Skocz do zawartości

TACO - spalinowy funfly 3D


Callab

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Na początek zdjęcie dla zachęty:

 

Dołączona grafika

 

Na koniec roku postanowiłem pozbyć się zapasu balsy. A jak to zrobić? Najlepiej posklejać do kupy i zobaczyć co z tego wyszło. Mnie wyszło to co poniżej przedstawiam. Dziś miał się odbyć oblot, ale wisząca nad Krakowem mgła-smog, zniechęciła mnie do udania się na lotnisko.

 

Model budowałem miesiąc, wykorzystując resztki balsy. Niestety nie wszystkie resztki były dobrej jakości, ale nie poddałem się i nowy model prezentuje się całkiem ładnie.

 

Parametry:

 

Rozpiętość: 945 mm

Długość bez kołpaka: 890 mm

Długość z kołpakiem: 950 mm

Masa: 1260g

 

Wyposażenie:

Serwa:

- TP MG 16R - 3 sztuki

- HS81 - 2 sztuki

 

Napęd: OS MAX 25AX

 

Okazało się, że środek ciężkości wypadł na dźwigarze. Do oblotu będzie OK, ale potem pewnie będę chciał przesunąć dwa, trzy centymetry do tyłu, ale to będzie wymagało dodania masy na ogonie. Nie spodziewałem się, że silnik go tak przeważy na przód. Gdybym to przewidział, to serwa kierunku i wysokości wrzuciłbym na ogon.

 

No a teraz fotki z budowy:

 

Dołączona grafika Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika Dołączona grafika

 

Dołączona grafika Dołączona grafika

 

Dołączona grafika Dołączona grafika

 

Dołączona grafika Dołączona grafika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ładna rzecz Wojtku. Bardzo estetyczna :) Bardzo mnie kusi żeby zrobić Skeeter'a 40 z takim silnikiem. Plany jakoś poprawiałeś, wprowadziłeś jakieś zmiany ? Wydawało mi się że skrzydła są bez kesonu ale dawno je widziałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za miłe słowa.

 

Planów nie poprawiałem To jest wersja "Taco II". Keson w planach jest.

 

Vadic, mały czy duży, nie ma znaczenia - napęd spalinowy może być w każdym modelu. Steruje się dokładnie tak samo jak elektrykiem, poza możliwością wyłączenia i włączenia silnika w locie. Cały czas musi się kręcić - ale tak właśnie latają samoloty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No bardzo fajny modelik !

Czekam na film z oblotu ;D

 

Bardzo mi się podoba, tyle, że ja bym go widział jako elektryka :wink:

 

Plany stąd ?

 

http://plans.aerofred.com/img51832.htm?sessionid=97de656ff055d9940b425c94ae81d842

 

Bo jakoś nie dają się ściągnąć...

 

P.S - mógłbym prosić o te plany na maila ? (jary14@wp.pl)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu jest strona autora projektu:

 

http://www.swanyshouse.com/taco/taco.html

 

Boogie, Twój był Fat Free Taco? Dużo lżejszy od mojego - o ponad 200g, z tego co przeczytałem. Silnik też miałeś lżejszy (MVVS 3,5 cm3). Mój OS jednak sporo waży, ale mam nadzieję, że mocy mu wystarczy. Mój JunkYardDog jest o 60 gram cięższy, silnik ma z serii LA i lata z wystarczającą mocą. Zawisu nie zrobi, ale w górę idzie ostro. Taco z AX-em powinien dawać sobie radę całkiem dobrze - taką mam nadzieję.

 

Nie wiem kiedy oblot bo na razie pogoda jest niepewna, a w tygodniu czasu mam dosyć mało - krótki dzień, a do pracy trzeba chodzić.. W każdym razie już nie mogę się doczekać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik niekoniecznie lzejszy, bo ostatecznie latalem na 4,6cm3 i z tlumikiem wazyl wiecej :)

A model to rzeczywiscie byl Fat Free Taco- sporo mozna bylo zrzucic. Podwozie mialem pewnie lzejsze-druciane, no i bardzo lekki akumulator jak na tamte czasy :D tzn 5xAAA. Teraz mozna smialo dac lipola 600-800 2s z becem i bedzie max 50g :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i po oblocie. Na początku zrobiłem zdjęcie - zawsze robię zdjęcie przed lotem, bo potem może nie być tak atrakcyjne ;-)

 

Dołączona grafika

 

Niestety podczas lotu zdjęć nie ma - chwilowo mamy do dyspozycji tylko aparat w telefonie, a on kiepsko łapie latające obiekty.

 

Model lata jak po sznurku. Jest świetny! Duże powierzchnie sterowe powodują, że reakcja na ruchy drążków jest błyskawiczna. No i faktycznie, tak jak się spodziewałem, środek ciężkości jest za bardzo z przodu. Trzeba będzie jednak dociążyć jakoś tył.

 

Zdjęcie po oblocie:

 

Dołączona grafika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratuluję kolejnego sukcesu ..... model świetnie się prezentuje i musze koniecznie zobaczyć jak lata.

Czy nie mieszała Ci się góra z dołem? Może jakiś biały akcent albo Twoje LOGO na górnej powierzchni dla orientacji :)

 

środek ciężkości jest za bardzo z przodu. Trzeba będzie jednak dociążyć jakoś tył.

 

Może lepiej przełożyć silnik z JYD ..... jest słabszy ale jak pamietam pisałeś, że nieco lżejszy. Dokładanie obciążenia na ogon to "średni" pomysł chyba, że jako wzmocnienie konstrukcji ale ta przecież tego nie wymaga.

 

SUPER !!!

 

ms

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może lepiej przełożyć silnik z JYD ..... jest słabszy ale jak pamietam pisałeś, że nieco lżejszy.

Jest lżejszy, ale muszę jeszcze dokładnie sprawdzić o ile. Jeżeli będzie lżejszy o 100g, to gra może być warta świeczki. Problem polega na tym, że zważenie ich wiąże się z koniecznością odkręcenia tych silników a jakoś nie lubię tego robić ...

 

Może ktoś ma możliwość dokładnego zważenia OS MAX 25LA oraz 25AX z tłumikami (!) to byłbym wdzięczny. Na stronach sklepów, podają masy:

- 25LA - 197g

- 25AX - 275g

 

Co by dawało 78 gram różnicy.

 

Ale nie mam pewności, że to są masy z tłumikami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To przecież nie apteka .... zanim dowiesz się dokładnie jaka jest różnica w wadze to szybciej je zamienisz miedzy modelami i oblatasz oba modele.

Nawet jeżeli różnica to tylko 8 dkg to chyba warto spróbować ..... inaczej połowę z tego będziesz musiał dołożyc na ogon.

 

ms

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zanim dowiesz się dokładnie jaka jest różnica w wadze to szybciej je zamienisz miedzy modelami

Jak je będę zamieniał to sobie zważę i już będę wiedział :-) No dobra, pożyjemy zobaczymy.

 

Przesunąłem jeszcze pakiet zasilający bardziej do tyłu, a jak na ogon dołożę 60 gram, to Taco, przy większej powierzchni skrzydeł i mocniejszym silniku, wciąż nie będzie cięższy od Junk'a. Czyli nadal powinien dobrze latać. A silnik jest dużo mocniejszy, bo zamiast 0,6 ma 0,8KM.

 

Na razie to pogoda mnie wkurza, bo nie polatamy ani z nartami ani bez.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.