PiotrKR Opublikowano 25 Czerwca 2007 Opublikowano 25 Czerwca 2007 Witam. Jako „nowicjusz” chciałbym zaprezentować swój obecnie realizowany projekt depro trenerka. Idea jego powstania narodziła się po próbach „nauczenia się latania” m. innymi na Akrobacie By Zbig. Podstawowe dane: model wzorowany na zestawie „tartaka” firmy Balsacraft z przed „x” lat na silnik spalinowy 2,5 – 4 ccm, pomniejszony do posiadanych skrzydeł styropianowych Decatlona. Rozpiętość - 100 cm Długość ok. - 82 cm Konstrukcja – depron 6 mm + wstawki z balsy i sklejki + skrzydło styropianowe. Wyposażenie: - silnik BM 2408 –21 + śmigło 8x4 - serwa Conrady x 3 - regulator Dynam 30 A - odbiornik Hitec HFS-04MI+ ( zabytek) - pakiet 3s1p 1700 mAh Sterowanie – kierunek, wysokość, lotki. Waga tego co na zdjęciach z wyposażeniem 570 gram. Jeżeli czas i obowiązki służbowe pozwolą, zakończenie budowy i oblot nastąpi w przyszłym tygodniu. Mam tylko pytanie do bardziej doświadczonych kolegów, czy zniwelować wznios skrzydeł, czy do oblotu pozostawić bez zmian ? Shot with X450,D535Z,C370Z. Shot with X450,D535Z,C370Z. Shot with X450,D535Z,C370Z. Shot with X450,D535Z,C370Z. Shot with X450,D535Z,C370Z.
tomson Opublikowano 26 Czerwca 2007 Opublikowano 26 Czerwca 2007 Wznios zostaw, przecież to trenerek Zapomniałeś albo nie wziąłeś pod uwagę wprowadzenia przewodów od silnika do kadłuba Ja zawsze wiercę 3 otwory we wrędze tak aby te kable zamaskować Druga rzecz to otwory wentylacyjne dla pakietu Po moim ostatnim modelu wiem że są niezbędne, pominąłem je we wrędze to potem musiałem w kadłubie dorobić mały wlocik który doskonale zaczął chłodzić nagrzewający się pakiet Trzeba było przedłużyć dziub o kilka cm aby zamaskować silnik dla estetyki
PiotrKR Opublikowano 26 Czerwca 2007 Autor Opublikowano 26 Czerwca 2007 Witam. Nie zapomniałem o przewodach, mam zamiar je uporządkować, zrobię także wentylację ale dopiero po sprawdzeniu poprawnego wyważenia - obecnie pakiet umieścić muszę zaraz przed serwami więc "nawiew" wchodzić musi do "kabinki" - trzeba wykombinować jakiś sensowny "wywiew". Co do zamaskowania silnika to jeżeli samolocik spełni pokładane w nim oczekiwania, zostanie on przeniesiony głębiej "w dziób", przez co będzie całkowicie niewidoczny.
klaps6 Opublikowano 26 Czerwca 2007 Opublikowano 26 Czerwca 2007 czy zniwelować wznios skrzydeł, czy do oblotu pozostawić bez zmian ? To zależy jak znaczny jest wznios (ile stopni), jeśli znaczny to lotki będą nieskuteczne i będzie sie trzeba nastawić na znaczną leniwość modelu szczególnie przy małych wychyleniach lotek. Wznios lepiej mieć jak nie mieć (tak mówią) jednakże ustawianie małych wychyleń (wręcz mikroskopijnych) do oblotu to moim zdaniem poważny błąd, nie cierpię tego. Lepiej już odkręcić trochę drążki wydłużając je, co pozwoli zwiększyć precyzję bez utraty wychyleń, poza tym małe wychylenia to żadna precyzja ani gwarancja udanego oblotu. Model jak widać na foto fajny i jeśli tylko kąty są poprawne to musi latać.
PiotrKR Opublikowano 26 Czerwca 2007 Autor Opublikowano 26 Czerwca 2007 jeśli tylko kąty są poprawne to musi latać. no właśnie apropo kątów to jakie powinny być, skłon silnika + wznios skrzydeł ? Co byście proponowali na początek.Skrzydło jest z zestawu http://nastik.pl/bellanca-decathlon-p-1056.html . kadłub jak widać. Wszelkie sugestie mile widziane. Co do lotek to myślę, że skoro zastosowali je w Decathlonie to może będą działać ? Jeżeli nie to sie rozetnie skrzydło i zmniejszy wznios ( obecnie wynosi 6 stopni na stronę ) Shot with X450,D535Z,C370Z at 2007-06-26
kamil_rc Opublikowano 26 Czerwca 2007 Opublikowano 26 Czerwca 2007 Fajny modelik sie zapowiada. mam dla ciebie jedna rade. Obetnij sobie os silnika bo przy pierwszej kraksie moze sie ona skrzywic.
klaps6 Opublikowano 27 Czerwca 2007 Opublikowano 27 Czerwca 2007 Co do lotek to myślę, że skoro zastosowali je w Decathlonie to może będą działać Nie doczytałem początkowo że to skrzydła z zestawu, widać że wznios nie jest jakiś potężny więc z lotkami pewnie będzie ok. (chociaż 6st to wcale nie aż tak mało) Skłon silnika jakieś 2 - 5st. Dokładnie trzeba ustawić doświadczalnie w kolejnych lotach.
PiotrKR Opublikowano 8 Października 2007 Autor Opublikowano 8 Października 2007 Jako, że nie wypada własnych postów pozostawiać nie zakończonych, donoszę że trenerek doczekał się oblotu. Ze zmian jakie wprowadziłem to wymiana silnika na BM 2409-18 i schowanie go w kadłubie, śmigło 8x6 oraz lżejsze kółka i odbiornik. Nie zamontowałem jeszcze lotek (pospiech i nieodparta chęć latania :oops:) Obecna waga 598 gr. Oblot w pospiechu, totalna partyzantka :devil: , ostatnie przygotowania na lotnisku, wszystko szybko aby tylko polatać, ale sie udało. "szmata" na antenie to wskaźnik kierunku i siły wiatru :twisted: no to fru .... latamy :mrgreen: Aku starczyło na dwa loty po ok 16 min więc nie jest źle. Same loty były dość przyjemne, nie licząc małego kreta przy lądowaniu ( uroki terenu ) oraz dość silnego wiatru z którym trza było lekko powalczyć. Jak tylko wszystko przy modelu zostanie dopięte na ostatni guzik nie omieszkam zameldować.
emilfranek Opublikowano 30 Stycznia 2008 Opublikowano 30 Stycznia 2008 cool modelik ale jescze nie dokońca wykończony (przynajmniej tak wygląda vhyba ze uważasz go za wykonczony ale ja bym go jeszcze pomalował zeby to jeszcze jakos wyglądało! Ale i tak nienarzekajmy!!! WAŻNE ZE LATA!!! :mrgreen:
Gość Anonymous Opublikowano 30 Stycznia 2008 Opublikowano 30 Stycznia 2008 Widze że skrzydełka z starego ale nie najlepszego belanca decathlon 480 ;] bardzo fajny modelik zamontuj w nim silnik axi silver line mniej prądu je ;] i pomaluj go Pozdro :twisted: 8) :mrgreen:
PiotrKR Opublikowano 30 Stycznia 2008 Autor Opublikowano 30 Stycznia 2008 Witam. Ten model już " się zużył" zastąpił go ten http://pfmrc.pl/viewtopic.php?t=4549 Pozdrawiam.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.