Skocz do zawartości

Lim-1 (MiG-15)


Wojteq

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 113
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Zrobiłem parę zdjęć z postępów prac. Hamulce aerodynamiczne zostały wycięte, użebrowane i są ładnie przyklejone taśmą :) Czekają teraz tylko na popychacze pneumatyczne, które zostały zamówione. W zasadzie w hamulcach to byłoby wszystko. Przygotowaliśmy także górną część statecznika pionowego i najbliższym czasie będziemy go uzbrajać w serwa.

Prace idą bardzo wolno mogłoby się wydawać ale w rzeczywistości to ten zestaw jest bardzo krzywo zrobiony i ma dosyć duże naprężenia na kadłubie np. Wyszło to w momencie wycinania hamulców. Wszystko było ok dopóki nie chcieliśmy przypasować ich do kadłuba. Okazało się że zupełnie się zwichrowały i musieliśmy je naginać i pasować aż do skutku.. :| Stąd te opóźnienia w budowie. Poza tym mało czasu bo praca i studia :P

Może wspomnę coś o elektronice jaką mamy do Limka :)

Powinno to niektórych zaciekawić bo uzbrajamy go w najnowszą edycje (i jednocześnie nową technologie) serw S-BUS.

Póki co kupiliśmy:

5x serwo S9072SB

http://www.rcskorpion.pl/product_info.php?products_id=7858

2x serwo S3171SB (płaskie)

http://www.rcskorpion.pl/product_info.php?products_id=7754

2x odbiornik R6108SB (FASST 2,4GHz S-BUS)

http://www.rcskorpion.pl/product_info.php?products_id=7692

oraz menadżer zasilania PSS-2018 S-BUS - Futaba

http://www.rcskorpion.pl/product_info.php?products_id=8582

Zdecydowaliśmy się na to zamiast PowerBoxa ponieważ jest to produkt przeznaczony konkretnie do tych odbiorników S-BUS. PowerBox z tego co wiemy jeszcze nie ma wersji S-BUS a dowiadywaliśmy się specjalnie czy np najnowszy Cockpit będzie kompatybilny i dostaliśmy informację że nie...

Do tego wszystkiego zamówiliśmy teraz różnego rodzaju kable, wtyczki, terminale do systemu S-BUS, które tanie nie są :/

Szczegółowo na temat parametrów nie będę się rozpisywał bo podałem linki w których jest opis ;)

 

Parę zdjęć "ogona" :)

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

Opublikowano

Perspektywa :)

Przed chwilą oglądałem go dokładnie pod tym kątem i na szczęście nic nie ma. W czasie robienia zdjęcia mogłem się pod złym kątem ustawić lub po prostu statecznik się przekrzywił bo jest luźno zamontowany ;)

Opublikowano

Dzisiaj właśnie przed chwilą doszedł sprzęt o którym wcześniej wspominałem. :)

Zdjęcie tych "kilku kabelków": :lol:

 

Dołączona grafika

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

No muszę przyznać że piękny model się zapowiada. Też mam sentyment do tego samolotu. Może dlatego że do niedawna stacjonował na lotnisku niedaleko mojego miejsca zamieszkania. Niestety już go nie ma (?)

Powodzenia w dalszej budowie :)

Opublikowano

oże dlatego że do niedawna stacjonował na lotnisku niedaleko mojego miejsca zamieszkania. Niestety już go nie ma (?)

Co masz na myśli pisząc , że stacjonował ?
Opublikowano

Budowa idzie pomału do przodu :)

Zamontowaliśmy pokłady na serwa, menadżer zasilania, menadżer powietrza, menadżer oświetlenia :P i baterie w kadłubie. Zrobiliśmy zamocowanie zdejmowanych górnych elementów kadłuba (czyli można powiedzieć że zamocowaliśmy kabinę ale jednak jest to prawie cała długość kadłuba). Trochę zmodernizowaliśmy zamocowanie przedniej "podręcznej" klapki pod którą mają być włączniki, wlewy paliwa i oleju (zdecydujemy się raczej na pompę do dymu) i monitory. Teraz tam gdzie w oryginale była kamera celownika jest "śruba" imitująca ową kamerę. Jest ona wklejona na "patencie" w którym jest sprężynka. żeby otworzyć przednią klapkę wystarczy wyciągnąć paznokciem kamerkę i gotowe :D

Dopasowaliśmy serwa do ogona. Jest tam tak ciasno że serwa będą "na amen" i jedyne ewentualne naprawy czy wymiany serw będą skutkowały wyrwaniem wszystkich pokładów :P

No i przede wszystkim Limek przejrzał na oczy :D Wycięliśmy otwory w kabinie i wykleiliśmy ją specjalnym klejem do kabinek (nie pamiętam nazwy). Nie było to łatwe bo ma on sporo "żeberek" które nie przylegały idealnie... Ale wymyśliłem że moglibyśmy ustawić do góry nogami kabinkę i wlać do środka letniej wody, która by uelastyczniła i równo rozłożyła ciężar. No i się udało :D

Teraz grzebiemy przy zamocowaniu lotek no i czekamy na paczkę z ameryki (która nie przychodzi...) ze sprzętem potrzebnym do wykonania dalszych prac.

 

Jeszcze mam małą prośbę do kolegów :)

Jeśli ktoś z Was posiadałby dobrą dokumentację zdjęciową Lima-1 lub Miga-15 bardzo bym prosił o podzielenie się nią :)

Mimo że ten którego wybraliśmy stoi w muzeum i wszystko mamy pod ręką to sędziowie itak się przyczepią że "malowanie za proste" i nie ma w ogóle co oglądać bo badziew. Dlatego szukamy propozycji na jakieś bardziej złożone malowanie. Ale tak jak mówię - musi do niego być conajmniej dobra dokumentacja zdjęciowa (rzuty z góry, boku i przodu).

Liczymy na Waszą pomoc :wink:

 

Kilka fotek z obecnego stanu (przepraszam za słabą jakość ale naprawdę nie mam czym robić tych zdjęć...)

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

Opublikowano

Taaak szukałem tam. Jest ich tam faktycznie sporo ale w większości po jednym zdjęciu. Ostatecznie zostanie mi wyszukanie tam któregoś i wycieczka po zdjęcia tam gdzie stoi. Całe szczęście że tam podają skąd dany samolot jest :)

Opublikowano

Ano faktycznie :P Ale jednak nie podchodzi mi zbytnio do gustu ten tzw. "spaślak" :P Zwłaszcza że samolot przede wszystkim powinien się NAM podobać ;) Ktoś go ładnie pędzlem wybabrał :D

  • 2 tygodnie później...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.