Luki17 Opublikowano 28 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2010 Witam. Czy przed konserwacją silników np. 2 taktów, można umyć je w benzynie ekstrakcyjnej, a następnie przesmarować olejem "after run"? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BB Opublikowano 29 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2010 Wszystkie stare(kilkudziesięcioletnie :wink: ) silniki można przemywać benzyną. Obecnie tylko samozapłonowe i benzynowe :mrgreen: , gdyż żarowe mają często silikonowe uszczelki, na które produkty ropopochodne działają niszcząco. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BB Opublikowano 29 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2010 Tak się porobiło,że tu jest odpowiedź na post niżej.Podtrzymuję tezę że benzyna źle wpływa na silikon. A poza tym jeśli już ktoś zada sobie trud mycia silnika to nie powinien użyć do zakonserwowania aptecznego oleju rycynowego :shock: , który działa korodująco. Z apteki najlepszy jest parafinowy. Nie wiem tylko jak się on ma do silikonu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ams Opublikowano 29 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2010 benzyna ekstrakcyjna nie powinna rozpuszczać silikonu. W zależności od tego jak silnik jest ubrudzony, można zacząć od benzyny lub nitra (dla starych samozapłonowych) a potem w nafcie. żarowe można umyć w metanolu (lub w paliwie dla żarowych) na koniec silniki smaruje się olejem rycynowym (kupisz w aptece) Pamiętaj o tym że jak silnik będzie leżał bardzo długo to olej rycynowy się zaklei i bez podgrzania silnika się nie obędzie. Jednak jeśli myjesz silnik po sezonie to przed ponownym sezonem bez problemu go rozkręcisz i ewentualnie umyjesz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.