Skocz do zawartości

PROBLEMY Z ASSANEM


misiek137

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Jest to mój pierwszy post i od razu zwracam się z prośbą o pomoc.

Generalnie mam problem z 2 odbiornikami Assana X8R7-L . W sumie wszystkich odbiorników tej firmy mam 6 z czego 4 są z krótkimi antenami i tylko te 2 z długimi.

Teraz przechodze do sedna sprawy , odbiorniki zbindowałem i niby wszystko jest ok., tzn wszystkie kanały działają (serwa lotek, klap , wyskości itd. Itp. Chodzą) Natomiast na pierwszym kanale gdzie jest podpięty regiel dochodzi do takiej śmiesznej sytuacji (i to nie zawsze) gdzie:

1. w miarę dodawania gazu silnik potrafi stanąć

2. moc przyrasta bardzo nieregularnie

3. w ogóle silnik nie rusza

4. wszystko jest ok, pochodzi jakąś chwile i się wyłącza – wtedy muszę na apce zjechac z gazem do zera regiel daje sygnał że jest zasilanie i replay - dziad świruje.

 

Jednocześnie tak jak wcześniej napisałem reszta podpiętych serw działa.

 

Odbiorniki wpinałem w 2 różne regle i do 2 samolotów sprawdzałem to wszystko na różnych pakietach, zawsze jest tak samo.

Na pozostałych odbiornikach ASSANA jakie mam problemu nie ma.

 

 

I tą sytuacje miałem 5 dni temu do dzisiaj. Bo gdy już zostałem wpuszczony na forum problem, powiedzmy to częściowo rozwiązałem.

Odbiorniki działają na 5 regulatorze do jakiego je podpinam ( dokładnie MAG8)!!! Wszystko odpukać działa. Ale dlaczemu??? Nic z tego nie rozumiem , głowa mnie boli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłącz regulator pod inny kanał, np. wysokość - tylko najpierw, na wszelki wypadek, zdemontuj śmigło w silniku! Do kanału gazu podepnij serwo. Przy podłączaniu zasilania pamiętaj, żeby cofnąć drążek wysokości na minimum. Po podłączeniu zasilania poruszaj drążkami gazu i wysokości i sprawdź, czy wystąpią podobne objawy. Będzie wiadomo, czy to kanał gazu szaleje, czy coś z regulatorami się dzieje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak już też robiłem ale bez większego skutku. Przez 5 minut potrafi być niby wszystko ok , a po chwili wszystko siada. Kondensator też wpinałem do odbiornika. Zapomniałem dopisać że jeśli wychyliło się na apce manetkę gazu na pewną wartość i potem jej nie dotykałem , a z kolei zaczałem się bawić pozostałymi serwami to po chwili silnik przestawał pracowac , jednocześnie wszystkie serwa dalej działały czyli napięcie było. Stan sie mniej więcej tak przedstawiał jak w momencie kiedy pakiet jest już na tyle rozładowany że regiel nie daje mocy na silnik a tylko na serwa. Kiedy tak sie działo wystarczyło zjechac gazem do minimum, po czym krotki sygnał że załapało i wszystko wraca do normy. I tak w koło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Jerzy Markiton

Jeżeli na innym kanale odbiornika robi to samo to sprawdź jak masz zaprogramowane te regulatory, tzn. na ile cel a potem przemierz akumulator. Jakie masz napięcie pod obciążeniem silnika, może akumulator jest już w takim stanie, że regulatory odcinają ?

- Jurek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość slawekmod

Tak jak napisał Jurek, albo padają pakiety albo Cut Off źle ustawiony. Serwa są zasilane z BEC-a 5V , nawet jak 3S padnie do 9V to serwa i tak będą pracowały a silnik zostanie już odcięty. Po wyłączeniu silnika napięcie na pakiecie rośnie bez obciążenia a więc jak dasz gaz na zero regler stwierdzi że napięcie jest ok i pozwoli na rozruch silnika po czym cała akcja sie powtórzy. Lipole nie lubią zimna więc to może potęgować Twoje problemy z napędem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że problem nie leży w pakietach bo tak jak wcześniej pisałem sprawdzałem różne pakiety, co prawda zawsze 3 cellowe ale tylko takie posiadam. 2 pakiety mam nowe.Zainteresowało mnie to magicze Cut Off bo pierwszy raz słysze że da sie to zaprogramować. Jeśli tak to pewnie problem tkwi w tym, tylko jak to sie programuje. Dodam jeszcze tylko że ten jeden z tych odbiornikow mam na gwarancji (tzn mogę go wymienić na inny model) no i jeszcze to co najbardziej w tym wszystkim mnie dziwuje - na innych modelach odbiornikow tej firmy wszystko działa prawidłowo - czy w takim wypadku w ogóle może być cos nie teges z regulatorami i pakietami? Moze po prostu wymienie ten jeden odbiornik i problem z głowy, a to że tak sie dzieje pozostanie zagadką nierozwiazaną. W ogóle to dzięki że staracie się mi pomóc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Objawy b.przypominają zerwanie synchronizacji silnika. Obstawiam układ regulator+silnik (duże śmigło?).

Problemy miałem ze starym (białym) odbiornikiem Assana 6 kanałowym. Ale zaczęło się od kanału 2-go - czasami nie potrafił wycentrować lotki , siła serwa była b.mała (?). Zmieniłem serwo (serwa) i bez zmian. Ostatecznie poprawiłem luty na pinach na tym kanale i pomogło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Jerzy Markiton

Jeżeli pozmieniałeś śmigła to teraz wróć i zobacz jak będą się zachowywały odbiorniki, które wcześniej zachowywały się w/g Ciebie prawidłowo.

To co opisujesz jest typowe dla przypadku, w którym regulator jest zaprogramowany na 4 cele. Po podłączeniu 3 cel zadziała Cutt Off. Zadziała tym szybciej im większe śmigło założysz do silnika. Podobnie zachowa się układ, jeżeli pobór prądu przekracza możliwości prądowe akumulatora przy prawidłowym zaprogramowaniu ilości cel. Jeśli w regulatorze nic nie było majstrowane, fabryka z reguły programuje automatyczne rozpoznawanie ilości cell. Z tym wiąże się poziom odcinania silnika. Dodatkowo, w lepszych regulatorach, można programować poziom pozostawianej energii w akumulatorze oraz sposób odcięcia: natychmiastowy i stopniowy... Jeśli po podłączeniu serwa na tym kanale odbiornik zachowuje się prawidłowo to zwrot na gwarancji jest bezpodstawny. Narazisz się na śmieszność...

Na ból głowy w tym wypadku najlepsza będzie nie aspiryna tylko instrukcja regulatora !

- Jurek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobny przypadek. Nowy odbiornik Assana w nowym modelu, regulator MAG8 12A. Rozpoznawał samoczynnie ilość celi. W pełni naładowany pakiet 2S traktował jako 3S. Długo szukałem rozwiązania i okazało się że pomagają tylko 2 sposoby.

1. Korzystanie z pakietu Li-Po częściowo rozładowanego

2. Ustawienie regulatora na tryb pracy akumulatorów Ni-Mh

Oba rozwiązania nie najlepsze, ale chociaż można było polatać modelem. Docelowo zostaje kupno innego regulatora który nie ma takich problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Śmigła pozmieniałem na standardowe, jest tak jak było, czyli tam gdzie działało to działa a tam gdzie nie działało to nie działa.

Jeżeli to jest wina źle zaprogramowanych regli to czy powinne one w ogóle prawidłowo działać??? Głupie pytanie...

Mam 4 samoloty elektryczne - ( w dniu dzisiejszym na wszystkich przetestowałem działanie tego odbiornika - powiedzmy to odbiornika "X")

Wszystkie samoloty w sezonie latały i gdyby nie pogoda to dalej bym nimi latał, wszystkie zasilane są różnymi 3 celowymi pakietami, każdy z nich ma różnej firmy regle z czego 2 z nich są 2 silnikowe i maja po 2 regle tej samej ofkors firmy. Każdy z samolotów ma inny model odbiornika Assana . Na wszystkich samolotach nie działa model odbiornika X.

I teraz pytanie, czy ma sens przeprogramowywać działanie w sumie 6 regulatorów po to żeby starać się dopasować je do działania jednego typu odbiornika - X ?

Odbiorniki "X" zakupiłem bo na zimę skombinowałem sobie model samolotu Piper z RC Systemu aby latać sobie nim nisko nad zaspami. Samolot ten miał na stałe zlutowany z silinkiem regulator firmy noname. Na którym to także te nowe modele odbiorników "X" nie działały(ale z kolei wszystkie stare odbiorniki działały bez problemu), odlutowałem go w momencie gdy po wszystkich moich próbach okazało się że tylko na jednym reglu jaki w domu posiadam(mag 8 30A) odbiorniki "X" zadziałały. Jaki z tego wniosek: Odbiorniki X nie sa spieprz... bo działają, co prawda tylko z jednym na 7 regulatorów ale działają. Pozostałe 6 reglulatorow też chyba nie może być źle zaprogramowanych bo działają tyle tylko że na każdym innym modelu odbiornika. Nie mam w sobie aż tyle dumy żebym nie mógł narazić się na "śmieszność" wymieniając jeden model odbiornika na każdy inny działający model który to już posiadam. Dalej myślicie że to jednak wina regulatorów???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Jerzy Markiton

Misiek - brak mi już konceptu na zdalne kierowanie....

Spróbowałbym jeszcze podłączyć regulator na kanał wysokości lub jakikolwiek inny ( z zachowaniem standardowych środków ostrożności) i sprawdził, czy sygnał na kanale gazu różni się od sygnału na pozostałych kanałach. Najlepiej byłoby podpiąć się oscyloskopem. Jeżeli sygnał na kanale gazu różni się od pozostałych to winą może być jakiś zimny lut na drodze od dekodera do pinu wyjściowego. Jeżeli masz takie zjawisko na dwóch odbiornikach - to jest to mało prawdopodobne ale nie niemożliwe......Bardziej prawdopodobne, że zastosowano jakiś inny dekoder o niższym poziomie sygnału. Miałem 9 kanałowego Assana z długimi antenami i nie zauważyłem różnicy w zachowaniu w stosunku do odbiorników z krótkimi antenami.

Jeżeli na kanał gazu podłączysz zwykłe serwo to też szaleje ?

Zbyt niski poziom sygnału na kanale gaz powinien objawić się inną reakcją regulatora. W skrajnym przypadku - winien może być nadajnik, potencjometr na kanale gazu, który jest wytarty i "sieje". Stare odbiorniki mogą ten szum maskować lub nie nadążać z reakcją.

I jeszcze kilka mniej lub bardziej prawdopodobnych hipotez można przytoczyć.

Lista zachowań z różnymi regulatorami dotyczy tego samego akumulatora napędowego czy różnych ?

We wszystkich modelach podłączałeś ten sam akumulator czy inne ?

Pomierz napięcie na akumulatorze napędowym w czasie rozruchu silnika. Napięcie powinno przysiąść, ale jak bardzo przysiada ?

Uparcie wracam do akumulatora, bo zachowanie jakie przytoczyłeś wcześniej o tym świadczy i takie zachowanie nie ma nic wspólnego z poziomem sygnału.

- Jurek

Sprawdzając kolejne modele wywołujesz z pamięci kolejne modele i podkładasz tylko odbiornik X resztę zostawiając jak było z innym odbiornikiem ? Czy może na innym modelu w pamięci nadajnika podkładasz tylko regulator, silnik i akumulator z innego modelu do odbiornika X ?

Czy ten nadajnik to może Futaba ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do akumulatorów to raczej nie będzie to problem spowodowany ich wadliwym działaniem, bo mam ich kilka i testowałem te uklady podpinając różne pakiety. Na razie nie mam czasu się tym zająć, przyjdzie weekend to pujdę do kumpla, zabiorę ze sobą cały ten bajzel, przeczytamy jeszcze raz na spokojnie to wszystko o czym pisaliście i będziemy kminić co z tym począć. Wczoraj cały dzień w robocie, dzisiaj też i jutro znowu tak że nie mam sił i ochoty na to patrzeć, jestem strasznie zrąbany - niczym tajska dziwka po nocy za 100 dolców. Muszę odsapnąć. Narazie pozdrawiam i dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.