Skocz do zawartości

Przerywanie Turnigy 2209 28turn 1050kv 15A Outrunner


KrzysiekB.

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie!.

 

Mam problem z silnikiem i nie wiem jak go rozwiązać:

 

przy rozruchu strasznie trzeszczy, jak wkręce go na obroty to chwile jest ok potem mniej więcej po połowie gazu sam nagle sie zatrzymuje jakby ktoś uderzył o smigło:

 

Zobaczczie sami:

 

[vimeo]

[/vimeo]

 

Przelutowałem jeszcze raz łączniea goldów z kablami od silnika i nic.

 

Zastanawiam się też, czy ta cyna (na zdjęciu poniżej) nie jest tego powodem

 

http://img219.imageshack.us/img219/5556/23102010915.jpg

 

do silnika wkradły mi się też drobne opiłki zelaza (są miedzy rotorem a "uzwojeniem" i na łaczeniach rotora z magnesami)

 

silnik po paru sekundach strasznie się grzeje, nie idzie go wziąść do ręki

 

 

Pomożecie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obstawiam na 100% że jest to urwana jedna faza, nawet może być tak że z jednej fazy urwał się jeden "kabelek" czasem tak bywa...

 

do silnika wkradły mi się też drobne opiłki zelaza (są miedzy rotorem a "uzwojeniem" i na łaczeniach rotora z magnesami)

Może być tak ,że opiłki metalu zdarły emalię ochronną na miedzi i masz "zwarcie" posprawdzaj czy gdzieś nie masz przebicia miernikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eski miałem pełno emaxów, dzwonków ,często wina jest oderwanie jednego z trzech drucików wtedy silnik szarpie tak jak widać na filmie, Krzysiek sam napisal że opiłki mu się wdarły miedzy statorem a "dzwonkiem" więc musisz poszukać Krzysku pod lupą czy nie ma gdzieś zwarcia, jak nie to kup sobie drut w emali i przewiń :) dużo roboty nie ma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobacz magnesy, może się któryś odkleił,a zwłaszcza ,że miałeś opiłki w silniku. Miałem ten problem kilka dni temu. Silnik wchodził na obroty i za chwilę trzeszczał i stawał wydając dziwne dżwieki. Okazało się, że to magnes i co lepsze, nie było tego widać ,dopiero lupa pomogła. Silnik Nippy Black 1208/128

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie - straszliwe z was raptusy - jak dla mnie to źle zaprogramowany regulator. Opiłki metali oczywiście należy usunąć, ale wystarczy pomierzyć oporności poszczególnych uzwojeń żeby sprawdzić czy silnik wymaga przewijania. Fakt grzania się silnika często wynika z tego, że są badziewne łożyska i krzywo osadzone - sprawdź to. Unikałbym drastycznych metod tyu przewijanie silnika jeżeli nie ma takiej potrzeby. Po wyczyszczeniu i kontroli łożysk sprawdź jak się ten silnik zachowa na innym regulatorze. Mam ze 3 silniki bezszczotkowe zachowujące się podobnie na regulatorach align i TP a na Turnigy śmigają jak ta lala i to bez znaczenia jaki timing poustawiam na reglach.

Silnik nie bobas - zbyt częste przewijanie nie wskazane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę mnie Fredzio podniosłeś na duchu:D

 

ja posiadam tylko ten regulator: http://hobbycity.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=6460&Product_Name=Hobbyking_SS_Series_25-30A_ESC/

 

znalazłem do niego jakąś instrukcję: http://www.suppomodel.com/ESC/ESC_Programing_Simple_options_for_20A30A40A.pdf

 

ale w niej nie pisze nic o żadnym timmingu, więc nie wiem czy mam taką możliwość;/. Nie znam się na tym. Póki co zawsze podłaczałem do innego silnika http://hobbycity.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=5112 i z nim pracował bez zarzutu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak pod lupą. Silnik Nippy ma magnesy czarne.W moim wypadku było pęknięcie w połowie i przejechanie palcem nic nie dało. Dopiero lupa pokazała pęknięcie. Widać ,że oprócz Emaxsów ,to innych silników nie znacie :roll:. Jeżeli są opiłki metalu,to raczej na magnesach,a nie na uzwojeniu. Jeżeli opiłek dostanie się miedzy stator a rotorto nie może uszkodzić magnesów?Przecież szczelina między nimi jest bardzo mała. Ja też mogłem dać gaz tylko do połowy i silnik stawał i charczał.

Cimek ,jak może być urwany przewód z jednej fazy i silnik kręci do pół gazu? Jeżeli by tak było ,to silnik by warczał i nieraz lekko się obrócił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

silnik puścił dymek :? jak ściągnąłem rotor ze stratora, ośka była cała okopcona...

 

Nie chcę zakładać nowego tematu, więc zapytam tutaj:

 

Który silnik bardziej polecalibyście mi zamiast tego co mi się właśnie sfajdał?

 

EMAX

TURNIGY

 

:?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No cóż ,to było pewne ,że się usmaży, ale tylko z lenistwa :rotfl: .Mogłeś go rozebrać i sprawdzić, tak jak radził Fredzio. Poznał byś przyczynę, a teraz to :cry:

teraz to trzeba wymienić łożyska i go przewinąć.

 

Cimek - jest też wersja z 1200 Kv i w tego bym celował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dobrze czytałem ,to ma śmigło 9X5,a Emax GF2210/20 KV1200 od 7-10.

TURNIGY Bell 2409-18T 1200kv Outrunner 180W zalecane śmigła: 9x3.8, 9x4.7, 9x6, 10x4.7.

Ten też dobry: Tower Pro 2410-12 Silver Mount 1000kv śmigła takie jak w Turnigy. A na takim latał chyba Motylasty: Tower Pro 2408-21T Black

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.