Skocz do zawartości

ToTo-1 Przeciągnięcie


Pro100vnik

Rekomendowane odpowiedzi

Stało się nieuniknione :D

 

Wczoraj (tj. 12.09.2010) poszedłem na okoliczne pole i wypuściłem mojego ToTo z ręki. Wszystko ładnie szło, zrobiłem parę lądowań i następny start. Na aparaturze miałem zaprogramowane hamulce aerodynamiczne (lotki do góry). Wzniosłem się na ok 20m, dałem 50% mocy, nawrót do lądowania i gdzieś tak na oko, był na 10m więc włączyłęm w/w hamulec. Mniej niż 3 sek i ToTo w przeciągnięciu :( Dodam że zwolnił do zera, czego się nie spodziewałem...

I szczerze mówiąc na jego widok, można by rzec nie ma czego zbierać (wiatru nie było).

 

Czy ktoś ma jakieś sugestie, co spowodowało kraksę?

 

P.S. Błąd pilota zapewne ;D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapewne tak.

3 sekundy to wbrew pozorom sporo czasu. Widząc spadającą prędkość - powinieneś odpuścić hamulce, lub dodać mocy.

 

Możliwe też, że masz za duże wychylenia.

 

Do lądowania próbuj podchodzić z nieco większą prędkością i powoli zmniejszać gaz, utrzymując nos w poziomie. Samolot powinien delikatnie opadać.

 

Tak się mądrze, a sam wczoraj rozbiłem 1,85m motoszybowca, przez nieumięjętne użycie klap. :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety, ale klapolotki z założenia muszą być robione na 2 osobnych kanałach. Na Y-kablu się nie da z przyczyn technicznych :)

Po prostu oba serwa zawsze dostają ten sam sygnał i muszą być zamontowane w lustrzanym odbiciu, żeby lotki wychylały się przeciwstawnie. Nie da się 2 różnych sygnałów puścić jednym kabelkiem, żeby wychyliły się w tę samą stronę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety, ale klapolotki z założenia muszą być robione na 2 osobnych kanałach. Na Y-kablu się nie da z przyczyn technicznych :)

Po prostu oba serwa zawsze dostają ten sam sygnał i muszą być zamontowane w lustrzanym odbiciu, żeby lotki wychylały się przeciwstawnie. Nie da się 2 różnych sygnałów puścić jednym kabelkiem, żeby wychyliły się w tę samą stronę...

Dzięki!;)

 

No ale np. w modelach typu Delta tak to właśnie działa ?. Jak operujemy wysokością, to obydwa stery poruszają się symetrycznie, a jak chcemy użyć lotek, to te same wychylają się przeciwstawnie ?. Chyba że źle to kumam:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.