Skocz do zawartości

Viper Jet


solainer

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 94
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Na pewno nie będzie aż tak źle model ma dobre opinie w sieci poza tym widziałem go w akcji na żywo. Model zbierał sie do lotu po krótkim rozbiegu i z lądowaniem w stosunku co do innych jetów było wolne. Z ciekawości jak znajdę dzisiaj chwile czasu to zważę model

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak przy okazji miałeś problem z podwoziem od skymastera czy z jakimś innym ?

Tak, piszę o podwoziu sprzedawanym przez skymaster...

 

A jeśli chodzi o wagę modelu to dziwi mnie twoje podejście , ile ważył model ,który tak wolno lądował ? To był model pokazowy producenta???

Jet uczy pokory 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Wreszcie zważyliśmy model.

To co jest w zestawie czyli model + cały osprzęt z kompletnym podwoziem wazy 8,1 kg:

3,3 kg kadłub z przednim podwoziem i rurą wydechową ,

1,1 kg połówka skrzydła z podwoziem,

reszta pierdół czyli usterzenie, zbiorniki, kokpit, kabinka, zbiorniki paliwa, reszta wyposażenia czyli popychacze, orczyki, zawory , złączki węże , śrubki i butle do powietrza itp ważą 2,6 kg.

 

Ciekawy jestem ile może wynieść masa do lotu w przypadku takiej masy gołego zestawu?

 

Próbowałem ustalić to doświadczalnie w ten sposób, że podparłem złożony model w środku ciężkości, w miejsce silnika umieściłem odważnik o masie 900 gram (tyle podobno wazy jet cat p80se) wyważyłem model umieszczając odważniki w przedniej części ale nie w samym dziobie lecz tam gdzie mieści się wyposażenie - weszło 2,1 kg balastu do wyważenia lekko na dziób. Dając akumulatory na sam dziób na pewno balastu będzie mniej ale wolałem sprawdzi to z lekki zapasem.

 

Podsumowując otrzymujemy:

model 8100 gram

turbina z wyposażeniem ~1300 (jetcat p80se)

serwa 8 sztuk - 510g

reszta elektroniki, manager zasilania, odbiorniki przewody, akumulatory itp ~ 1,7 kg choć wątpię ze to będzie tyle ważyć, ale zakładam taką masę ze względu na właściwe wyważenie.

Szacunkowo wychodzi 11,6 kg

 

I teraz Pytanie czy jetcat p80 to dobry wybór ? Może polecacie coś innego w podobnej masie ?

Proszę o wypowiedź specjalistów bo w najbliższym czasie chcemy kupić sinik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj

Pytanie o silnik uwarunkowane jest z jakie lotniska operujesz :asfalt,trawa?

Jeśli asfalt ,to przy stosunku masy do ciągu około 1-0,8 masz super (P-80SE)

Jeśli trawa to jest dobrze (mocne podwozie trochę dłuższy rozbieg)

przypominam że pierwsze odrzutowce miały stosunek masy do ciągu 1-0,3

późniejsze 1-0,5 współczesne 1-1 do 1-1,5 a nawet 1-2.

W modelach jak wyczytałem na forach "jetów" stosunek 1-1 jest rewelacją ,a nadmiar ciągu

jest pewnego rodzaju ekstrawagancją.

Choć jeśli chcemy po eksperymentować lub polatać ekstremalnie to ciągu NIGDY za wiele.

Moje doświadczenia nie są duże :( ,najwięcej doświadczenia posiada karlheinz(również w lataniu ekstremalnym) :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbowałem ustalić to doświadczalnie w ten sposób, że podparłem złożony model w środku ciężkości, w miejsce silnika umieściłem odważnik o masie 900 gram (tyle podobno wazy jet cat p80se).

solainer zapewniam Cię że JETCAT P-80 SE waży dużo więcej niż 900gram

 

Powiem Ci że trochę ciężkawy ten modelik :roll: Dla przykładu Kangarro CARF (ogromna powierzchnia nośna) pusty z podwoziem waży 3900g ! Pytasz czy P-80 to dobry wybór, wg. mnie JETCATY są trochę przereklamowane ,ale z całą pewnością można stwierdzić że są najbardziej popularne :) plusy to ,pełna dostępność części zamiennych i (podobno) ekspresowy serwis. P-80SE przy ciągu ok 10kg jest naprawdę ekonomiczny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziękuje za odpowiedź, sam widzę ze nie jest lekko ale szukam takiego rozwiązanie żeby było wmiarę dobrze. chciałbym nawet takiego rozwiązanie aby złożony model oblatał ktoś doświadczony w jetach. Jest to nasz pierwszy jet i powiem szczerze mam wiele wątpliwości i pytań na temat takich modeli. Nie jestem laikiem, latałem wszystkim co ma śmigło ale z napędem odrzutowym nie miałem jeszcze do czynienia dlatego każda wskazóka jest dal mnie bardzo cenna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

No to mamy serce Viper jeta. Jest to tak jak zakładaliśmy od jakiegoś czasu Jetcat p-80se kupiony w secie ze wszystkim.

No to teraz możesz zważyć silnik z obejmami, czy rzeczywiście waży 900g,

a z całym osprzętem (ECU, pompa paliwa, zawory, okablowanie itp.) 1300g.

 

Czy Twój model to ten?

 

http://www.skymasterjet.com/viperjet.htm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się model jest mniejszy.

 

Co do silnika miałeś racje jest cięższy ale jego masa nie ma nic wspólnego z tym co jest podane w instrukcji od silnika, nawet wymiary sie nie zgadzaja :shock: Sam silnik wazy tyle ile według instrukcji wazy jetcat p 120 czyli 1420 g. jest to sporo ponad mój plan :/ reszta zestawu ma sie tak :

ECU - 98g

butla na propan - 16g

elektrozawory do gazu i paliwa - 48g

pakiet lipol - 184g

pompa paliwa - 84 g

obejmy mocujące silnik - 57g

filtry paliwa , złączki , konektory itp - 105g

kable i węże paliwowe - 163g

układ jettronic - 10g

 

Razem - 765 gram co daje masę napędu wynoszącą 2185g czyli trochę oszukali z tą wagą można powiedzieć że bardziej niż chińczyki przy masie modelu.

 

Jest ciężko albo to nie ten silnik tylko jak to sprawdzić jak one wszystkie wyglądają tak samo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

solainer zwróć uwagę że instrukcja (na ostatniej stronie) podaje wagę modelu P-80 1360g wersja SE więcej waży ,ale dysponuje większym ciągiem ,prawie dwa kilo ! To fakt że waga turbiny o ciągu 16 kilo jest niewiele wyższa niż tej o ciągu powiedzmy 10 kilo ,tylko ta różnica w cenie ... :|
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha więc to tak jest. Dziękuję za wyjaśnienia widać ze masz sporą wiedzę. Ciekawy jestem jaka będzie masa startowa tego modelu, jak do tej pory coraz bardziej odbiega od tego co sugeruje producent.

Powiem szczerze że zaczynam mieć mieszane uczucia i nachodzą mnie myśli o jakimś jet trenerze tylko co by się nadawało pod ten silnik i gdzie to kupić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.