mammuth Opublikowano 2 Lipca 2007 Opublikowano 2 Lipca 2007 edit W protescie przeciw durnemu zachowaniu Marcina133
MiQ27 Opublikowano 2 Lipca 2007 Opublikowano 2 Lipca 2007 Jeden nie wystarczy, każdy silnik musi mieć swój regler. Akurat była na ten temat dyskusja na pl.rec.modelarstwo.
Adam P. Opublikowano 2 Lipca 2007 Opublikowano 2 Lipca 2007 Jeden nie wystarczy a nie mozna polaczyc 2 silnikow rownolegle?
MiQ27 Opublikowano 2 Lipca 2007 Opublikowano 2 Lipca 2007 Podłączyć zawsze można, ale to nie będzie optymalne działanie (jeśli w ogóle jakies działanie będzie). Elektroniczna zasada działania ?Trzy kable które podłączasz do silnika z regulatora nie tylko mają za zadanie zasilanie cewek silnika w odpowiedniej kolejności, ale pełnią podwójną rolę są też jednocześnie czujnikami położenia wirnika. Pewnie zapytasz a jakim cudem ? a takim że w niezasilanej w danym momencie cewce silnika magnesy trwałe indukują napięcie, które właśnie jest kontrolowane przez regulator. To dla regulatora ważna informacja, czy silnik jest hamowany czy się rozpędza, jak jest obciążony. Regler dobiera odpowiedni moment czasowy do podania impulsu zasilającego na odpowiednią cewkę w silniku na podstawie pojawienia się właśnie tego napięcia. Gdyby tego nie było to silnik przy zmianach obciążenia "gubił by się". Czy można więc podłączyć dwa silniki 3F do jednego regla, pewnie wszystko można ale czy z przedstawionej zasady działania będzie to poprawnie działać ? Pozdrawiam Andy
Adam P. Opublikowano 2 Lipca 2007 Opublikowano 2 Lipca 2007 ale pełniąpodwójną rolę są też jednocześnie czujnikami położenia wirnika. tego nie wiedzialem :oops:
mammuth Opublikowano 2 Lipca 2007 Autor Opublikowano 2 Lipca 2007 edit W protescie przeciw durnemu zachowaniu Marcina133
motyl Opublikowano 2 Lipca 2007 Opublikowano 2 Lipca 2007 MiQ27, nie do końca sie nie da Był u Alexa temet chyba poruszany i zrobione doświadczenie dwa silniki BL pod jednym regulatorem, działające bardzo sprawnie. Warunek jeden muszą być wykonanie jednakowo ( średnic/ grubość statora oraz grubość drutu i ilość zwoi) i warunek konieczny wały muszą być sprzęgnięte mechanicznie !!
MiQ27 Opublikowano 2 Lipca 2007 Opublikowano 2 Lipca 2007 To co mi chodzi po glowie wymagaloby identycznych obrotow obu silnikow czy da sie to jakos zgrac ? Hehe. To też było w wątku > Dwa silniki bezszczotkowe i jeden regulator zadziałają na pewno gdy > silniki są identyczne i połączone wpsólnym wałem. Ale do śmigłowca z > dwoma wirnikami to oczywiście nie jest rozwiązanie. No tak, ale to w zasadzie jest jeden silnik, tyle że z podwójnym uzwojeniem ;-) i stojany tych silników też muszą być odpowiednio ustawiene względem siebie.
Adam P. Opublikowano 2 Lipca 2007 Opublikowano 2 Lipca 2007 Warunek jeden muszą być wykonanie jednakowo ( średnic/ grubość statora oraz grubość drutu i ilość zwoi) i warunek konieczny wały muszą być sprzęgnięte mechanicznie !! poza tym jeszcze chyba statory i fazy na nich musza sie nakladac w rzucie podluznym :oops: ale ja jestem wolny...
mammuth Opublikowano 2 Lipca 2007 Autor Opublikowano 2 Lipca 2007 edit W protescie przeciw durnemu zachowaniu Marcina133
motyl Opublikowano 2 Lipca 2007 Opublikowano 2 Lipca 2007 mammuth, Sądząc po twojej sygnaturce chyba zbyt szybko pchasz się na głęboką wode:(
mammuth Opublikowano 2 Lipca 2007 Autor Opublikowano 2 Lipca 2007 edit W protescie przeciw durnemu zachowaniu Marcina133
hubert_tata Opublikowano 2 Lipca 2007 Opublikowano 2 Lipca 2007 wały muszą być sprzęgnięte mechanicznie !! No tak, to ja zrobiłem ten silnik i używam go w Se5A (to taki 2x2CD). Jeżeli ktoś uruchomił 2 BL na jednym regulatorze, to chętnie zobczę. Wiele razy o tym słyszałem ale nigdy mi się nie udało zobaczyć (nie przeczę, że to jest niemożliwe, może komuś się udało, chciałbym zobaczyć - mi się to w życiu nie udało, a chciałem to zrobić od zawsze ). Edit: Model: http://alexrc.com/ipw-web/bulletin/bb/viewtopic.php?t=2161&postdays=0&postorder=asc&start=90 Silnik: http://alexrc.com/ipw-web/bulletin/bb/viewtopic.php?t=115&start=18&postdays=0&postorder=asc&highlight=
obara Opublikowano 3 Lipca 2007 Opublikowano 3 Lipca 2007 Jesli waly silniczkow nie sa ze soba sztywno polaczone to sie po prostu nie da. A i to tylko w przypadku gdy silniczki sa "identyczne". Na 100% regulator zerwie synchro. Wynika to chociazby z roznych oporow na dwoch silnikach (smiglach). I co z tego, ze "identyczne" silniczki? Czy ktorykolwiek z kupnych albo robionych silniczkow ma mozliwosc regulacji obrotow do 1 obrotu na minute albo chociaz sekunde?! Po prostu nie da sie ich idealnie wyregulowac, zawsze bedzie rozrzut. To tak jakby zrobic 2 silniki benzynowe z 1 wspolnym rozrzadem. Powodzenia!
a_skot Opublikowano 3 Lipca 2007 Opublikowano 3 Lipca 2007 Tak na szybko nie potrafię tego teraz znaleźć, ale dlaczego dwa silniki :?: A nie wystarczy jeden napędzający dwa śmigła? To drugie napędzane za pośrednictwem elastycznego łącznika - oczywiście należy uwzględnić kierunek wirowania śmigieł :wink:
mammuth Opublikowano 3 Lipca 2007 Autor Opublikowano 3 Lipca 2007 edit W protescie przeciw durnemu zachowaniu Marcina133
obara Opublikowano 3 Lipca 2007 Opublikowano 3 Lipca 2007 Jesli na oba zespoly zastosujesz "identyczne" podzespoly to nie powinienes zauwazyc roznicy. Zastosuj moze w takim wypadku przeciwbiezne smigla. Bedziesz mial z glowy sily skrecajace itp.
mammuth Opublikowano 3 Lipca 2007 Autor Opublikowano 3 Lipca 2007 edit W protescie przeciw durnemu zachowaniu Marcina133
Adam P. Opublikowano 3 Lipca 2007 Opublikowano 3 Lipca 2007 zmienny srodek ciezkosci, 2 silniki pod 1 regiel, przeciwbierzne smigla, zmienne katy natarcia... mamy podobne pomysly lubisz nietypowe rozwiazania Cytat:Zastosuj moze w takim wypadku przeciwbiezne smigla Domyslam sie, ze nie powinno byc problemu z zakupem takowych? :roll: W piatek wybiore sie do sklepu i sprawdze. Dzieki za uwage tez myslalem o czyms takim,ale musze cie ostrzec o niskiej dostepnosci lewych smigiel
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.