Skocz do zawartości

dwa silniki 3f w shock flyer


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jeden nie wystarczy, każdy silnik musi mieć swój regler. Akurat była na ten temat dyskusja na pl.rec.modelarstwo.

Opublikowano

Podłączyć zawsze można, ale to nie będzie optymalne działanie (jeśli w ogóle jakies działanie będzie).

Elektroniczna zasada działania ?

Trzy kable które podłączasz do silnika z regulatora nie tylko mają za

zadanie zasilanie cewek silnika w odpowiedniej kolejności, ale pełnią

podwójną rolę są też jednocześnie czujnikami położenia wirnika.

Pewnie zapytasz a jakim cudem ? a takim że w niezasilanej w danym

momencie cewce silnika magnesy trwałe indukują napięcie, które właśnie

jest kontrolowane przez regulator.

To dla regulatora ważna informacja, czy silnik jest hamowany czy się

rozpędza, jak jest obciążony. Regler dobiera odpowiedni moment czasowy

do podania impulsu zasilającego na odpowiednią cewkę w silniku na

podstawie pojawienia się właśnie tego napięcia. Gdyby tego nie było to

silnik przy zmianach obciążenia "gubił by się".

Czy można więc podłączyć dwa silniki 3F do jednego regla, pewnie

wszystko można ale czy z przedstawionej zasady działania będzie to

poprawnie działać ?

 

Pozdrawiam Andy

Opublikowano

MiQ27, nie do końca sie nie da :D

 

Był u Alexa temet chyba poruszany i zrobione doświadczenie dwa silniki BL pod jednym regulatorem, działające bardzo sprawnie. Warunek jeden muszą być wykonanie jednakowo ( średnic/ grubość statora oraz grubość drutu i ilość zwoi) i warunek konieczny wały muszą być sprzęgnięte mechanicznie !!

Opublikowano
To co mi chodzi po glowie wymagaloby identycznych obrotow obu silnikow czy da sie to jakos zgrac ?

Hehe. To też było w wątku :)

 

> Dwa silniki bezszczotkowe i jeden regulator zadziałają na pewno gdy

> silniki są identyczne i połączone wpsólnym wałem. Ale do śmigłowca z

> dwoma wirnikami to oczywiście nie jest rozwiązanie.

 

No tak, ale to w zasadzie jest jeden silnik, tyle że z podwójnym

uzwojeniem ;-) i stojany tych silników też muszą być odpowiednio

ustawiene względem siebie.

Opublikowano
Warunek jeden muszą być wykonanie jednakowo ( średnic/ grubość statora oraz grubość drutu i ilość zwoi) i warunek konieczny wały muszą być sprzęgnięte mechanicznie !!

poza tym jeszcze chyba statory i fazy na nich musza sie nakladac w rzucie podluznym :)

:oops: ale ja jestem wolny...

Opublikowano
wały muszą być sprzęgnięte mechanicznie !!

No tak, to ja zrobiłem ten silnik i używam go w Se5A (to taki 2x2CD).

 

Jeżeli ktoś uruchomił 2 BL na jednym regulatorze, to chętnie zobczę.

Wiele razy o tym słyszałem ale nigdy mi się nie udało zobaczyć (nie przeczę, że to jest niemożliwe, może komuś się udało, chciałbym zobaczyć - mi się to w życiu nie udało, a chciałem to zrobić od zawsze :lol: ).

 

Edit:

Model:

http://alexrc.com/ipw-web/bulletin/bb/viewtopic.php?t=2161&postdays=0&postorder=asc&start=90

Silnik:

http://alexrc.com/ipw-web/bulletin/bb/viewtopic.php?t=115&start=18&postdays=0&postorder=asc&highlight=

Opublikowano

Jesli waly silniczkow nie sa ze soba sztywno polaczone to sie po prostu nie da. A i to tylko w przypadku gdy silniczki sa "identyczne". Na 100% regulator zerwie synchro. Wynika to chociazby z roznych oporow na dwoch silnikach (smiglach).

I co z tego, ze "identyczne" silniczki?

Czy ktorykolwiek z kupnych albo robionych silniczkow ma mozliwosc regulacji obrotow do 1 obrotu na minute albo chociaz sekunde?! Po prostu nie da sie ich idealnie wyregulowac, zawsze bedzie rozrzut.

 

To tak jakby zrobic 2 silniki benzynowe z 1 wspolnym rozrzadem.

Powodzenia! :D

Opublikowano

Tak na szybko nie potrafię tego teraz znaleźć, ale dlaczego dwa silniki :?: A nie wystarczy jeden napędzający dwa śmigła? To drugie napędzane za pośrednictwem elastycznego łącznika - oczywiście należy uwzględnić kierunek wirowania śmigieł :wink:

Opublikowano

Jesli na oba zespoly zastosujesz "identyczne" podzespoly to nie powinienes zauwazyc roznicy.

Zastosuj moze w takim wypadku przeciwbiezne smigla. Bedziesz mial z glowy sily skrecajace itp.

Opublikowano

zmienny srodek ciezkosci, 2 silniki pod 1 regiel, przeciwbierzne smigla, zmienne katy natarcia... mamy podobne pomysly :) lubisz nietypowe rozwiazania

Cytat:

Zastosuj moze w takim wypadku przeciwbiezne smigla

 

Domyslam sie, ze nie powinno byc problemu z zakupem takowych? :roll:

W piatek wybiore sie do sklepu i sprawdze.

Dzieki za uwage :D

tez myslalem o czyms takim,ale musze cie ostrzec o niskiej dostepnosci lewych smigiel :)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.