Callab Opublikowano 4 Grudnia 2010 Opublikowano 4 Grudnia 2010 Witam, Na początek zdjęcie dla zachęty: Na koniec roku postanowiłem pozbyć się zapasu balsy. A jak to zrobić? Najlepiej posklejać do kupy i zobaczyć co z tego wyszło. Mnie wyszło to co poniżej przedstawiam. Dziś miał się odbyć oblot, ale wisząca nad Krakowem mgła-smog, zniechęciła mnie do udania się na lotnisko. Model budowałem miesiąc, wykorzystując resztki balsy. Niestety nie wszystkie resztki były dobrej jakości, ale nie poddałem się i nowy model prezentuje się całkiem ładnie. Parametry: Rozpiętość: 945 mm Długość bez kołpaka: 890 mm Długość z kołpakiem: 950 mm Masa: 1260g Wyposażenie: Serwa: - TP MG 16R - 3 sztuki - HS81 - 2 sztuki Napęd: OS MAX 25AX Okazało się, że środek ciężkości wypadł na dźwigarze. Do oblotu będzie OK, ale potem pewnie będę chciał przesunąć dwa, trzy centymetry do tyłu, ale to będzie wymagało dodania masy na ogonie. Nie spodziewałem się, że silnik go tak przeważy na przód. Gdybym to przewidział, to serwa kierunku i wysokości wrzuciłbym na ogon. No a teraz fotki z budowy:
bandi Opublikowano 4 Grudnia 2010 Opublikowano 4 Grudnia 2010 no no fajowa chudzinka wyszła;) i przede wszystkim lekka;) będzie można powisieć na śmigiełku;) pozdrawiam _______________ DARO 2303294 GG
Vadic Opublikowano 4 Grudnia 2010 Opublikowano 4 Grudnia 2010 Witam. Ja się w ogóle nie znam na spalinach i nie wiem ogólnie jak się tam steruje, ale to 5 serwo to do czego? Bo z tego co wyliczyłem to maks 2 serwa na lotki, 1 na wysokość i 1 na kierunek, a piąte do czego?
Cimek Opublikowano 4 Grudnia 2010 Opublikowano 4 Grudnia 2010 Vedic, a piąte do czego może służyć? 5'te serwo do gazu
Vadic Opublikowano 4 Grudnia 2010 Opublikowano 4 Grudnia 2010 No tak, dzięki Cimek. Mówiłem, że nie znam się na spalinach :ble: Modelik przyjacielsko wygląda Taki mały a spalina
alyan Opublikowano 4 Grudnia 2010 Opublikowano 4 Grudnia 2010 Ładna rzecz Wojtku. Bardzo estetyczna Bardzo mnie kusi żeby zrobić Skeeter'a 40 z takim silnikiem. Plany jakoś poprawiałeś, wprowadziłeś jakieś zmiany ? Wydawało mi się że skrzydła są bez kesonu ale dawno je widziałem.
Callab Opublikowano 4 Grudnia 2010 Autor Opublikowano 4 Grudnia 2010 Dzięki za miłe słowa. Planów nie poprawiałem To jest wersja "Taco II". Keson w planach jest. Vadic, mały czy duży, nie ma znaczenia - napęd spalinowy może być w każdym modelu. Steruje się dokładnie tak samo jak elektrykiem, poza możliwością wyłączenia i włączenia silnika w locie. Cały czas musi się kręcić - ale tak właśnie latają samoloty.
jary14 Opublikowano 5 Grudnia 2010 Opublikowano 5 Grudnia 2010 No bardzo fajny modelik ! Czekam na film z oblotu ;D Bardzo mi się podoba, tyle, że ja bym go widział jako elektryka :wink: Plany stąd ? http://plans.aerofred.com/img51832.htm?sessionid=97de656ff055d9940b425c94ae81d842 Bo jakoś nie dają się ściągnąć... P.S - mógłbym prosić o te plany na maila ? (jary14@wp.pl)
Boogie Opublikowano 5 Grudnia 2010 Opublikowano 5 Grudnia 2010 Taco jest super!!! Moje 2 sztuki bardzo dlugo lataly, a zmagania opisalem tutaj : http://forumrc.alexba.eu/ipw-web/bulletin/bb/viewtopic.php?t=3710&highlight=taco http://forumrc.alexba.eu/ipw-web/bulletin/bb/viewtopic.php?t=1043&highlight=taco
Cinasonap Opublikowano 5 Grudnia 2010 Opublikowano 5 Grudnia 2010 Bo jakoś nie dają się ściągnąć... P.S - mógłbym prosić o te plany na maila ? (jary14@wp.pl) łap :http://www.spadcombat.co.uk/spad/index.php?option=com_remository&Itemid=182&func=startdown&id=148
Callab Opublikowano 5 Grudnia 2010 Autor Opublikowano 5 Grudnia 2010 Tu jest strona autora projektu: http://www.swanyshouse.com/taco/taco.html Boogie, Twój był Fat Free Taco? Dużo lżejszy od mojego - o ponad 200g, z tego co przeczytałem. Silnik też miałeś lżejszy (MVVS 3,5 cm3). Mój OS jednak sporo waży, ale mam nadzieję, że mocy mu wystarczy. Mój JunkYardDog jest o 60 gram cięższy, silnik ma z serii LA i lata z wystarczającą mocą. Zawisu nie zrobi, ale w górę idzie ostro. Taco z AX-em powinien dawać sobie radę całkiem dobrze - taką mam nadzieję. Nie wiem kiedy oblot bo na razie pogoda jest niepewna, a w tygodniu czasu mam dosyć mało - krótki dzień, a do pracy trzeba chodzić.. W każdym razie już nie mogę się doczekać.
Boogie Opublikowano 5 Grudnia 2010 Opublikowano 5 Grudnia 2010 Silnik niekoniecznie lzejszy, bo ostatecznie latalem na 4,6cm3 i z tlumikiem wazyl wiecej A model to rzeczywiscie byl Fat Free Taco- sporo mozna bylo zrzucic. Podwozie mialem pewnie lzejsze-druciane, no i bardzo lekki akumulator jak na tamte czasy tzn 5xAAA. Teraz mozna smialo dac lipola 600-800 2s z becem i bedzie max 50g .
Callab Opublikowano 5 Grudnia 2010 Autor Opublikowano 5 Grudnia 2010 Ja włożyłem pakiet 1100mAh, na KAN'ach. Waży ok. 90g. Faktycznie na podwoziu i pakiecie (gdybym włożył lipol'a jak proponujesz) mógłbym zaoszczędzić z 50g. Na razie nie będę kombinował, zobaczę jak lata.
Callab Opublikowano 11 Grudnia 2010 Autor Opublikowano 11 Grudnia 2010 No i po oblocie. Na początku zrobiłem zdjęcie - zawsze robię zdjęcie przed lotem, bo potem może nie być tak atrakcyjne ;-) Niestety podczas lotu zdjęć nie ma - chwilowo mamy do dyspozycji tylko aparat w telefonie, a on kiepsko łapie latające obiekty. Model lata jak po sznurku. Jest świetny! Duże powierzchnie sterowe powodują, że reakcja na ruchy drążków jest błyskawiczna. No i faktycznie, tak jak się spodziewałem, środek ciężkości jest za bardzo z przodu. Trzeba będzie jednak dociążyć jakoś tył. Zdjęcie po oblocie:
Callab Opublikowano 11 Grudnia 2010 Autor Opublikowano 11 Grudnia 2010 Dziękuję. Jestem z siebie dumny :-) Jeszcze kilka zdjęć szczegółów:
mirolek Opublikowano 11 Grudnia 2010 Opublikowano 11 Grudnia 2010 Gratuluję kolejnego sukcesu ..... model świetnie się prezentuje i musze koniecznie zobaczyć jak lata. Czy nie mieszała Ci się góra z dołem? Może jakiś biały akcent albo Twoje LOGO na górnej powierzchni dla orientacji środek ciężkości jest za bardzo z przodu. Trzeba będzie jednak dociążyć jakoś tył. Może lepiej przełożyć silnik z JYD ..... jest słabszy ale jak pamietam pisałeś, że nieco lżejszy. Dokładanie obciążenia na ogon to "średni" pomysł chyba, że jako wzmocnienie konstrukcji ale ta przecież tego nie wymaga. SUPER !!! ms
Callab Opublikowano 12 Grudnia 2010 Autor Opublikowano 12 Grudnia 2010 Może lepiej przełożyć silnik z JYD ..... jest słabszy ale jak pamietam pisałeś, że nieco lżejszy. Jest lżejszy, ale muszę jeszcze dokładnie sprawdzić o ile. Jeżeli będzie lżejszy o 100g, to gra może być warta świeczki. Problem polega na tym, że zważenie ich wiąże się z koniecznością odkręcenia tych silników a jakoś nie lubię tego robić ... Może ktoś ma możliwość dokładnego zważenia OS MAX 25LA oraz 25AX z tłumikami (!) to byłbym wdzięczny. Na stronach sklepów, podają masy: - 25LA - 197g - 25AX - 275g Co by dawało 78 gram różnicy. Ale nie mam pewności, że to są masy z tłumikami.
mirolek Opublikowano 12 Grudnia 2010 Opublikowano 12 Grudnia 2010 To przecież nie apteka .... zanim dowiesz się dokładnie jaka jest różnica w wadze to szybciej je zamienisz miedzy modelami i oblatasz oba modele. Nawet jeżeli różnica to tylko 8 dkg to chyba warto spróbować ..... inaczej połowę z tego będziesz musiał dołożyc na ogon. ms
Callab Opublikowano 12 Grudnia 2010 Autor Opublikowano 12 Grudnia 2010 zanim dowiesz się dokładnie jaka jest różnica w wadze to szybciej je zamienisz miedzy modelami Jak je będę zamieniał to sobie zważę i już będę wiedział :-) No dobra, pożyjemy zobaczymy. Przesunąłem jeszcze pakiet zasilający bardziej do tyłu, a jak na ogon dołożę 60 gram, to Taco, przy większej powierzchni skrzydeł i mocniejszym silniku, wciąż nie będzie cięższy od Junk'a. Czyli nadal powinien dobrze latać. A silnik jest dużo mocniejszy, bo zamiast 0,6 ma 0,8KM. Na razie to pogoda mnie wkurza, bo nie polatamy ani z nartami ani bez.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.