Skocz do zawartości

Przerywanie Turnigy 2209 28turn 1050kv 15A Outrunner


KrzysiekB.

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie!.

 

Mam problem z silnikiem i nie wiem jak go rozwiązać:

 

przy rozruchu strasznie trzeszczy, jak wkręce go na obroty to chwile jest ok potem mniej więcej po połowie gazu sam nagle sie zatrzymuje jakby ktoś uderzył o smigło:

 

Zobaczczie sami:

 

[vimeo]

[/vimeo]

 

Przelutowałem jeszcze raz łączniea goldów z kablami od silnika i nic.

 

Zastanawiam się też, czy ta cyna (na zdjęciu poniżej) nie jest tego powodem

 

http://img219.imageshack.us/img219/5556/23102010915.jpg

 

do silnika wkradły mi się też drobne opiłki zelaza (są miedzy rotorem a "uzwojeniem" i na łaczeniach rotora z magnesami)

 

silnik po paru sekundach strasznie się grzeje, nie idzie go wziąść do ręki

 

 

Pomożecie?

Opublikowano

Obstawiam na 100% że jest to urwana jedna faza, nawet może być tak że z jednej fazy urwał się jeden "kabelek" czasem tak bywa...

 

do silnika wkradły mi się też drobne opiłki zelaza (są miedzy rotorem a "uzwojeniem" i na łaczeniach rotora z magnesami)

Może być tak ,że opiłki metalu zdarły emalię ochronną na miedzi i masz "zwarcie" posprawdzaj czy gdzieś nie masz przebicia miernikiem.

Opublikowano

Eski miałem pełno emaxów, dzwonków ,często wina jest oderwanie jednego z trzech drucików wtedy silnik szarpie tak jak widać na filmie, Krzysiek sam napisal że opiłki mu się wdarły miedzy statorem a "dzwonkiem" więc musisz poszukać Krzysku pod lupą czy nie ma gdzieś zwarcia, jak nie to kup sobie drut w emali i przewiń :) dużo roboty nie ma

Opublikowano

Zobacz magnesy, może się któryś odkleił,a zwłaszcza ,że miałeś opiłki w silniku. Miałem ten problem kilka dni temu. Silnik wchodził na obroty i za chwilę trzeszczał i stawał wydając dziwne dżwieki. Okazało się, że to magnes i co lepsze, nie było tego widać ,dopiero lupa pomogła. Silnik Nippy Black 1208/128

Opublikowano

Lupa?? jak wy pod lupą sprawdzacie, czy magnesy są odklejone? nie wystarczy poprostu nimi poruszać?

 

Co do opiłków to niestety nie miałem, ale mam nadal.. nie moge ich za cholere wyplewić bo cały czas przyczepiają się do magnesów

Opublikowano

Pierwszy raz jak nawijałem,miałem malutkie problemy, ale poczytałem dość dużo i teraz dla mnie to żaden problem, więc nie widzę przeszkód aby dla Ciebie stanowiło to jakiś problem :)

Opublikowano

Panowie - straszliwe z was raptusy - jak dla mnie to źle zaprogramowany regulator. Opiłki metali oczywiście należy usunąć, ale wystarczy pomierzyć oporności poszczególnych uzwojeń żeby sprawdzić czy silnik wymaga przewijania. Fakt grzania się silnika często wynika z tego, że są badziewne łożyska i krzywo osadzone - sprawdź to. Unikałbym drastycznych metod tyu przewijanie silnika jeżeli nie ma takiej potrzeby. Po wyczyszczeniu i kontroli łożysk sprawdź jak się ten silnik zachowa na innym regulatorze. Mam ze 3 silniki bezszczotkowe zachowujące się podobnie na regulatorach align i TP a na Turnigy śmigają jak ta lala i to bez znaczenia jaki timing poustawiam na reglach.

Silnik nie bobas - zbyt częste przewijanie nie wskazane.

Opublikowano

Trochę mnie Fredzio podniosłeś na duchu:D

 

ja posiadam tylko ten regulator: http://hobbycity.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=6460&Product_Name=Hobbyking_SS_Series_25-30A_ESC/

 

znalazłem do niego jakąś instrukcję: http://www.suppomodel.com/ESC/ESC_Programing_Simple_options_for_20A30A40A.pdf

 

ale w niej nie pisze nic o żadnym timmingu, więc nie wiem czy mam taką możliwość;/. Nie znam się na tym. Póki co zawsze podłaczałem do innego silnika http://hobbycity.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=5112 i z nim pracował bez zarzutu

Opublikowano

Tak pod lupą. Silnik Nippy ma magnesy czarne.W moim wypadku było pęknięcie w połowie i przejechanie palcem nic nie dało. Dopiero lupa pokazała pęknięcie. Widać ,że oprócz Emaxsów ,to innych silników nie znacie :roll:. Jeżeli są opiłki metalu,to raczej na magnesach,a nie na uzwojeniu. Jeżeli opiłek dostanie się miedzy stator a rotorto nie może uszkodzić magnesów?Przecież szczelina między nimi jest bardzo mała. Ja też mogłem dać gaz tylko do połowy i silnik stawał i charczał.

Cimek ,jak może być urwany przewód z jednej fazy i silnik kręci do pół gazu? Jeżeli by tak było ,to silnik by warczał i nieraz lekko się obrócił.

Opublikowano

silnik puścił dymek :? jak ściągnąłem rotor ze stratora, ośka była cała okopcona...

 

Nie chcę zakładać nowego tematu, więc zapytam tutaj:

 

Który silnik bardziej polecalibyście mi zamiast tego co mi się właśnie sfajdał?

 

EMAX

TURNIGY

 

:?:

Opublikowano

No cóż ,to było pewne ,że się usmaży, ale tylko z lenistwa :rotfl: .Mogłeś go rozebrać i sprawdzić, tak jak radził Fredzio. Poznał byś przyczynę, a teraz to :cry:

Opublikowano

No cóż ,to było pewne ,że się usmaży, ale tylko z lenistwa :rotfl: .Mogłeś go rozebrać i sprawdzić, tak jak radził Fredzio. Poznał byś przyczynę, a teraz to :cry:

teraz to trzeba wymienić łożyska i go przewinąć.

 

Cimek - jest też wersja z 1200 Kv i w tego bym celował.

Opublikowano

Jak dobrze czytałem ,to ma śmigło 9X5,a Emax GF2210/20 KV1200 od 7-10.

TURNIGY Bell 2409-18T 1200kv Outrunner 180W zalecane śmigła: 9x3.8, 9x4.7, 9x6, 10x4.7.

Ten też dobry: Tower Pro 2410-12 Silver Mount 1000kv śmigła takie jak w Turnigy. A na takim latał chyba Motylasty: Tower Pro 2408-21T Black

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.