwa na lotkach w swoim AVOCADO model dość intensywnie eksploatuje od wiosny na razie dają rade.
Gość horn3t Opublikowano 25 Września 2010 Opublikowano 25 Września 2010 Model w końcu oblatany, właściciel ocenił zachowanie w powietrzu na 6+ :faja: /img]
wojtek-a Opublikowano 25 Września 2010 Opublikowano 25 Września 2010 Modelik całkiem ciekawy Mi tez sie podoba . z dźwigarami węglowymi Moglbys rozwinac mysl? Zrobiles "tradycyjnie" czy wstawiles jakies profile weglowe?
Gość horn3t Opublikowano 26 Września 2010 Opublikowano 26 Września 2010 Dźwigar w centropłacie to dwa płaskowniki węglowe z wypełnieniem balsowym.
malinn Opublikowano 27 Września 2010 Opublikowano 27 Września 2010 Widzę malowanie zmienione i wyszło na + Mi się podoba Fajowy model, teraz czas testy na zboczu ;-) Jestem ciekaw jak się sprawdzi ten profil.
Gość horn3t Opublikowano 7 Lutego 2013 Opublikowano 7 Lutego 2013 .... chociaz na lotki założyłbym serwa z metalowymi zębatkami, Trzeci rok intensywnego latania (duży nalot zwłaszcza na zboczu) i cały czas te same serwa trafiliśmy na dobrą serię
Gość horn3t Opublikowano 31 Października 2016 Opublikowano 31 Października 2016 Trochę czasu minęło a model dalej daje mojemu synowi dużo frajdy
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.