lukaszp Posted June 28, 2007 Share Posted June 28, 2007 W lipcu jadę na obóz modelarski na Durbaszkę więc postanowiłem zrobić jakiś nowy model do krecenia akrobacji. Po krótkich przemyśleniach wybrałem, że zrobie nowe skrzydelka do Relaxa ( http://pfmrc.pl/viewtopic.php?t=1602 ) oczywiście zmieniłem także profil na Rg-14 ;D skrzydelka są juz gotowe wymagają tylko oklejenia. Mam nadzieję, że bd się dobrze sprawowały. Relację z oblotu zdam po obozie Oto fotki EDIT: Wagą sie nie przejmuję bo musi duzo ważyc, ale jak narazie to jest ok 120g Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patryk Urban Posted June 28, 2007 Share Posted June 28, 2007 Jak widzę Twoje modele to brak mi słów. Wykonujesz je bardzo czysto i dokładnie. Mi czasem tego brak. Jaka będzie rozpiętość ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
lukaszp Posted June 29, 2007 Author Share Posted June 29, 2007 Troche większa niż 150cm. To jest to samo skrzydło tylko bez wzniosów. Link to comment Share on other sites More sharing options...
malinn Posted June 29, 2007 Share Posted June 29, 2007 Piękna robota. Szkoda tylko , że nie zapodałes fot jak to robiłes krok po kroku. Chętnie bym się nauczył jak takie płaty się struga. Jak widze taki płacik to nachodzi mnie coraz wieksza ochota na podobny. Napisz moższe jakich materiałów użyłeś do jego budowy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Motylasty Posted June 29, 2007 Share Posted June 29, 2007 Ładna czysta robota, nie podoba mi się tylko jedna sprawa. Dlaczego orczyki serw wystają na wierzchniej stronie płata, jeśli tamtędy puścisz dzwignie to masz zaburzenie przepływu na wierzchniej stronie płata. Przeniósł bym to na dół ( pod spód płata ), wszak to jest szybowiec a nie jakis funflay. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wieczu Posted June 29, 2007 Share Posted June 29, 2007 Ładna czysta robota, nie podoba mi się tylko jedna sprawa.Dlaczego orczyki serw wystają na wierzchniej stronie płata, jeśli tamtędy puścisz dzwignie to masz zaburzenie przepływu na wierzchniej stronie płata. Przeniósł bym to na dół ( pod spód płata ), wszak to jest szybowiec a nie jakis funflay. Odpowiem za Lukasza, orczyki i dzwignie sa od gory z bardzo prostego powodu, tam gdzie latamy trawa itp. niesa strzyzone jak angielskie trawniki i mogloby sie cos urwac przy londowaniu albo nawet polamac tryby serwa lub serw (jak ja w moim Spirit'cie). -Malinn skrzydlo jest zrobione tylko z balsy i sosny (dzwigary) Jeszcze sa 4 zeberka ze sklejki 2mm Link to comment Share on other sites More sharing options...
Motylasty Posted June 29, 2007 Share Posted June 29, 2007 A jaki problem zrobic osłonkę na taki orczyk ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wieczu Posted June 29, 2007 Share Posted June 29, 2007 A jaki problem zrobic osłonkę na taki orczyk ? A wiesz o ile bedzie to wiecej wazyc?? xD :mrgreen: :mrgreen: zart azdy sposob jest dobry od gory i od dolu, wzaleznosci od upodobania:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Motylasty Posted June 29, 2007 Share Posted June 29, 2007 Tu masz fokę osłonki na serwo zrobionej z ... papieru, waga - zgadnij Link to comment Share on other sites More sharing options...
lukaszp Posted June 29, 2007 Author Share Posted June 29, 2007 malinn, żeberka są z balsy 1,5mm keson z 1mm natarcie z 3mm, 2 dzwigary sosna 2x5mm i do tego sklejka 1,5mm na 4 żeberka trzymające bagnety Motylasty, osłonek mi sie nie chciało robić. po prostu jak bedzie mi się nudziło to zrobię kiedyś, a poza tym profil Rg-14 jest prawie dwuwypukły więc dużej różnicy nie ma z której strony Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patryk Urban Posted June 29, 2007 Share Posted June 29, 2007 No właśnie że ma. Bo ta górna strona pełni ważniejszą rolę... Link to comment Share on other sites More sharing options...
motyl Posted June 29, 2007 Share Posted June 29, 2007 No właśnie że ma. Bo ta górna strona pełni ważniejszą rolę... tu bym polemizował, a raczej dopytał w której części cięciwy Bo góra gra role tak mneij więcej na natarciu i spływie, w środku profilu raczej dół jest ważniejszy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patryk Urban Posted June 29, 2007 Share Posted June 29, 2007 A no to nie wiedziałem tego. Dzięki za info i przepraszam za wprowadzanie w błąd :oops: :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
janik Posted June 29, 2007 Share Posted June 29, 2007 No właśnie że ma. Bo ta górna strona pełni ważniejszą rolę... tu bym polemizował, a raczej dopytał w której części cięciwy Bo góra gra role tak mneij więcej na natarciu i spływie, w środku profilu raczej dół jest ważniejszy a ja tu bym tez raczej polemizowal :wink: i wszystko jasne Rysunek przectawia w ktorych miejscach profil powinien byc jak najdokladniej odwzorowany czyli stosujac jakiekolwiek dzwignie na gornej czesci skrzydla powoduje zmiejszenie osiagow... Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
motyl Posted June 29, 2007 Share Posted June 29, 2007 Na aerodynamice się nie znam :/ ale tak mawiali mi doświadczeni modelarze. Weź pod uwagę że przedstawiony przez ciebie profil jest płasko wypukły a RG14 raczej nie Link to comment Share on other sites More sharing options...
janik Posted June 29, 2007 Share Posted June 29, 2007 Z tego co mi wiadomo ten rysunek dotyczy ogolnie profili aerodynamicznych... No ale co by niebylo podam link do przydatnego artykulu zwiazanego z calym zamieszaniem http://www.saumodelarnia.fora.pl/jaki-profil-t419.html smacznego :wink: Pozdrawiam i przepraszam za off topic :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
krzysiek w Posted June 30, 2007 Share Posted June 30, 2007 jakiekolwiek dzwignie na gornej czesci skrzydla powoduje zmiejszenie osiagow ale na zboczu jak wieje z 20/s to wszystko lata Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wieczu Posted June 30, 2007 Share Posted June 30, 2007 Taka dzwignia moze miec znaczenie aerodynamiczne w duzym modelu ale nie w tak malym ktory i tak bedzie zapierniczac na zboczu Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patryk Urban Posted June 30, 2007 Share Posted June 30, 2007 a ja tu bym tez raczej polemizowal i wszystko jasne Rysunek przectawia w ktorych miejscach profil powinien byc jak najdokladniej odwzorowany czyli stosujac jakiekolwiek dzwignie na gornej czesci skrzydla powoduje zmiejszenie osiagow... Właśnie na tym rysunku się wzorowałem... Link to comment Share on other sites More sharing options...
M.Ż. Posted July 1, 2007 Share Posted July 1, 2007 Taka dzwignia moze miec znaczenie aerodynamiczne w duzym modelu ale nie w tak malym ktory i tak bedzie zapierniczac na zboczu Chyba trochę na odwrót :wink: . Im mniejszy model tym większe znaczenie mają wystające elementy. Jest jeszcze jedna opcja napędu lotek : nie wiem jak to dokładnie się nazywa ale serwo jest obrócone o 45st. i lotkę napędza taki jakby wałek- przy takiej metodzie NIC nie wystaje. Miałem to w jednym szybowcu i dobrze się sprawowało. Jak znajdę jakiś rysunek to wrzucę. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.