mkrawcz1 Opublikowano 25 Września 2010 Opublikowano 25 Września 2010 Witam Czy któryś z Kolegów ma w Warszawie lub bliskich okolicach warunki (stanowisko) oraz chęci , żeby pomóc początkującemu w dotarciu ASP S52A? Paliwo (80% metanolu + 20% oleju rycynowego), świece O.S. No.8 i zbiornik mam. pozdrawiam Marcin
DarekRG Opublikowano 26 Września 2010 Opublikowano 26 Września 2010 Szkoda że nie jesteś bliżej bo ja mam taki sam silniczek. Przyda Ci się jeszcze grzałka do świecy i rozrusznik z akumulatorem.
mkrawcz1 Opublikowano 26 Września 2010 Autor Opublikowano 26 Września 2010 Do grzania mam: i buduję panel startowy ze stabilizacją prądu żarzenia (0,5-2,0A). Odpalać na razie chcę "z palca" (są rękawice ) albo wkrętarką + to: http://www.webx.dk/rc/starter.htm
DarekRG Opublikowano 26 Września 2010 Opublikowano 26 Września 2010 Ciekawy wynalazek Ale rozrusznik to zawsze rozrusznik Pamiętaj żeby do świecy dać napięcie 1,2 do 1,5 V , chyba że jest jakaś redukcja na tym kablu z 12V ?
bandi Opublikowano 26 Września 2010 Opublikowano 26 Września 2010 Witam ja teraz docieram ten silniczek .. po wyjęciu z pudełka i przykręceniu wszytskich podzespołów silniczek odpalił za drugim popchnięciem śmigła:) poprostu jest rewelacyjny dobrze wybrałeś tylko dobrze go dotrzyj ja przepaliłem na bogatej mieszance i wolnych obrotach 2litr paliwa model technics contest 10 paliwo ma 18% oleju dobrze się na nim dociera;) generalnie silniczek bardzo udany ,mocny szczelny , pracuje bardzo pięknie i wkręca się w obroty super pozdrawiam Darek ---------------------- Górnopłat rozp. 180cm silnik 7,5 cm ASP Dolnopłat rozp. 140 cm ASP 8,5 cm
mkrawcz1 Opublikowano 26 Września 2010 Autor Opublikowano 26 Września 2010 Ciekawy wynalazek Ale rozrusznik to zawsze rozrusznik Ja też docelowo zamierzam, ale na razie ograniczam budżet :-) Kupiłbym z HK (http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=10481), ale prawie 2kg sprawia, że to się staje nieopłacalne... Może wykombinuję z takiej nasadki jak w moim linku + silnik np. samochodowy od wycieraczek. Pamiętaj żeby do świecy dać napięcie 1,2 do 1,5 V , chyba że jest jakaś redukcja na tym kablu z 12 Nie ma redukcji, na razie pójdzie z 1x AA, a docelowo zasilacz sam będzie "pilnował" prądu żarzenia. Witam ja teraz docieram ten silniczek .. po wyjęciu z pudełka i przykręceniu wszytskich podzespołów silniczek odpalił za drugim popchnięciem śmigła:) poprostu jest rewelacyjny dobrze wybrałeś tylko dobrze go dotrzyj ja przepaliłem na bogatej mieszance i wolnych obrotach 2litr paliwa model technics contest 10 paliwo ma 18% oleju dobrze się na nim dociera;) Docierałeś w stanowisku czy w samolocie? Ja mam ModelTechnics - CASTOR STR.
buwi777 Opublikowano 26 Września 2010 Opublikowano 26 Września 2010 Nie ma redukcji, na razie pójdzie z 1x AA, a docelowo zasilacz sam będzie "pilnował" prądu żarzenia. 1xAA - mało - minimum R20
mkrawcz1 Opublikowano 26 Września 2010 Autor Opublikowano 26 Września 2010 1xAA - mało - minimum R20 Da się zrobić ;-)
mkrawcz1 Opublikowano 26 Września 2010 Autor Opublikowano 26 Września 2010 A jak mocujesz model "do ziemi"? Bo trzymanie go przez 2 litry paliwa nie bardzo chyba wchodzi w grę... No i pytanie: gdzie? Na ziemi boję się kurzu, chyba trzeba na czymś wyżej...
witold_pi Opublikowano 26 Września 2010 Opublikowano 26 Września 2010 Justengines poleca 4 zbiorniki paliwa czyli jakieś 40 minut docierania, jeśli w modelu to model na czystym asfalcie/betonie, jeśli nie ma to na "stole",. Silników ABC nie wolno docierać na wolnych obrotach! Musi być nagrzany! z racji swojej konstrukcji
mkrawcz1 Opublikowano 26 Września 2010 Autor Opublikowano 26 Września 2010 A "jak" (za co i czym) go złapać? Bo "do czego" to w zasadzie wiem - np do samochodu :-)
bandi Opublikowano 26 Września 2010 Opublikowano 26 Września 2010 no wkręcam silnik do łoża a model stoi na kołach i po problemie... nie ma filozofii ważne żeby była bogata mieszanka przy docieraniu a obroty w miarę wolne, żeby silnik się nie przegrzewał a utrzymywał równe obroty ..im więcej przepalisz na wolnych obrotach tym lepiej na pewno mu nie zaszkodzi będzie miał piękną kompresje a silnik po wyregulowaniu na wysokie obroty będzie się płynnie wkręcał w bij kij do ziemi i model przywiąż za kółko i tyle . ja docieram na trawie .. nie mam żadnych problemów z pyłem i nie wiadomo czym;) docierałem już parę silników i nie zauważyłem jakiś problemów z pyłami lub innymi ustrojstwami co by mogły wchodzić do gaźnika
mkrawcz1 Opublikowano 26 Września 2010 Autor Opublikowano 26 Września 2010 Chodzi mi o to, czym mocujesz model :-) Bo zakładam, że nie trzymasz ręką... Myślałem nad jakimiś "szelkami" trzymającymi za krawędź natarcia skrzydła.
bandi Opublikowano 26 Września 2010 Opublikowano 26 Września 2010 no teraz Cie rozumiem opisałem wyżej pozdrowionka
karlem Opublikowano 26 Września 2010 Opublikowano 26 Września 2010 Szpilka albo śledź i przez pętlę ze sznurka za usterzenie do tego, albo do drzewka czy innego słupka.
bandi Opublikowano 26 Września 2010 Opublikowano 26 Września 2010 jak dotrzesz silnik to daj znać jak pracuje itp
pauletto007 Opublikowano 19 Czerwca 2011 Opublikowano 19 Czerwca 2011 Odgrzewam temat, żeby go nie dublować. Zakupiłem okazyjnie kompletny sprawny wg zapewnień sprzedającego silnik ASP 52 z tylną regulacją. Obecnie czekam na dostawę. Wg zapewnień sprzedającego wypalił tylko 1 litr paliwa i jest wstępnie dotarty i wyregulowany. Zapewnił mnie, że silnik już latał w modelu Extra 300. Jednak chciałbym jeszcze raz to zrobić sam na paliwie 80/20 wg instrukcji http://www.nastik.pl/manual/ASP_Magnum_instrukcja.pdf. Czy "ponowne docieranie" ma w ogóle sens? Chcę zakupić śmigło 11x6 do docierania, jednak w pobliskim modelarskim jest tylko drewniane w tym rozmiarze. Czy materiał śmigła ma jakieś znaczenie?
mkrawcz1 Opublikowano 19 Czerwca 2011 Autor Opublikowano 19 Czerwca 2011 jak dotrzesz silnik to daj znać jak pracuje itpPóźno, bo późno, ale piszę Chodzi ładnie, pali bez problemów. Generalnie po odpaleniu silnik musi z minutę się pogrzać, żeby przy gwałtownym otwarciu przepustnicy się nie zalewał, na 6 lotów, jakie odbył (zanim Excel nie utracił podwozia przy starcie), 2 skończyły się zgaśnięciem w powietrzu (z czego jeden przy próbie "zawisu" na śmigle, a drugi z powodu szybkiego startu bez rozgrzania). Weź poprawkę, że silnik się jeszcze dociera i latam na paliwie 20% rycyny bez nitro. Dodanie nitro powinno mu ułatwić życie
karlem Opublikowano 19 Czerwca 2011 Opublikowano 19 Czerwca 2011 ...materiał ma znaczenie; drewniane śmigło jest lepsze, bo niemal nie odkształca się w porównaniu z plastikowym, które jest za to trwalsze; to co wytrzyma plastik, na pewno zaszkodzi drewnianemu (nie dotyczy APC, które są kruche)...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.