Wojteq Opublikowano 14 Listopada 2010 Opublikowano 14 Listopada 2010 Witam wszystkich kolegów! Dawno nie zaglądałem na forum więc myślę że czas to nadrobić i opisać model, który przygotowujemy na sezon 2011. Postanowiliśmy przejść na coś zupełnie nowego czyli jety i nabyliśmy model MiGa-15 Fagot CARF, którego mamy zamiar "przerobić" na Lima-1 stojącego w muzeum w Krakowie. Kilka danych technicznych: Skala: 1:5 Rozpiętość: 2,05 m Waga(przypuszczalna): 12 kg Silnik: JetCat P80-SE Kilka zdjęć oryginału (fot. Bartosz Budzyń): I kilka zdjęć jeszcze w pudle (sorry za słabą jakość) Komin : I podwozie, które kosztuje prawie tyle co model :|...: Jutro zrobię pare zdjęć całości bo podwozie wstępnie już zamontowane (chociaż to nie było takie proste jak mogłoby się wydawać...)
koszkin Opublikowano 14 Listopada 2010 Opublikowano 14 Listopada 2010 ahhh te Limki, mam słabość do tych maszynek. Czekam z niecierpliwością na postęp prac nad tym cudem
wichercat Opublikowano 14 Listopada 2010 Opublikowano 14 Listopada 2010 Fajna maszyna :shock: Ale jak rozumiem to Wasz pierwszy jet?
extream Opublikowano 14 Listopada 2010 Opublikowano 14 Listopada 2010 Fajna maszyna :shock: Ale jak rozumiem to Wasz pierwszy jet? Postanowiliśmy przejść na coś zupełnie nowego czyli jetyNa to wygląda Modelik piękny i na pewno o wiele bardziej interesujący niż te wszystkie praktycznie identyczne akrobaty
MareX Opublikowano 15 Listopada 2010 Opublikowano 15 Listopada 2010 Pomysł Wojtku bardzo fajny, maszynka też, ale przy okazji pytanie praktyczne: gdzie będziecie tym latać? Tzn. mam na myśli pas startowy. Z trawy oryginały raczej nie startowały, nawet podczas dni "ich chwały", tzn. podczas wojny w Korei, tym bardziej więc taka makieta z trawy nie wzleci. Na Pobiedniku ten asfalt maciupeńki i też niezbyt równy, a w Czyżynach ja bym się nie odważył z wystarczająco wiadomych powodów. A do najbliższych byłych lotnisk, pozostałych po byłej "bratniej armii" daleko, jak diabli... Jaki macie tutaj pomysł? A może wygospodarowaliście "wolne godziny" na Balicach?
Callab Opublikowano 15 Listopada 2010 Opublikowano 15 Listopada 2010 Podejrzewam (strasznie jestem podejrzliwy ;-) ), że stosunek mocy silnika do masy modelu będzie dużo korzystniejszy niż w modelowanym samolocie. Dlatego może być szansa na start z trawiastego lotniska.
Wojteq Opublikowano 15 Listopada 2010 Autor Opublikowano 15 Listopada 2010 Faktycznie z "dywanu" mógłby wystartować ale raczej mamy zamiar latać nim tylko na lotniskach betonowych tj. Bemowo, Częstochowa, Dęblin itp. - na zawodach, MPL na Czyżynach (mamy nadzieję że i tym razem dostaniemy zgodę ) i treningowo na Pobiedniku Właśnie między innymi dlatego zdecydowaliśmy się na tego konkretnego MiGa że ma wolne podejście do lądowania. W czasie podejścia do lądowania używa się hamulców aerodynamicznych i klap, a obroty silnika się zwiększa do 1/4 drążka. W ten sposób (wg. instrukcji) można osiągnąć niemożliwie niskie prędkości. Do tego dochodzą hamulce w kołach No i na swoim lotnisku czuje się najlepiej więc myślę że nie powinno być problemu. Mam jeszcze do tej pory model starego typu F3A "Mondera", którym ostatnio właśnie latałem. On to dopiero zasuwa A wylądować jakoś się dało Pare zdjęć wstępnie złożonego. Może jeszcze nie prezentuje się jakoś super ale jest postęp (znowu slaba jakosc ale nie mam czym zdjec robic ) :
medyko Opublikowano 15 Listopada 2010 Opublikowano 15 Listopada 2010 Piekny model do podziwiania w locie i dobrze latający! Przyjaciel z Ostrawy Michal Dvorak latał MIG'em 15 na spotkanich w Czechach : ZDZ CUP i w Pradze w którch wspólnie uczestniczyliśmy. Co prawda jego wersja jest jego własną konstrukcją wykonaną od podstaw ! Zachorowałem i poprosilem by zrobił jeden zestaw dla mnie ...na początku przyszłego roku powinien być gotowy , już nad nim pracuje. Bardzo jestem ciekawy wersji CARF :roll: Temat będę śledził z uwagą a może i coś będę mógł pomóc :wink: A propos lotniska to Michal lata głównie z TRAWY , bezproblemowo startuje po 30-50 m, co prawda u niego jest jetcat 120 na pokładzie ale widać wyraznie że model szybko łapie wiatr pod skrzydla i chetnie się odrywa bez niespodzianek...naprawdę radość dla oka.Poza tym MiG bardzo nisko ''siedzi'' i łatwo o obtarcia :? Tym bardziej równa trawka bardziej wskazana. Byłem też swiadkiem bardzo żle wyglądającego lądowania ''na skrzydle'' i bez strat sie obylo. Koniecznie musimy spotkac się z naszymi MIG'ami w 2011 , może też uda mi się go skończyć. Choć mój raczej nie bedzie przygotowany na zawody a do rekreacji. Pzdr! Linki do zdjęć z picasa kolegi proponuję troche poprzewijać i zobaczyć resztę :wink: parę zdjęć z wnętrza...czeka Cię trochę pracy Wojteq http://picasaweb.google.com/muchastd/FrydekMistek310710010810#5501800803652308610 Michał z swoim dziełem: http://picasaweb.google.com/muchastd/ZDZCUP#5508216240635745138 tak wyglądalo owe lądowanie na skrzydło: http://picasaweb.google.com/muchastd/ZDZCUP#5508222135216718130
Radek Oleksy Opublikowano 15 Listopada 2010 Opublikowano 15 Listopada 2010 No ładnie Wojtku, twój Ojczulek chwalił mi się na zawodach w Krakowie, że go kupiliście, mnie interesują w tym momencie dwie sprawy : - jak model "leży w planach " ? - i pod którą kategorię go szykujesz F4C, cz F4G ? Pozdrówka Radek
Wojteq Opublikowano 15 Listopada 2010 Autor Opublikowano 15 Listopada 2010 Co prawda jego wersja jest jego własną konstrukcją wykonaną od podstaw !Jeśli to ten sam MiG co w tym albumie to za bardzo mi przypomina wersje CARF. Albo był robiony na podstawie CARFa, albo to oni zgapili konstrukcje - jak model "leży w planach " ? - i pod którą kategorię go szykujesz F4C, cz F4G ? Właśnie leży zadziwiająco dobrze Jeszcze co prawda nie wiemy w 100% ale to się zobaczy jak będzie gotowy.Raczej pod F4G Ale to też się zobaczy
medyko Opublikowano 15 Listopada 2010 Opublikowano 15 Listopada 2010 Jeśli to ten sam MiG co w tym albumie to za bardzo mi przypomina wersje CARF Masz oczywiście rację, również uderzyło mnie podobieństwo w konstrukcji. Oczywiście widzialem negatywy formy które zrobił Michał, ale nie widzialem kopta... przy kolejnej okazji spytam go o to :wink: pzdr!
waldi1973 Opublikowano 15 Listopada 2010 Opublikowano 15 Listopada 2010 Piękna ta samolota.. Zapraszam na obloty do Kielc.. Jestem pracownikiem AKi i umożliwiłbym korzystanie z pasa betonowego, bez łączeń i nierówności.. A i sam chętnie bym oko nacieszył Gratulacje za przedsięwzięcie i powodzenia..! Pozdrawiam, Bartek.
mecenas Opublikowano 15 Listopada 2010 Opublikowano 15 Listopada 2010 Noooo! I wreszcie coś się dzieje, trza pokazać reszcie świata że Polacy nie gęsi i swoje Limki mają Wojciechu, "no ładne cacko", tylko zróbcie w jakimś ładnym kamuflażu, bo inaczej zerko za kolorystykę oberwiecie i znowu będą nerwy. Muszę się kopnąć do was i obejrzeć to z bliska. Radziu?! nie wiesz przypadkiem kto robi MP w przyszłym roku?
Radek Oleksy Opublikowano 15 Listopada 2010 Opublikowano 15 Listopada 2010 No Panie właścicielu zbudowanego w Polsce Focke Wulf-a , tylko patrzeć jak cie Wojtek Migiem przeleci :-) to znaczy chciałem powiedzieć zestrzeli . Co do MP nie mam pojęcia, ale ale nie zaśmiecajmy wątku !!!!
RobertK Opublikowano 15 Listopada 2010 Opublikowano 15 Listopada 2010 Wojteq, ile waży pusty model (bez szubrury i popdwozia) ?
Wojteq Opublikowano 15 Listopada 2010 Autor Opublikowano 15 Listopada 2010 Szczerze to nie mam pojęcia... Teraz nie mam jak go zważyć bez wszystkiego ale jak się uda to dam znać Ale tak w ogóle to jest zadziwiająco lekki bo to w zasadzie sama skorupa tylko Natomiast podwozie jest cholernie ciężkie :/
medyko Opublikowano 16 Listopada 2010 Opublikowano 16 Listopada 2010 tym bardziej więc taka makieta z trawy nie wzleci Wojteq pisałem tu wczesniej o bardzo podobnym MiG'u 15 kolegi mojego z Ostravy. Na dowód i dla motywacji do pracy :wink: Rzuć okiem jak pięknie startuje i siada na trawe . Jego wrsja ma podobne wymiary i jest ścisłą makietą , waga ~~12 kg, rozp ~~ 2m, turbina 120N jet-cat, podwozie produkcja perso. Start: Ladowanie, zwroccie uwage na wysuniete hamulce
Wojteq Opublikowano 16 Listopada 2010 Autor Opublikowano 16 Listopada 2010 No czyli wnioskować można że model ma wagę i wymiary CARF Czyli sądzę nawet jeśli to była własna konstrukcja to mój Limek będzie latał podobnie
RobertK Opublikowano 17 Listopada 2010 Opublikowano 17 Listopada 2010 Wojteq masz juz P 80 SE? Z wagą to myślę że zmieścisz się w 10 kg
Wojteq Opublikowano 17 Listopada 2010 Autor Opublikowano 17 Listopada 2010 Właśnie jeszcze nie mam... Próbujemy go zamówić za pośrednictwem polskiego sklepu "Modelmotor" u SkyMaster'a ale jakoś ciężko idzie... Nie wiem czy to wina jednego czy drugiego ale nie możemy nic załatwić... :? Może wiecie gdzie warto kupić tą turbine? Zależy nam na tym żeby kupić w europie żeby nie było problemu z serwisem
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.