szkieletor11111 Opublikowano 6 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2007 czesc. mam takie cos. http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1ab5fefb633e2afc.html podczas mycia , zauwazylem ze sworzen tlokowy +korbowod jest zapieczony tzn. korbowod nie przesuwa sie po sworzniu. sworzen natomiast porusza sie w tloku. jak ciagne za smiglo zauwazam luz wzdluzny walu ok. 0.3mm. czy to normalne? dzieki za odpowiedzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brodaty Opublikowano 6 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2007 Witam No faktycznie połączenie tłok - korbowód powinno być odwrotnie czyli sworzeń nieruchomo w tłoku a ruchomy na sworzniu ( chyba, że w silnikach modelarskich jest odwrotnie ale raczej nie powinno ) Co do luzu wzdłużnego to niewielki powinien być Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szkieletor11111 Opublikowano 6 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2007 no wlasnie, licze ze odpowie mi ktos, kto juz pootwieral troche silnikow modelarskich, i wie na pewno jak powinno byc. przeszukalem internet i nie mozna takich informacji nigdzie znalezc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janeczek Opublikowano 6 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2007 Czesc Szkieletor , ten silnik to niemiecki Hegi blizniaczy silnik Firmy HB (tez niemieckiej) Silnik wyglada na "troche" przechodzony :cry: wiec jest to normalne ze sworzen tlokowy "rozbil otwor w Tloku i dlatego sa luzy ...z reguly sworzen tlokowy siedzi mocno w tloku a glowka korbowodu slizga sie na sworzniu ...z tym ze byly silniki ze bylo odwrotnie (plywajacy sworzen-ale czy w silnikach modelarskich ???)ale nie wiem czy to byl blad w produkcji (ze sworzen latal w tloku a korbowod byl mocno zespolony ( ze tak powiem ) z sworzniem - do tego silnika brakuje Ci gaznika PERRY :cry: -taki plastikowy czarny ... silniki Hegi sa rzadsze niz HB ... jezeli silnik ma sprezanie to jeszcze bedziesz mial pocieche z niego :jupi: ...jezeli nie to tylko nadaje sie na czesci :| (sa kolekcjonerzy ktorzy szukaja takie cos ... :jupi: ) Pozdrawiam Janek 8) PS : czy luzy sa na sworzniu tlokowym (w tym przapadku w otworach tloka czy na czopie walu korbowego ? jezeli na wale korbowym to zawsze mozna zrobic mala panewke z brazu (najlepiej ) Jezeli luzy sa w tloku to raczej trzeba wymienic sworzen na "troche" wiekszy (taki ktory trzeba wcisnac w otwory tloka ...wtedy trzeba otwor w korbowodzie troche powiekszyc zeby jednak korbowod slizgal sie po sworzniu(bez luzow).... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.