spad Opublikowano 13 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2010 witam właśnie jestem w trakcie składania skrzydełka zagi i mam dylemat jak zrobić winglety 1) z jakiego materiału (sklejka, balsa, epp) 2) czy przymocować je na stałe czy demontowane ( jak zrobić mocowanie) 3) jaka jest różnica w lataniu z i bez wingletów ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cyrax_ojz Opublikowano 13 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2010 bez wingletów jest dość niestabilne ale w dobrej pogodzie da się latać lekko się kołysze bo nie może znaleźć natarcia i potrafi wtedy latać bokiem ja swoje robiłem z depronu 5mm doklejane na taśmę dwu stroną a skrzydło miało 1,4m Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TKC Opublikowano 13 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2010 Witaj spad Ja winglety do swojego tzagi zrobiłem z balsy 3mm (zaokrągliłem krawędź natarcia i zeszlifowłem spływ) oklejonej taśmą pakową. Montaż do płata na paski samoprzylepnych rzepów - trzyma wystarczająco mocno, a jak trzeba (awaryjne lądowanie np. w zbożu) to rzepy puszczją i winglety poprostu się odczepiają nie uszkadzając skrzydła czy wingleta. Waga kompletu (2 sztuk) to 18 gramów. Zrobiłem je trochę większe niż w oryginalnym tzagi po to aby było lepiej widać sylwetkę skrzydełka i w którą stronę leci. Pozdrawiam Tomasz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spad Opublikowano 14 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2010 dzięki wielkie za pomoc wczoraj miałem próbne loty które okazały się wielką klapą 3 loty i trzy krety. okazało się ze : 1) Środka ciężkości nie wziąłem pod uwagę 2) za słaby pakiecik bo 7,4 v dla silnika Cf 2822 3) moje winglety prowizoryczne z depronu 3mm złamały się po 2 krecie 4) okazało się że moje skrzydełko ciut za ciężkie wyszło (540g z pakietem 7,4v) do poprawy: 1) zerwać powertape i obkleić taśmą pakową przy użyciu żelazka 2) zrobić winglety z balsy 3mm 3) zamontować dłuższe orczyki do serw 4) kupić w końcu pakiet 11v pozdrawiam i dziękuje za pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TKC Opublikowano 14 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2010 1) Środka ciężkości nie wziąłem pod uwagę 2) za słaby pakiecik bo 7,4 v dla silnika Cf 2822 3) moje winglety prowizoryczne z depronu 3mm złamały się po 2 krecie 4) okazało się że moje skrzydełko ciut za ciężkie wyszło (540g z pakietem 7,4v) Ad 1 przy wyważaniu też miałem problem... Gdy już później skrzydło schodziło do ziemi lotem ślizgowym bez włączonego silnika, okazało się, że po włączeniu silnika był kret za kretem i to taki że raz połamałem pręcik węglowy fi 3mm mocujący kabinkę, a innym razem ubiłem kwarc. Okazało się, że skłon silnika był za duży - oś silnika była równoległa do prostej zaczepionej na krawędzi spływu i nazwijmy to "stycznej" do górnego obrysu skrzydła (silnik jest na wysokości około 7 cm nad krawędzią spływu). Powodowało to, iż po odpaleniu silnika pojawiał się tak duży moment obrotowy w osi poprzecznej, że zmuszał on dość skutecznie skrzydełko do gwałtownego przyziemienia i szukania kretów. Po przestawieniu osi silnika tak by była równoległa (lub prawie równoległa) do cięciwy skrzydła (w najgrubszym miejscu) problem prawie nie występuje. Ad 2 latam na pakiecie 7,4 1600mA Pelikana, moje tzagi ma silnik RAY 2830/09 a założone śmigło to APC 9/6 (max sugerowany przez producenta). Skrzydło lata dość szybko jak na Tzagi ale ze względu na masę skrzydła taka konfiguracja napędu się sprawdziła. Ad 3 koledzy na lotnisku zarówno na winglety jak i lotki stosują również depron i też to się sprawdza Ad 4 bez pakietu moje skrzydło waży 514g, pakiet natomiast waży 98g czyli masa RTF to 612g - czyli mała cegła w klasie tzagi. Nie jesteś więc rekordzistą Jeżeli zdecydujesz się na rozbebeszanie skrzydła i będziesz miał możliwość, to warto zainstalować dźwigarek prostopadły do osi symetrii skrzydła (wystarczą nawet 2 listewki 1 x 10 mm o długości 300 mm i przekładka balsową między nimi o grubości 1,5 - 2 mm) spowodują ,że skrzydełko nie zużyje się (skrzydła nie zaczną się składać) zbyt szybko - widziałem już taką przypadłość na lotnisku. Sytuacja taka pojawia się dość szybko gdy dynamicznie latasz i robisz ciasne zwroty na dużej prędkości - styropian mocno wtedy pracuje i po jakimś czasie traci swoją spoistość. Ja w swoim tzagi umieściłem dźwigarek o w/w parametrach jakieś 17 cm od noska. Pozdrawiam Tomasz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spad Opublikowano 5 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2011 już po poprawkach 1) winglety z balsy 5mm 2) pakiet ray gold 1100mAh 11,1V 3) taśma pakowa zamiast powertape 4) zmiana mocowania lotek + nowe lotki (było na zawiasach wsuniętych w balsę i styropian na zawiasy z taśmy z włóknem szklanym) 5) własnej produkcji dźwignia sterów skrzydełko jak na razie lata super - potrafi latać bardzo wolno albo dość szybko i jest naprawdę zwrotne jeszcze pozostaje mi tylko eksperymentowanie z doborem śmigła aby przyspieszyć skrzydełko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ptasiek Opublikowano 10 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2011 Jeśli to jest Tzagi Made in Pałacowa to prosiłbym o podanie położenia SC . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spad Opublikowano 10 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2011 Jeśli to jest Tzagi Made in Pałacowa to prosiłbym o podanie położenia SC . okolo 20cm licząc od nosa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.