Jump to content

Relax 2


lukaszp

Recommended Posts

W lipcu jadę na obóz modelarski na Durbaszkę więc postanowiłem zrobić jakiś nowy model do krecenia akrobacji. Po krótkich przemyśleniach wybrałem, że zrobie nowe skrzydelka do Relaxa ( http://pfmrc.pl/viewtopic.php?t=1602 ) oczywiście zmieniłem także profil na Rg-14 ;D skrzydelka są juz gotowe wymagają tylko oklejenia. Mam nadzieję, że bd się dobrze sprawowały. Relację z oblotu zdam po obozie :)

 

Oto fotki

 

relaxlotki001xl9.jpg

 

relaxlotki002tl9.jpg

 

relaxlotki003ic8.jpg

 

relaxlotki004en6.jpg

 

relaxlotki006lz3.jpg

 

relaxlotki008sp2.jpg

 

EDIT: Wagą sie nie przejmuję bo musi duzo ważyc, ale jak narazie to jest ok 120g

Link to comment
Share on other sites

Piękna robota.

 

Szkoda tylko , że nie zapodałes fot jak to robiłes krok po kroku. Chętnie bym się nauczył jak takie płaty się struga.

 

 

Jak widze taki płacik to nachodzi mnie coraz wieksza ochota na podobny.

 

Napisz moższe jakich materiałów użyłeś do jego budowy.

Link to comment
Share on other sites

Ładna czysta robota, nie podoba mi się tylko jedna sprawa.

Dlaczego orczyki serw wystają na wierzchniej stronie płata,

jeśli tamtędy puścisz dzwignie to masz zaburzenie przepływu na wierzchniej stronie płata.

Przeniósł bym to na dół ( pod spód płata ), wszak to jest szybowiec a nie jakis funflay.

Link to comment
Share on other sites

Ładna czysta robota, nie podoba mi się tylko jedna sprawa.

Dlaczego orczyki serw wystają na wierzchniej stronie płata,

jeśli tamtędy puścisz dzwignie to masz zaburzenie przepływu na wierzchniej stronie płata.

Przeniósł bym to na dół ( pod spód płata ), wszak to jest szybowiec a nie jakis funflay.

 

Odpowiem za Lukasza, orczyki i dzwignie sa od gory z bardzo prostego powodu, tam gdzie latamy trawa itp. niesa strzyzone jak angielskie trawniki i mogloby sie cos urwac przy londowaniu albo nawet polamac tryby serwa lub serw :P (jak ja w moim Spirit'cie).

 

 

-Malinn skrzydlo jest zrobione tylko z balsy i sosny (dzwigary)

Jeszcze sa 4 zeberka ze sklejki 2mm :)

Link to comment
Share on other sites

malinn, żeberka są z balsy 1,5mm keson z 1mm natarcie z 3mm, 2 dzwigary sosna 2x5mm i do tego sklejka 1,5mm na 4 żeberka trzymające bagnety

 

Motylasty, osłonek mi sie nie chciało robić. po prostu jak bedzie mi się nudziło to zrobię kiedyś, a poza tym profil Rg-14 jest prawie dwuwypukły więc dużej różnicy nie ma z której strony

Link to comment
Share on other sites

No właśnie że ma. Bo ta górna strona pełni ważniejszą rolę...

 

tu bym polemizował, a raczej dopytał w której części cięciwy :D Bo góra gra role tak mneij więcej na natarciu i spływie, w środku profilu raczej dół jest ważniejszy :D

Link to comment
Share on other sites

No właśnie że ma. Bo ta górna strona pełni ważniejszą rolę...

 

tu bym polemizował, a raczej dopytał w której części cięciwy :D Bo góra gra role tak mneij więcej na natarciu i spływie, w środku profilu raczej dół jest ważniejszy :D

 

a ja tu bym tez raczej polemizowal :wink:

dok%b3adno%9c%e6.jpg

i wszystko jasne

Rysunek przectawia w ktorych miejscach profil powinien byc jak najdokladniej odwzorowany czyli stosujac jakiekolwiek dzwignie na gornej czesci skrzydla powoduje zmiejszenie osiagow...

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Na aerodynamice się nie znam :/ ale tak mawiali mi doświadczeni modelarze. Weź pod uwagę że przedstawiony przez ciebie profil jest płasko wypukły a RG14 raczej nie :D

Link to comment
Share on other sites

a ja tu bym tez raczej polemizowal

 

i wszystko jasne

Rysunek przectawia w ktorych miejscach profil powinien byc jak najdokladniej odwzorowany czyli stosujac jakiekolwiek dzwignie na gornej czesci skrzydla powoduje zmiejszenie osiagow...

 

Właśnie na tym rysunku się wzorowałem...

Link to comment
Share on other sites

Taka dzwignia moze miec znaczenie aerodynamiczne w duzym modelu ale nie w tak malym ktory i tak bedzie zapierniczac na zboczu :)

 

Chyba trochę na odwrót :wink: . Im mniejszy model tym większe znaczenie mają wystające elementy.

 

Jest jeszcze jedna opcja napędu lotek : nie wiem jak to dokładnie się nazywa ale serwo jest obrócone o 45st. i lotkę napędza taki jakby wałek- przy takiej metodzie NIC nie wystaje. Miałem to w jednym szybowcu i dobrze się sprawowało. Jak znajdę jakiś rysunek to wrzucę.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.