KrzysiekB. Opublikowano 17 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2010 Model już jest prawie ukończony, zostało tylko wkleić statecznik ze sterem kierunku, zaokrąglić kadłub, okleić, włożyć całe bebechy i w górę W mojej "wersji" wprowadziłem kilka drobnych zmian: -Zwiększyłem rozpiętość skrzydeł o 10 cm (po 5 cm na każdą końcówkę jeszcze przed przejściem w trapez) w skrzydle będą aktywne także klapolotki , które już w zasadzie są zaprogramowane -Silnik zamontowałem przed pierwszą wręgą. W planach oryginalny to 400 zamontowany za wręgą (znaczy, że w kadłubie) -Statecznik pionowy wzbogacę o ster kierunku Model będzie napędzany silnikiem Turnigy 2209 1050kv. Mój jest nieco przytarty, bo kupiłem go jako używany po okazyjnej cenie;) Kołpak ze śmigłem składanym C 9x5 Jak próbowałem zamknąć skrzydło z serwem w środku, okazało się, że brakuje trochę miejsca, przez co musiałem wyciąć dziurę w dolnym poszyciu wlasnie na serwo ale naszczęście schowało się pod taśmą i jest ok . W środku jest solidnie przymocowane, nie ma szans na odczepienie Do kontrolowania modelu w powietrzu posiadam nadajnik HK-T6A V2 z odbiornikiem. Latałem tym moim poprzednim RWD-5 do granic widoczności i mnie nie zawiódł Póki co tyle mam, jak coś więcej wyskorbie - dam znać Pozdrawiam!. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sudik Opublikowano 18 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2010 Model wyszedł Ci bardzo ładnie , jedyne co bym zmienił to schował silnik do kadłuba. Zamiast oryginalnej wręgi silnikowej dałbym w kadłubie tak żeby silnik wystawał 2 czy 3 mm, ładniej wtedy będzie wyglądał i ciężej bezie uszkodzić silnik w przypadku kecika. Jak wygląda sprawa wagi modelu? P.S. Maiłbym proźbe, mógłbyś zważyć osobno kadłub z całym wyposażeniem, oraz osobno skrzydła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KrzysiekB. Opublikowano 18 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Października 2010 Zamiast oryginalnej wręgi silnikowej dałbym w kadłubie tak żeby silnik wystawał 2 czy 3 mm W takim wypadku będę musiał dorobić nową wręgę w środku tak? bo chyba nie da się go przykręcić inaczej. Nie będzie wtedy problemu z wyważeniem modelu?? Zważe te elementy jak wrócę do domu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KrzysiekB. Opublikowano 18 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Października 2010 Skrzydło 140g kadłub z wyposażeniem (bez statecznika i steru kierunku) 410 g = 550-560g gotowego do lotu:) Obciążenie ok 25g/dm2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sudik Opublikowano 18 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2010 Tak, jeśli nie da się silnika odwrotnie zamontować to tak będziesz musiał zrobić nową wręgę silnikową, ale to nie jest zbytu duży problem, około 1h roboty. Postaram się zrobić zdjęcia mojego tota, może coś Ci pomoże w decyzji czy zostawić tak jak jest czy zmieniać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KrzysiekB. Opublikowano 18 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Października 2010 tzn odwrotnie się chyba da, wiem, że musiałem przekładać na drugą stronę oś w silniku, bo wystawała właśnie do środka kadłuba, kiedy mi potrzebne było na zewnątrz to może sie uda:) bardzo chętnie, zdjęć jak najwięcej:D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sudik Opublikowano 18 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2010 http://img98.imageshack.us/gal.php?g=20101018u.jpg Oto obiecane zdjęcia, przepraszam, że tak słaba jakość, ale nie mam dostępu do cyfrówki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KrzysiekB. Opublikowano 19 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Października 2010 Dzięki Sudik za zdjęcia! No ale niestety nie dam rady zamocować silnika w środku kadłuba. Mam za krótką oś i nie wystaje wystarczająco przed wręgę, żeby bezpiecznie przykręcić kołpak ze smigłem;/ EDIT: dostanę w jakimś sklepie oś do tego silnika? http://hobbycity.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=5687 wyciągnąłem już 2 z CD-romu, ale tamte mają za małą średnicę;/. potrzebna mi jest 3.175mm[/b] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KrzysiekB. Opublikowano 21 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Października 2010 Okleić, wyważyć, zaprogramować nadajnik i w powietrze! P.S Lotki są, tylko nie mają popychaczy i opadły;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MiQ27 Opublikowano 21 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2010 Motylasty będzie dumny. Fajnie Ci wyszło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matrik123 Opublikowano 22 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2010 No no na prawde ładnie wygląda nie to co moja karykatura Toto-1 ;/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madrian Opublikowano 22 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2010 No no na prawde ładnie wygląda nie to co moja karykatura Toto-1 ;/ Po zbudowaniu 20-tu modeli też takie będziesz robił. To tylko wynik staranności i dokładności. Właśnie dlatego nie wolno przy budowie się śpieszyć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matrik123 Opublikowano 22 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2010 Z pewnością tylko przy moich możliwościach te 20 modeli trochę długo mi zajmie heh ;] jak na razie staranności uczę się na modelarni tam to musi być wszystko cudownie zrobione ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KrzysiekB. Opublikowano 22 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Października 2010 Poznajcie mojego TOTO-1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matrik123 Opublikowano 23 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2010 Naprawdę bardzo ładnie i estetycznie ci wyszedł [tylko ten silnik za bardzo wystaje ale jest okej] ;-) A mój Toto- 1 w wersji szybowcowej wygląda tak: http://w896.wrzuta.pl/obraz/8bTfDYGUctO/883947eb93 Na razie razem z Deltą czeka na elektronikę ;] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sudik Opublikowano 23 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2010 Krzysiek model Ci wyszedł po oklejeniu po prostu świetnie nie umywam się do Twojej budowy. Jak w najbliższym czasie postaram się wrzucić zdjęcia mojej wesołej twórczości. Aby schować silnik musiałbyś zrobić nową wręgę nie okrągłą tylko prostokątną dopasowaną dopasowana tak, żeby przed model wystawał tylko wał. Mi troszkę to nie wyszło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KrzysiekB. Opublikowano 23 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Października 2010 (to co tu było jest tu: http://pfmrc.eu/viewtopic.php?p=329898#329898) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sudik Opublikowano 23 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2010 Pozwolisz, że się podepnę? Dziś oblatałem tota z małymi zmianami, zamiast tradycyjnego usterzenia zastosowałem V z toto-5. Pryz masie startowej ok. 390 gram model leci dość wolno, jest bardzo stateczny ( aż za bardzo, ale to wina ze specjalnie ograniczyłem ruchy serw ). Niestety ukłoniło się mocowanie to serw na taśmę do skrzydeł i ostrzejszym schodzeniu niż powolne szybowanie model dostał drgawek i skrzydło tylko pękło delikatnie, z latania na dziś koniec. Skrzydełka były tylko testowe na szybko wycięte ze styro, więc żalu nie ma. Teraz przez jesień trzeba zrobić nowe i latać dalej. Filmu nie ma, są tylko zdjęcia po locie: http://img521.imageshack.us/gal.php?g=20101023.jpg P.S. Tak wiem, pewnie zaraz dostanę ochrzan, że kto tak serwa mocuje , byłem i jestem tego świadom, tak się nie robi !! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KrzysiekB. Opublikowano 7 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2010 TOTO-1 oblatany! Trwało to aż 2 dni, ze względu na pogodę. Pierwszego dnia udało mi się jedynie wyrzucić model bez pracy silnika i sprawdzic jak szybuje. Tzn jak walczy z wiatrem, bo wiało wtedy bardzo mocno (piątek). Nie odważyłem się wynieść modelu na większą wysokość i zwinąłem impreze. Następnego dnia wiatr był już znacznie słabszy i mogłem w końcu użyć silnika. Model lata straaasznie nerwowo:D, ale to nie problem, wystarczy zmniejszyć zakres wychylen sterów. Bardzo szybko tonie pod wiatr. To pewnie zasługa małej wagi no i wlasnie predkosci tego wiatru. To co mnie najbardziej martwi, to wyginające się skrzydła. Nawet najmniejsze wychylenie steru wysokości powoduje spore odkształcenie skrzydła. Chociaż podwójną pętlę wytrzymały . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sudik Opublikowano 7 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2010 Miałem dokładnie tan sam problem w pierwszym modelu. Moim zdaniem problem załatwiłby drugi dźwigar na górze skrzydła ( jak tylko skończe nowe skrzydła to dam znać czy się uginają ) . Na jakim śmigle latasz i jak z nowym silnikiem ? Mam zwracać kase ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.