Skocz do zawartości

Pierwszy lot


plastus1970

Rekomendowane odpowiedzi

Możliwości jest kilka.

Najbardziej prawdopodobny to jednak ten rewers :) Sprawdź czy wszystko wychyla się w dobrą stronę

Ciekaw jeszcze jestem jak wygląda wykłon silnika. Model pewnie dość lekki, a silnik dość mocny, skoro poderwał się na kilku metrach. W takim przypadku wykłon może mieć dość duży wpływ szczególnie, że model zwalił się w stronę obrotów śmigła.

Jeśli wszystko będzie ok, to sprawdź jeszcze wychylenia lotek. Nowicjusze często ustawiają zbyt duże (wiem to z własnego doświadczenia :devil: ) i dochodzą nerwy, więc drągami macha się dość mocno. Szczególnie przy starcie (przy małej prędkości) ważne jest delikatne operowanie sterami. Może po prostu go przeciągnąłeś. Trochę za krótki ten filmik, żeby jednoznacznie stwierdzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A moja propozycja na kolejny lot jest taka.

 

Gaz na 100%, puść model z ręki. Nie zaciągaj go od razu. Niech kilka sekund przeleci w prostej linii i dopiero wtedy, gdy już się rozpędzi zawróć nim bądź zataczaj koła. I co najważniejsze. Nie machaj drągami. Delikatne ruchy.

 

Powodzenia.! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro z ręki leciał idealnie prosto to znaczy, że wszystkie kąty są ok. Mówisz, że rewersy też sprawdzałeś. Znaczy, że wykłon, lub po prostu przeciągnięcie. Ze źle ustawionym wykłonem da się polecieć, chociaż to trudne. Zrób fotkę i wstaw to zobaczymy.

Na razie zrób tak:

Najlepiej poproś kogoś o pomoc lub jak nie masz kogo to musisz to zrobić sam. Gaz na ok 3/4. Silnik masz mocny nie trzeba mu dużo obrotów. Model do ręki. Najlepiej jest się troszkę rozpędzić, podbiec z modelem żeby miał nadaną już pewną prędkość. Potem zdecydowanie, ale z wyczuciem wyrzut modelu. Tylko nigdy do góry !!! Prosto a najlepiej delikatnie w dół. Pozwól mu się rozpędzić, a jak będzie leciał nie tak gdzie chcesz to delikatnie !! koryguj. Minimalne wychylenia drążków. Jak się już rozpędzi dopiero zaciągnij trochę SW i nabierz wysokości.

Pisałem to już kilka razy i w większości przypadków to właśnie niewłaściwy start był przyczyną rozbicia pierwszego modelu. Jak już to opanujesz będziesz śmigał po niebie aż miło :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mieszacie chłopaki mieszacie...

Tak łopatologicznie to właśnie:

Wykłon w prawo patrząc od tyłu, tak samo obroty silnika są prawe (od tyłu)...

Jeśli się podaje w lotnictwie prawą, lewą, tylną, przednią część samolotu to robi się to zawsze z perspektywy pilota siedzącego w kabinie.

Co do wykłonu to oczywiście są przypadki (jak wszędzie), kiedy nawet przy prawych obrotach silnika daje się wykłon w drugą stronę, przyjmuje się jednak, że w tą, w którą kręci się silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.