Skocz do zawartości

Jak ustawić hamulce-lotki w EGP


kabe30

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie, po kilku dniach udało mi się skompletować i złożyć EGP, lata całkiem dobrze. Niestety, z powodu miejsca latania (pastwisko-miejscami wysoka trawa) zacząłem obawiać się o natarcia skrzydeł przy lądowaniu. Wykombinowałem, że ustawienie lotek w roli air-hamulca (do góry) powinno coś pomóc. Niestety, nie mam żadnego doświadczenia z takim układem, może ktoś z Was mógłby mi poradzić, jakie wychylenia są najbardziej efektywne, czy jest sens miksować z wysokością? A może jest to pomysł w przypadku EGP ogólnie do bani?

Pozdrawiam, Krzysztof

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wykombinowałem, że ustawienie lotek w roli air-hamulca (do góry) powinno coś pomóc. Niestety, nie mam żadnego doświadczenia z takim układem, może ktoś z Was mógłby mi poradzić, jakie wychylenia są najbardziej efektywne, czy jest sens miksować z wysokością? A może jest to pomysł w przypadku EGP ogólnie do bani?

Pozdrawiam, Krzysztof

a/ Dobra kombinacja - z banią nic wspólnego nie ma ...

b/ wysokość lekko w górę ( około 2 mm ) - reszta w ręce - włączasz lotko-hamulce i patrzysz jak zachowuje się model - i góra-dół ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź, natarcia okleiłem już taśmą, myślałem też o małych gondolkach przy orczykach serwa-podobno trawa często wyłamuje plastykowe tryby (mam nie wykorzystane osłony kół z Gemini, połówka pasuje do cięciwy skrzydła).

ps. wysokość lekko w górę ( około 2 mm ) - reszta w ręce

 

Czy przypadkiem wysokość nie w dół-bo lotki w górę-efekt uniesienia dzioba, wysokość w górę-ogon pójdzie w dół-czy nie przeciągnie samolotu?

 

Do ilu +/- stopni wychylenia ustawić lotki (EPA), aby było jeszcze bezpiecznie.

Funkcję mam na kanale proporcjonalnym, nie będzie kłopotu z % wyregulowaniem wychyleń

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach