plastus1970 Opublikowano 19 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2010 Witam. Wstawiłem filmik z mojej pierwszej porażki . Nie mam pojęcia co było tego przyczyną. Uszkodzenia małe. Muszę wymienić ośkę w silniku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MironRC Opublikowano 19 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2010 Nie mam pojęcia co było tego przyczyną może rewers na lotkach?albo na kierunku :| Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qbatus Opublikowano 19 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2010 Możliwości jest kilka. Najbardziej prawdopodobny to jednak ten rewers Sprawdź czy wszystko wychyla się w dobrą stronę Ciekaw jeszcze jestem jak wygląda wykłon silnika. Model pewnie dość lekki, a silnik dość mocny, skoro poderwał się na kilku metrach. W takim przypadku wykłon może mieć dość duży wpływ szczególnie, że model zwalił się w stronę obrotów śmigła. Jeśli wszystko będzie ok, to sprawdź jeszcze wychylenia lotek. Nowicjusze często ustawiają zbyt duże (wiem to z własnego doświadczenia :devil: ) i dochodzą nerwy, więc drągami macha się dość mocno. Szczególnie przy starcie (przy małej prędkości) ważne jest delikatne operowanie sterami. Może po prostu go przeciągnąłeś. Trochę za krótki ten filmik, żeby jednoznacznie stwierdzić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
plastus1970 Opublikowano 19 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2010 Rewers jest ok !!! Mnie się też wydaje że to było przeciągnięcie ale nie chciałem nic sugerować . Może jeszcze ten wykłon :-( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pppd Opublikowano 19 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2010 A próbowałeś wcześniej rzucić ten model z ręki? btw.. i skąd ten brak wiary u kamerzystki ;-) ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcus Opublikowano 19 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2010 A moja propozycja na kolejny lot jest taka. Gaz na 100%, puść model z ręki. Nie zaciągaj go od razu. Niech kilka sekund przeleci w prostej linii i dopiero wtedy, gdy już się rozpędzi zawróć nim bądź zataczaj koła. I co najważniejsze. Nie machaj drągami. Delikatne ruchy. Powodzenia.! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Capriman Opublikowano 19 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2010 A czy wykłon daję się na prawo po to żeby model nie leciał w lewo tak? Czyli w tym wypadku silnik jest za bardzo wychylony w prawo o ile to wykłon? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qbatus Opublikowano 19 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2010 Wykłon daje się w stronę w którą obraca się silnik, czyli w prawo. Obracające się śmigło działa na model momentem obrotowym i ciągnie go. Ale znów jak przesadzisz to może być jeszcze gorzej. Powinien być ok 2* Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
plastus1970 Opublikowano 19 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2010 A próbowałeś wcześniej rzucić ten model z ręki? btw.. i skąd ten brak wiary u kamerzystki ;-) ? Z ręki leciał idealnie prosto. Myślałem o opcji puszczenia z ręki ale się bałem. Teraz już się nie boje niczego :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qbatus Opublikowano 19 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2010 Skoro z ręki leciał idealnie prosto to znaczy, że wszystkie kąty są ok. Mówisz, że rewersy też sprawdzałeś. Znaczy, że wykłon, lub po prostu przeciągnięcie. Ze źle ustawionym wykłonem da się polecieć, chociaż to trudne. Zrób fotkę i wstaw to zobaczymy. Na razie zrób tak: Najlepiej poproś kogoś o pomoc lub jak nie masz kogo to musisz to zrobić sam. Gaz na ok 3/4. Silnik masz mocny nie trzeba mu dużo obrotów. Model do ręki. Najlepiej jest się troszkę rozpędzić, podbiec z modelem żeby miał nadaną już pewną prędkość. Potem zdecydowanie, ale z wyczuciem wyrzut modelu. Tylko nigdy do góry !!! Prosto a najlepiej delikatnie w dół. Pozwól mu się rozpędzić, a jak będzie leciał nie tak gdzie chcesz to delikatnie !! koryguj. Minimalne wychylenia drążków. Jak się już rozpędzi dopiero zaciągnij trochę SW i nabierz wysokości. Pisałem to już kilka razy i w większości przypadków to właśnie niewłaściwy start był przyczyną rozbicia pierwszego modelu. Jak już to opanujesz będziesz śmigał po niebie aż miło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
plastus1970 Opublikowano 19 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2010 Dzięki za porady Zrobię jak napisałeś. Myślę ze będzie dobrze :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcus Opublikowano 19 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2010 Myślę ze będzie dobrze :-) Musi być dobrze! Powodzenia. 8) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kwazio Opublikowano 19 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2010 Domyślam się, że sterujesz kciukami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KrzysiekB. Opublikowano 19 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2010 Wykłon daje się w stronę w którą obraca się silnik, czyli w prawo. Wykłon silnika stosuje się najczęściej w prawo (Dla silników lewo-obrotowych) Która wersja jest prawdziwa?, chyba że to to samo:D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcus Opublikowano 19 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2010 Wykłon w prawo, bo zapobiec momentowi obrotowemu śmigła, które obraca się w lewo . 8) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qbatus Opublikowano 19 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2010 Wykłon silnika stosuje się najczęściej w prawo (Dla silników lewo-obrotowych) A kto z Was lata na lewo-obrotowym silniku? Jestem ciekawy, bo potrzebuję lewych śmigieł :devil: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcus Opublikowano 19 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2010 ojoj, pomieszałem.... :oops: :oops: :oops: Jasne, ze silnik kręci się w prawo.... :oops: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad65 Opublikowano 19 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2010 ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Malker Opublikowano 19 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2010 Wykłon w prawo patrząc od tyłu, tak samo obroty silnika są prawe (od tyłu)... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qbatus Opublikowano 19 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2010 Mieszacie chłopaki mieszacie... Tak łopatologicznie to właśnie: Wykłon w prawo patrząc od tyłu, tak samo obroty silnika są prawe (od tyłu)...Jeśli się podaje w lotnictwie prawą, lewą, tylną, przednią część samolotu to robi się to zawsze z perspektywy pilota siedzącego w kabinie. Co do wykłonu to oczywiście są przypadki (jak wszędzie), kiedy nawet przy prawych obrotach silnika daje się wykłon w drugą stronę, przyjmuje się jednak, że w tą, w którą kręci się silnik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.