Guest mirekf3a Posted November 29, 2010 Share Posted November 29, 2010 Witam, jak niektorzy z forum juz wiedza, prowadze budowe pelnowymiarowego modelu F3A, ale troche niekonwencjonalnym(jak na te klase modeli) sposobem:) Oto wyniki pracy, niezupełnie mojej. Model dostałem jako pilot testowy- istnieja na swiecie takie dwa, z czego jeden latac nie bedzie w ogole. Wiec pozostaje tylko moj. Przez ta zime powinien zostac dokonczony i najdalej w marcu oblatany. Wybaczcie za jakosc zdjec, ale byly robione telefonem. Narazie tylko tyle, moze po weekendzie wrzuce wiecej fotek. P.S. Zapomniałem o malowaniu. Oto jedno z prawdopodobnych, niekoniecznie bedzie uzyte. Pozdrawiam Mirek Sałam Link to comment Share on other sites More sharing options...
piter216 Posted November 29, 2010 Share Posted November 29, 2010 Nooo ładny ładny i elektryczny to jest to co tygryski lubią najbardziej Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piotrfala Posted November 29, 2010 Share Posted November 29, 2010 z tego co chyba wiem to ME startował jedyną spaliną na zawodach Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mirekf3a Posted November 30, 2010 Share Posted November 30, 2010 "ME"? A o kogo tu chodzi:P? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piotrfala Posted November 30, 2010 Share Posted November 30, 2010 Mistrzostwa Europy - PAYSANT-LE ROUX Christophe Link to comment Share on other sites More sharing options...
Boogie Posted November 30, 2010 Share Posted November 30, 2010 Silnikow spalinowych bylo na tych zawodach az 18, wiec nie tylko on startowal z Yamada. A Paysant to modelem z napedem na gumke by wygral- po prostu jest swietnym pilotem. A Mirek rob, rob ten model, wyglada ciekawie. Skrzydla styro/balsa? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mirekf3a Posted November 30, 2010 Share Posted November 30, 2010 No to troche od technicznej strony:) Kadłub Szkielet w kształcie prostopadłoscianiu przez cała długośc kadłuba od miejsca mocowania pakietu wykonany ze sklejki (widac na zdjeciu). Gora i spod kadłuba to styorpian wyciety ramka. Dziobek, kabina, koncowka ogona na gorze i na spodzie wylaminowane (forma zdjeta z innego samolotu)tkanina szklana/weglowa/aramidowa. Na wszystko naklejona jest balsa (chyba1,5mm). Dla odpowiedniego efektu wizualnego wszystko pokryte cieniutka tkanina szklana i zaszpachlowane szpachla natryskowa(tydzien szlifowania, ale warto było). Skrzydła i stateczniki Metoda nader prosta, ale troszke 'tuningowana'. Rdzen skrzydełek wykonany ze styropianiu. Wklejone połżebro na koniec rury, kieszen na rure. Wszystko pokryte balsa. Na balse został połozony papier japonski w celu eliminacji faktury balsy. No i tutaj tez nie obeszło sie bez szpachlowania i szlifowania. Chociaz skrzydełka poszly gładko, bo mozna było przeleciec szlifierka oscylacyjna. Bedzie pomalowana tylko jedna warstwa białej(od gory) i czerwonej(od dołu) farby. Na biały podkład bedzie naklejona lekka drukowana folia. Szybciej i łatwiej, a efekt wizualny bardzo podobny. Z kadłubem bedzie podobnie. Malowania projektuje tak, aby nie trzeba było sie meczyc z wyginaniem folii na goraco. jedynie dziob bedzie pomalowany, to tam moze byc mały klopot z folia. Praktycznie wszystkie elementy kadłuba były frezowane CNC ze sklejki, dlatego składały sie jak klocki lego(niestety nie ja to robiłem). Ster kierunku rowniez był wyciety ze styropianu i oklejony balsa. Ma na swoim koncu magiczna 'deske'. Przejscie ze steru do 'deski' jest wyprofilowane (po weekendzie wruce fotki). Brakuje mi jeszcze tylko tego wspaniałego skrzydełka, ale mysle nad unowoczesnieniem go. No, moze nie mysle, tylko zastanawiam sie, czy wykorzystac patent z Bravo. Podwozie weglowe wykonane w formie, ale metodami domowymi. Dla sprecyzowania na zdjeciu wnetrza kadłuba w strone ogona widac w jednej wredze dziure. Jest to miejsce pod serwo. Serwa od wysokosci beda umieszczone w połowkach wysokosci. Jeszcze jakies pytania, chetnie odpowiem:) Co do Mistrzostw Europy... a nawet Świata. Piotrze, jak dobrze sie przyjrzysz, to naprawde wielu pilotow jeszcze lata na spalinach. Paysant'y, wszyscy japonczycy etc. A z drugiej strony to sama elita pilotów, ktorym tak naprawde nie robi roznicy czy lataliby elektrykami, czy spalinami. Ale przejscie ze spaliny na elektryka to znowu droga przez ustawianie, kombinowanie z parametrami, katami itd. A oni maja juz swoje patenty i mnoza je tylko w nastepnych modelach. Im sie po prostu nie oplaca zmienac napedu. Pozdrawiam Mirek Sałam Link to comment Share on other sites More sharing options...
przytek Posted November 30, 2010 Share Posted November 30, 2010 Mirku czy ten Twój model to ten sam który budował i opisywał na swoim blogu Pan Jacek Świderek?? Ładny, baardzo ładny Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mirekf3a Posted November 30, 2010 Share Posted November 30, 2010 Rzekłbym, ze to dokładnie ten:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piotrfala Posted November 30, 2010 Share Posted November 30, 2010 jak najbardziej sie zgadzam z tym ze oni są bardzo dobrymi pilotami i w ogóle ale po prostu jestem wielkim fanem spalin i po prostu chciałem sie trochę podroczyć ale niestety nie załapaliście pozdrawiam model mi sie bardzo podoba podejrzewam ze moja nastepna konstrukcja bedzie podobna ale w mniejszej skali trochę ze względu na koszty. chociaż ostatnio mysle troche nad elektrykiem ale ze sklepu hobby king Link to comment Share on other sites More sharing options...
Koper20 Posted December 8, 2010 Share Posted December 8, 2010 Mirek F3a mógł byś mi powiedzieć gdzie można dostać tą szpachlę natryskową o ,której pisałeś w temacie tego modelu. Właśnie robię model zawodniczy F2B i jestem na etapie wykończenia. Zależy mi na czasie, a niestety kilkukrotne szpachlowanie i malowanie farbą z talkiem to zbyt pracochłonne zajęcie. Proszę o jakiś kontakt na PW Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.