szkieletor11111 Posted July 6, 2007 Share Posted July 6, 2007 czesc. mam takie cos. http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1ab5fefb633e2afc.html podczas mycia , zauwazylem ze sworzen tlokowy +korbowod jest zapieczony tzn. korbowod nie przesuwa sie po sworzniu. sworzen natomiast porusza sie w tloku. jak ciagne za smiglo zauwazam luz wzdluzny walu ok. 0.3mm. czy to normalne? dzieki za odpowiedzi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Brodaty Posted July 6, 2007 Share Posted July 6, 2007 Witam No faktycznie połączenie tłok - korbowód powinno być odwrotnie czyli sworzeń nieruchomo w tłoku a ruchomy na sworzniu ( chyba, że w silnikach modelarskich jest odwrotnie ale raczej nie powinno ) Co do luzu wzdłużnego to niewielki powinien być Link to comment Share on other sites More sharing options...
szkieletor11111 Posted July 6, 2007 Author Share Posted July 6, 2007 no wlasnie, licze ze odpowie mi ktos, kto juz pootwieral troche silnikow modelarskich, i wie na pewno jak powinno byc. przeszukalem internet i nie mozna takich informacji nigdzie znalezc. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janeczek Posted July 6, 2007 Share Posted July 6, 2007 Czesc Szkieletor , ten silnik to niemiecki Hegi blizniaczy silnik Firmy HB (tez niemieckiej) Silnik wyglada na "troche" przechodzony :cry: wiec jest to normalne ze sworzen tlokowy "rozbil otwor w Tloku i dlatego sa luzy ...z reguly sworzen tlokowy siedzi mocno w tloku a glowka korbowodu slizga sie na sworzniu ...z tym ze byly silniki ze bylo odwrotnie (plywajacy sworzen-ale czy w silnikach modelarskich ???)ale nie wiem czy to byl blad w produkcji (ze sworzen latal w tloku a korbowod byl mocno zespolony ( ze tak powiem ) z sworzniem - do tego silnika brakuje Ci gaznika PERRY :cry: -taki plastikowy czarny ... silniki Hegi sa rzadsze niz HB ... jezeli silnik ma sprezanie to jeszcze bedziesz mial pocieche z niego :jupi: ...jezeli nie to tylko nadaje sie na czesci :| (sa kolekcjonerzy ktorzy szukaja takie cos ... :jupi: ) Pozdrawiam Janek 8) PS : czy luzy sa na sworzniu tlokowym (w tym przapadku w otworach tloka czy na czopie walu korbowego ? jezeli na wale korbowym to zawsze mozna zrobic mala panewke z brazu (najlepiej ) Jezeli luzy sa w tloku to raczej trzeba wymienic sworzen na "troche" wiekszy (taki ktory trzeba wcisnac w otwory tloka ...wtedy trzeba otwor w korbowodzie troche powiekszyc zeby jednak korbowod slizgal sie po sworzniu(bez luzow).... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.