Jump to content

Depro trenerek - prototyp


Recommended Posts

Witam. Jako „nowicjusz” chciałbym zaprezentować swój obecnie realizowany projekt depro trenerka. Idea jego powstania narodziła się po próbach „nauczenia się latania” m. innymi na Akrobacie By Zbig.

Podstawowe dane:

model wzorowany na zestawie „tartaka” firmy Balsacraft z przed „x” lat na silnik spalinowy 2,5 – 4 ccm, pomniejszony do posiadanych skrzydeł styropianowych Decatlona.

Rozpiętość - 100 cm

Długość ok. - 82 cm

Konstrukcja – depron 6 mm + wstawki z balsy i sklejki + skrzydło styropianowe.

Wyposażenie:

- silnik BM 2408 –21 + śmigło 8x4

- serwa Conrady x 3

- regulator Dynam 30 A

- odbiornik Hitec HFS-04MI+ ( zabytek)

- pakiet 3s1p 1700 mAh

Sterowanie – kierunek, wysokość, lotki.

 

Waga tego co na zdjęciach z wyposażeniem 570 gram.

Jeżeli czas i obowiązki służbowe pozwolą, zakończenie budowy i oblot nastąpi w przyszłym tygodniu.

Mam tylko pytanie do bardziej doświadczonych kolegów, czy zniwelować wznios skrzydeł, czy do oblotu pozostawić bez zmian ?

 

p6250002cb4.jpg

Shot with X450,D535Z,C370Z.

 

p6250006mo7.jpg

Shot with X450,D535Z,C370Z.

 

p6260002wx6.jpg

Shot with X450,D535Z,C370Z.

 

p6260003amx9.jpg

Shot with X450,D535Z,C370Z.

 

p6260003ey5.jpg

Shot with X450,D535Z,C370Z.

Link to comment
Share on other sites

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Wznios zostaw, przecież to trenerek

Zapomniałeś albo nie wziąłeś pod uwagę wprowadzenia przewodów od silnika do kadłuba

Ja zawsze wiercę 3 otwory we wrędze tak aby te kable zamaskować

Druga rzecz to otwory wentylacyjne dla pakietu

Po moim ostatnim modelu wiem że są niezbędne, pominąłem je we wrędze to potem musiałem w kadłubie dorobić mały wlocik który doskonale zaczął chłodzić nagrzewający się pakiet

Trzeba było przedłużyć dziub o kilka cm aby zamaskować silnik dla estetyki

Link to comment
Share on other sites

Witam.

Nie zapomniałem o przewodach, mam zamiar je uporządkować, zrobię także wentylację ale dopiero po sprawdzeniu poprawnego wyważenia - obecnie pakiet umieścić muszę zaraz przed serwami więc "nawiew" wchodzić musi do "kabinki" - trzeba wykombinować jakiś sensowny "wywiew". Co do zamaskowania silnika to jeżeli samolocik spełni pokładane w nim oczekiwania, zostanie on przeniesiony głębiej "w dziób", przez co będzie całkowicie niewidoczny.

Link to comment
Share on other sites

czy zniwelować wznios skrzydeł, czy do oblotu pozostawić bez zmian ?

 

To zależy jak znaczny jest wznios (ile stopni), jeśli znaczny to lotki będą nieskuteczne i będzie sie trzeba nastawić na znaczną leniwość modelu szczególnie przy małych wychyleniach lotek. Wznios lepiej mieć jak nie mieć (tak mówią) jednakże ustawianie małych wychyleń (wręcz mikroskopijnych) do oblotu to moim zdaniem poważny błąd, nie cierpię tego. Lepiej już odkręcić trochę drążki wydłużając je, co pozwoli zwiększyć precyzję bez utraty wychyleń, poza tym małe wychylenia to żadna precyzja ani gwarancja udanego oblotu.

 

Model jak widać na foto fajny i jeśli tylko kąty są poprawne to musi latać. :D

Link to comment
Share on other sites

jeśli tylko kąty są poprawne to musi latać.
no właśnie apropo kątów to jakie powinny być, skłon silnika + wznios skrzydeł ? Co byście proponowali na początek.

Skrzydło jest z zestawu http://nastik.pl/bellanca-decathlon-p-1056.html .

kadłub jak widać. Wszelkie sugestie mile widziane.

 

Co do lotek to myślę, że skoro zastosowali je w Decathlonie to może będą działać ?

Jeżeli nie to sie rozetnie skrzydło i zmniejszy wznios ( obecnie wynosi 6 stopni na stronę )

 

p6260001hu9.jpg

Shot with X450,D535Z,C370Z at 2007-06-26

Link to comment
Share on other sites

Co do lotek to myślę, że skoro zastosowali je w Decathlonie to może będą działać

 

Nie doczytałem początkowo że to skrzydła z zestawu, widać że wznios nie jest jakiś potężny więc z lotkami pewnie będzie ok. (chociaż 6st to wcale nie aż tak mało)

 

Skłon silnika jakieś 2 - 5st. Dokładnie trzeba ustawić doświadczalnie w kolejnych lotach.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Jako, że nie wypada własnych postów pozostawiać nie zakończonych, donoszę że trenerek doczekał się oblotu. Ze zmian jakie wprowadziłem to wymiana silnika na BM 2409-18 i schowanie go w kadłubie, śmigło 8x6 oraz lżejsze kółka i odbiornik. Nie zamontowałem jeszcze lotek (pospiech i nieodparta chęć latania :oops:) Obecna waga 598 gr.

Oblot w pospiechu, totalna partyzantka :devil: , ostatnie przygotowania na lotnisku, wszystko szybko aby tylko polatać, ale sie udało.

5b96fb4c0f0154ff.jpg

 

5ced37c4684604a2.jpg

 

"szmata" na antenie to wskaźnik kierunku i siły wiatru :twisted:

2afcf2ed709dcb40.jpg

 

no to fru ....

70377fc0cdf01776.jpg

 

latamy :mrgreen:

788ee56e0af1411a.jpg

 

637fb717848f7c91.jpg

 

Aku starczyło na dwa loty po ok 16 min więc nie jest źle.

Same loty były dość przyjemne, nie licząc małego kreta przy lądowaniu ( uroki terenu ) oraz dość silnego wiatru z którym trza było lekko powalczyć.

Jak tylko wszystko przy modelu zostanie dopięte na ostatni guzik nie omieszkam zameldować.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
Guest Anonymous

Widze że skrzydełka z starego ale nie najlepszego belanca decathlon 480 ;] bardzo fajny modelik zamontuj w nim silnik axi silver line mniej prądu je ;] i pomaluj go Pozdro :twisted: :lol: 8) :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.