kabe30 Opublikowano 10 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2010 Witam serdecznie, po kilku dniach udało mi się skompletować i złożyć EGP, lata całkiem dobrze. Niestety, z powodu miejsca latania (pastwisko-miejscami wysoka trawa) zacząłem obawiać się o natarcia skrzydeł przy lądowaniu. Wykombinowałem, że ustawienie lotek w roli air-hamulca (do góry) powinno coś pomóc. Niestety, nie mam żadnego doświadczenia z takim układem, może ktoś z Was mógłby mi poradzić, jakie wychylenia są najbardziej efektywne, czy jest sens miksować z wysokością? A może jest to pomysł w przypadku EGP ogólnie do bani? Pozdrawiam, Krzysztof Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buwi777 Opublikowano 10 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2010 Wykombinowałem, że ustawienie lotek w roli air-hamulca (do góry) powinno coś pomóc. Niestety, nie mam żadnego doświadczenia z takim układem, może ktoś z Was mógłby mi poradzić, jakie wychylenia są najbardziej efektywne, czy jest sens miksować z wysokością? A może jest to pomysł w przypadku EGP ogólnie do bani? Pozdrawiam, Krzysztof a/ Dobra kombinacja - z banią nic wspólnego nie ma ... b/ wysokość lekko w górę ( około 2 mm ) - reszta w ręce - włączasz lotko-hamulce i patrzysz jak zachowuje się model - i góra-dół ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ładziak Opublikowano 10 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2010 zacząłem obawiać się o natarcia skrzydeł przy lądowaniu.Naklej na natarcia taśmę samoprzylepną. Wystarczy dobra biurowa o szerokości ~ 2 cm.Hamulec skróci podejście, ale nie zmniejszy prędkości lądowania! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kabe30 Opublikowano 10 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Września 2010 Dzięki za odpowiedź, natarcia okleiłem już taśmą, myślałem też o małych gondolkach przy orczykach serwa-podobno trawa często wyłamuje plastykowe tryby (mam nie wykorzystane osłony kół z Gemini, połówka pasuje do cięciwy skrzydła). ps. wysokość lekko w górę ( około 2 mm ) - reszta w ręce Czy przypadkiem wysokość nie w dół-bo lotki w górę-efekt uniesienia dzioba, wysokość w górę-ogon pójdzie w dół-czy nie przeciągnie samolotu? Do ilu +/- stopni wychylenia ustawić lotki (EPA), aby było jeszcze bezpiecznie. Funkcję mam na kanale proporcjonalnym, nie będzie kłopotu z % wyregulowaniem wychyleń Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Callab Opublikowano 10 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2010 Domiksowanie steru wysokości (i czy na pewno w dół) to musisz sprawdzić doświadczalnie. Najlepiej na dużej wysokości. EPA ustaw na 100%. Zakres wychyleń lotek masz podany w instrukcji (w górę więcej niż w dół). Najwyżej ustaw sobie EXPO na jakieś 20% ale moim zdaniem w EP to niepotrzebne. On lata jak wieloryb - powoli i z dużą opieszałością wykonuje manewry. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kabe30 Opublikowano 10 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Września 2010 Dzięki za odp., na weekend pogoda zapowiada się nie najgorzej, rzeczywiście, najlepiej będzie poeksperymentować, na szczęście, w razie czego (kret) mam zapas żywicy, a EPP szybko i dobrze się klei. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Callab Opublikowano 10 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2010 Nie używaj żywicy tylko "UHU Por". Żywica jest sztywna, a Uhu elastyczny, co powoduje, że pianka nie pęka na łączeniach. Tylko trzeba używać ten klej zgodnie z instrukcją! A łapie w ciągu 10 minut więc nawet na łące można kleić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.