Konrad_P Opublikowano 21 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2010 Panowie bardzo prosze o pomoc. To mój pierwszy regulator i pierwsze programowanie. Regulator to Turnigy Super Brain 40A Brushless ESC o taki: http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=10941&Product_Name=Turnigy_Super_Brain_40A_Brushless_ESC A silniczek taki: Turnigy 2209 26turn 1130kv 15A Outrunner http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=5686&Product_Name=Turnigy_2209_26turn_1130kv_15A_Outrunner Po zainstalowaniu na PC programatora dostaję coś takiego jak poniżej. Proszę napiszcie co oznaczają poszczególne pola no i co ewentualnie powinienem wstawić w poszczególnie pola żeby było dobrze. Model to samolot piankowy o rozpiętości około 1500 pakiet to Lipo 3S śmigiełko 7x6 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WoZnY Opublikowano 21 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2010 Nigdy nie korzystałem z programatorów ale rozszyfrowuję to tak: 1. LVC (Level Voltage Cell) - czyli napięcie pakietu 2. Current Limiting - Ograniczenie prądowe (taki bezpiecznik cyfrowy - więcej niż ta nastawa silnik nie weźmie, bo regulator mu nie pozowli) 3. Break Types - typ hamulca (pewnie jak szybko ma zatrzymywać śmigło wcale/wolno/szybko) 4. Timming advance (ta nastawa zależy od ilości pól silnika, jest gdzieś o tym temat ) 5. Cutoff Type ( napięcie przy jakim regulator ma uznawać pakiet za wyczerpany) 6. Startup Type - sposób w jaki silnik ma startować, ty wychylasz momentalnie drążek na maksa a silnik albo wchodzi od razu na maksymalne obroty albo powoli dochodzi do zadanych, zwykle wybiera się soft lub hard) 7.Governor mode - (nie wiem) 8. PWM rate (pewnie częstotliwość modulacji PWM) 9. Throttle range (nie wiem) w Twoim przypadku 1. 11.1 (3S) 2. 15A jak nie chcesz przeciążać silnika choć ja bym wpisał 18A (chwilowo można przeciążyć do 120% mocy bez skutków ubocznych) 3. Ponieważ to samolot to wybrał bym bez hamulca 4. poszukać trzeba o tym tematu 5. ta wartość zależy od Ciebie jak bardzo "lubisz" katować pakiety ja wybrałbym najbezpieczniejszą opcję 3.1V/cele 6. wybrałbym fast, żeby silnik reagował tak samo jak drążek pod kciukiem 7. - nie mam pojęcia 8. Trzeba dobrać tak aby silnik pracował poprawnie i najmniej się grzał przy możliwie najlepszych osiągach (tak ja bym zrobił) 9. nie wiem. Pomogłem ile potrafiłem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
noker Opublikowano 21 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2010 Trzecia strona instrukcji powinna Ci pomóc http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uploads/SuperBrain40A_online.pdf Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
meloow Opublikowano 21 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2010 7.Governor mode - (nie wiem) opcja tylko do heli i jest po to aby trzymać stałe obroty wirnika niezaleznie od jego obciążenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad_P Opublikowano 21 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Września 2010 Wielkie dzięki za rozszyfrowanie. Ale jeszcze potrzebuje wyjaśnień bo nie do końca kapuje. Ale w Twoim przypadku 1. 11.1 (3S) 2. 15A jak nie chcesz przeciążać silnika choć ja bym wpisał 18A (chwilowo można przeciążyć do 120% mocy bez skutków ubocznych) 3. Ponieważ to samolot to wybrał bym bez hamulca 4. poszukać trzeba o tym tematu 5. ta wartość zależy od Ciebie jak bardzo "lubisz" katować pakiety ja wybrałbym najbezpieczniejszą opcję 3.1V/cele 6. wybrałbym fast, żeby silnik reagował tak samo jak drążek pod kciukiem No i tu zaczynają się schody. Ad.1 Też bym dał 11,1 ale tam jest 3lipo 9V o co tu chodzi. jest też opcja Auto. Załatwiła by sprawe czy lepiej nie korzystać. Ad2. Czy opcja INTENSITy to to samo co Twoje 18A = 120% No i na koniec jeszcze jedno PWM Rate 8KHz 12KHz 16KHz. Defoltowo jest 8KHz jak bym zmienił na 12 to co by sie stało z silnikiem/regulatorem EDIT: Już doczytałem i prawie wiem o co chodzi. Tylko doradzcie czy w pierwszym punkcie wybrać dla pakietu 3S opcje 8,4V / 9V czy Auto Co będzie lepiej. Zgodnie z instrukcją zarówno przy wyborze opcja 8,4V i 9V można podpiąć Lipola 3S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
meloow Opublikowano 22 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2010 prawdopodobnie LVC 1. LVC (Level Voltage Cell) - czyli napięcie pakietu to LOW VOLTAGE CELL czyli niskie napięcie celi przy 3S 9V daje 3V na cele ! natomiast 5. Cutoff Type ( napięcie przy jakim regulator ma uznawać pakiet za wyczerpany) ustala w jaki sposób ma się zachować regulator gdy pakiet jest uznany za wyczerpany najczęściej to są dwa typy -odłącza silnik całkowicie - redukuje moc silnika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad_P Opublikowano 22 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Września 2010 OK. Chłopaki dzięki wielkie. W weekend będę kombinował. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WoZnY Opublikowano 23 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2010 co do 1,5 i 7 mellow ma pewnie rację. Skoro można wybrać w 1 punkcie 9V to będzie Low Voltage Cells. A co do 5 punktu to rzeczywiście będzie "Typ odcięcia" czyli czy silnik stop lub czy obniżyć moc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.