Skocz do zawartości

Lim-1 (MiG-15)


Wojteq

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich kolegów!

Dawno nie zaglądałem na forum więc myślę że czas to nadrobić i opisać model, który przygotowujemy na sezon 2011.

Postanowiliśmy przejść na coś zupełnie nowego czyli jety i nabyliśmy model MiGa-15 Fagot CARF, którego mamy zamiar "przerobić" na Lima-1 stojącego w muzeum w Krakowie.

Kilka danych technicznych:

Skala: 1:5

Rozpiętość: 2,05 m

Waga(przypuszczalna): 12 kg

Silnik: JetCat P80-SE

 

Kilka zdjęć oryginału (fot. Bartosz Budzyń):

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

I kilka zdjęć jeszcze w pudle (sorry za słabą jakość)

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Komin :P :

 

Dołączona grafika

 

I podwozie, które kosztuje prawie tyle co model :|...:

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Jutro zrobię pare zdjęć całości bo podwozie wstępnie już zamontowane (chociaż to nie było takie proste jak mogłoby się wydawać...) :P

  • Odpowiedzi 113
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Opublikowano

Fajna maszyna :shock: Ale jak rozumiem to Wasz pierwszy jet?

Postanowiliśmy przejść na coś zupełnie nowego czyli jety

Na to wygląda :) Modelik piękny i na pewno o wiele bardziej interesujący niż te wszystkie praktycznie identyczne akrobaty :P
Opublikowano

Pomysł Wojtku bardzo fajny, maszynka też, ale przy okazji pytanie praktyczne: gdzie będziecie tym latać? Tzn. mam na myśli pas startowy. Z trawy oryginały raczej nie startowały, nawet podczas dni "ich chwały", tzn. podczas wojny w Korei, tym bardziej więc taka makieta z trawy nie wzleci. Na Pobiedniku ten asfalt maciupeńki i też niezbyt równy, a w Czyżynach ja bym się nie odważył z wystarczająco wiadomych powodów. A do najbliższych byłych lotnisk, pozostałych po byłej "bratniej armii" daleko, jak diabli... Jaki macie tutaj pomysł? A może wygospodarowaliście "wolne godziny" na Balicach? :D

Opublikowano

Podejrzewam (strasznie jestem podejrzliwy ;-) ), że stosunek mocy silnika do masy modelu będzie dużo korzystniejszy niż w modelowanym samolocie. Dlatego może być szansa na start z trawiastego lotniska.

Opublikowano

Faktycznie z "dywanu" mógłby wystartować ale raczej mamy zamiar latać nim tylko na lotniskach betonowych tj. Bemowo, Częstochowa, Dęblin itp. - na zawodach, MPL na Czyżynach (mamy nadzieję że i tym razem dostaniemy zgodę :P) i treningowo na Pobiedniku :) Właśnie między innymi dlatego zdecydowaliśmy się na tego konkretnego MiGa że ma wolne podejście do lądowania. W czasie podejścia do lądowania używa się hamulców aerodynamicznych i klap, a obroty silnika się zwiększa do 1/4 drążka. W ten sposób (wg. instrukcji) można osiągnąć niemożliwie niskie prędkości. Do tego dochodzą hamulce w kołach :P No i na swoim lotnisku czuje się najlepiej więc myślę że nie powinno być problemu. :)

Mam jeszcze do tej pory model starego typu F3A "Mondera", którym ostatnio właśnie latałem. On to dopiero zasuwa :D A wylądować jakoś się dało :P

 

Pare zdjęć wstępnie złożonego. Może jeszcze nie prezentuje się jakoś super ale jest postęp :P (znowu slaba jakosc ale nie mam czym zdjec robic :( ) :

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

Opublikowano

Piekny model do podziwiania w locie i dobrze latający!

Przyjaciel z Ostrawy Michal Dvorak latał MIG'em 15 na spotkanich w Czechach : ZDZ CUP i w Pradze w którch wspólnie uczestniczyliśmy.

Co prawda jego wersja jest jego własną konstrukcją wykonaną od podstaw !

Zachorowałem i poprosilem by zrobił jeden zestaw dla mnie :P ...na początku przyszłego roku powinien być gotowy , już nad nim pracuje.

Bardzo jestem ciekawy wersji CARF :roll: Temat będę śledził z uwagą a może i coś będę mógł pomóc :wink:

 

A propos lotniska to Michal lata głównie z TRAWY , bezproblemowo startuje po 30-50 m, co prawda u niego jest jetcat 120 na pokładzie ale widać wyraznie że model szybko łapie wiatr pod skrzydla i chetnie się odrywa bez niespodzianek...naprawdę radość dla oka.Poza tym MiG bardzo nisko ''siedzi'' i łatwo o obtarcia :? Tym bardziej równa trawka bardziej wskazana.

Byłem też swiadkiem bardzo żle wyglądającego lądowania ''na skrzydle'' i bez strat sie obylo.

 

Koniecznie musimy spotkac się z naszymi MIG'ami w 2011 , może też uda mi się go skończyć. Choć mój raczej nie bedzie przygotowany na zawody a do rekreacji.

 

Pzdr!

 

Linki do zdjęć z picasa kolegi proponuję troche poprzewijać i zobaczyć resztę :wink:

 

parę zdjęć z wnętrza...czeka Cię trochę pracy Wojteq :lol:

http://picasaweb.google.com/muchastd/FrydekMistek310710010810#5501800803652308610

 

Michał z swoim dziełem:

http://picasaweb.google.com/muchastd/ZDZCUP#5508216240635745138

 

tak wyglądalo owe lądowanie na skrzydło:

http://picasaweb.google.com/muchastd/ZDZCUP#5508222135216718130

Opublikowano

No ładnie Wojtku, twój Ojczulek chwalił mi się na zawodach w Krakowie, że go kupiliście, mnie interesują w tym momencie dwie sprawy :

- jak model "leży w planach " ?

- i pod którą kategorię go szykujesz F4C, cz F4G ?

 

Pozdrówka Radek

Opublikowano

Co prawda jego wersja jest jego własną konstrukcją wykonaną od podstaw !

Jeśli to ten sam MiG co w tym albumie to za bardzo mi przypomina wersje CARF. Albo był robiony na podstawie CARFa, albo to oni zgapili konstrukcje :P

 

- jak model "leży w planach " ?

- i pod którą kategorię go szykujesz F4C, cz F4G ?

Właśnie leży zadziwiająco dobrze :P Jeszcze co prawda nie wiemy w 100% ale to się zobaczy jak będzie gotowy.

Raczej pod F4G :P Ale to też się zobaczy :D

Opublikowano

Jeśli to ten sam MiG co w tym albumie to za bardzo mi przypomina wersje CARF

Masz oczywiście rację, również uderzyło mnie podobieństwo w konstrukcji. Oczywiście widzialem negatywy formy które zrobił Michał, ale nie widzialem kopta... przy kolejnej okazji spytam go o to :wink:

 

pzdr!

Opublikowano

Piękna ta samolota.. :) Zapraszam na obloty do Kielc.. Jestem pracownikiem AKi i umożliwiłbym korzystanie z pasa betonowego, bez łączeń i nierówności.. A i sam chętnie bym oko nacieszył :)

 

Gratulacje za przedsięwzięcie i powodzenia..!

 

Pozdrawiam,

Bartek.

Opublikowano

Noooo! I wreszcie coś się dzieje, trza pokazać reszcie świata że Polacy nie gęsi i swoje Limki mają :lol:

Wojciechu, "no ładne cacko", tylko zróbcie w jakimś ładnym kamuflażu, bo inaczej zerko za kolorystykę oberwiecie i znowu będą nerwy.

Muszę się kopnąć do was i obejrzeć to z bliska.

 

Radziu?!

nie wiesz przypadkiem kto robi MP w przyszłym roku?

Opublikowano

No Panie właścicielu zbudowanego w Polsce Focke Wulf-a , tylko patrzeć jak cie Wojtek Migiem przeleci :-) to znaczy chciałem powiedzieć zestrzeli :D .

Co do MP nie mam pojęcia, ale ale nie zaśmiecajmy wątku !!!!

Opublikowano

Szczerze to nie mam pojęcia... Teraz nie mam jak go zważyć bez wszystkiego ale jak się uda to dam znać :)

 

Ale tak w ogóle to jest zadziwiająco lekki bo to w zasadzie sama skorupa tylko :P

Natomiast podwozie jest cholernie ciężkie :/

Opublikowano

tym bardziej więc taka makieta z trawy nie wzleci

Wojteq pisałem tu wczesniej o bardzo podobnym MiG'u 15 kolegi mojego z Ostravy.

Na dowód i dla motywacji do pracy :wink:

Rzuć okiem jak pięknie startuje i siada na trawe .

Jego wrsja ma podobne wymiary i jest ścisłą makietą , waga ~~12 kg, rozp ~~ 2m, turbina 120N jet-cat, podwozie produkcja perso.

 

Start:

 

Ladowanie, zwroccie uwage na wysuniete hamulce

Opublikowano

No czyli wnioskować można że model ma wagę i wymiary CARF :D Czyli sądzę nawet jeśli to była własna konstrukcja to mój Limek będzie latał podobnie :)

Opublikowano

Właśnie jeszcze nie mam... Próbujemy go zamówić za pośrednictwem polskiego sklepu "Modelmotor" u SkyMaster'a ale jakoś ciężko idzie... Nie wiem czy to wina jednego czy drugiego ale nie możemy nic załatwić... :?

Może wiecie gdzie warto kupić tą turbine? Zależy nam na tym żeby kupić w europie żeby nie było problemu z serwisem :)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.