Skocz do zawartości

li-pol >> jak zacząć żeby nie zepsuć


dario1977

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam.

Mam pakiet Li-Pol ZIPPY 2200mAh 3ceel 20C i ładowarkę IMAX B6.

Moje pytanie to jak postąpić z pakietem na samym starcie bo ponoć fabrycznie naładowane są do połowy. Używałem go tylko do sprawdzenia poprawnosci połączeń w modelu czyli kierunku obrotów i serw oraz do jednego startu oczywiscie zakończonego po 5 sekundach niepowodzeniem.

Co mam teraz robić z baterią?? czy ją naładować do pełna czy też rozładować normalnie użytkując ????

Opublikowano

[quote

Co mam teraz robić z baterią?? czy ją naładować do pełna czy też rozładować normalnie użytkując ????

 

jeśli masz zamiar latać to doładuj do pełna przed lotami , natomiast jeśli będziesz przez okres zimowy przechowywał ten pakiet nie używając go to masz zapewne w ładowarce funkcje storage która rozładuje pakiet do poziomu przechowywania ( nie pamiętam ale to jest chyba 60-80%), bo pełne pakiety nie powinny leżakować .

Opublikowano

no właśnie mam zbudowany modelik coś w rodzaju trenerka na emaxie 2822 i chciał bym go dzisiaj wypróbować więc mam doładować pakiet przed lataniem ??? Mam pietra bo jeszcze nie używałem ładowarki i jak to pierwszy raz ze wszystkim :):):)

Opublikowano

Dlaczego 0,8A? To jest pakiet 2200mAh, więc nie widzę przeszkód, żeby od razu ładować prądem 2,2A. Jeżeli nie naładowałeś go przed tym pięciosekundowym lotem, to teraz naładuj do pełna. Jak nie zamierzasz przez najbliższy czas używać tego akumulatora to, po naładowaniu, rozładuj do połowy wyciągając z niego 1100mAh albo zostaw naładowany. Ja przechowuję swoje Lipole naładowane albo i nie, zależy czy akurat mam ochotę podpinać ładowarkę po przyjściu z latania, i nie miałem jak dotąd z nimi problemów. Ale przed pierwszym użyciem wypadałoby naładować.

Opublikowano

laczego 0,8A? To jest pakiet 2200mAh

Oczywiście że można od razu ładować 2,2 - te 0,8 wzięło się stąd że kiedyś rozmawiałem ze starszym modelarzem na lotnisku. Miał opisane pakiety i z ciekawości zagadałem o co z tym chodzi.

Wytłumaczył mi że dla testów jedne pakiety ładował od zawsze funkcją w ładowarce która ładuje cały czas 0,8 A i stopniowo zwiększa napięcie, a po osiągnięciu pełnego naładowania zmniejsza stopniowo prąd do zera. A drugie pakiety ładował prądem 1C.

Powiedział mi że pakiety ładowane prądem 1C już straciły sporo na pojemności a te ładowane 0,8 jeszcze chodzą prawie normalnie. Więc jeżeli mam czas to zawsze ładuję niższym prądem.

 

P.S. A przy okazji Callab - Bristol piękny !

Opublikowano

><><><><><>

dziękuję za podpowiedzi, właśnie się ładuje tylko że ładowarka sama wykryła pakiet i ładuje go pradem 0,8 A a czasem wyskakuje 0,9 A i napięcie 11,6V.

 

Jak nie wybuchnie to będzie dobrze. A czy ta ładowarka po naładowaniu sama zakończy cały proces??

 

A i jeszcze powiedzcie jak długo będzie się ładować prądem 0,8 --0,9 A ??

Opublikowano

musicie zrozumieć że to moje pierwsze ładowanie i mam stracha bo w sieci piszą niesamowite historie o eksplozjach i podobnych rzeczach.

Jak na razie ładuje mi ładowarka prądem 0,8 A a napięcie w 65 minucie zwiększyło się z początkowego 11,59 V na 12,15 V.

Następne ładowania poczynię wyższym prądem może z 2 A

Opublikowano

Ja sam do takiego podaje 5-6a i zyje

Tylko nie słuchaj takich rad, za błędy tego kolegi na razie będą płacić opiekunowie.

Z tymi pakietami zawsze trzeba się obchodzić ostrożnie oraz przede wszystkim nie zostawiać ich bez opieki i nie przeładowywać. Większość przypadków o których słyszałeś wydarzyła się w konsekwencji pewnych poczynań, jeżeli będziesz przestrzegał określonych reguł to nie ma się czego bać.

 

Zapoznaj się z tym

http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=955&highlight=zapali%B3

Opublikowano

Ja nie każę mu ładować aż tak szybko. Na pakiecie jest napisane 2c. Napisałem ze mojemu nic sie nie dzieje! Ale na wszelki wypadek łauje się torbie ochronnej z włókna szklanego.

Przepraszam za pisownie ale piszę z telefonu i nie wyłapuję wszystkich błędów

Opublikowano

Ja pakiety Kokam ładuję w domu prądem 1C, a na lotnisku 2C. Po prawie czterech latach jeszcze działają i nie wykazują znacznego spadku parametrów. Ale nie latam zbyt intensywnie więc może nie jest to wiarygodny przykład. Ładowanie prądem powyżej 2C chyba nie jest konieczne. Posiadając trzy pakiety i dwie ładowarki, można w ten sposób latać praktycznie bez przerw. Ale potem są problemy z odpaleniem samochodu ;-)

 

P.S. A przy okazji Callab - Bristol piękny !

 

P.S. Dzięki :-)

Opublikowano

dziękuję wszystkim za podpowiedzi.

Ładowarka sama skończyła proces ładowania po 120 minutach. ładowanie pod koniec cyklu spadło do 0,4 A a odczyt z z trzech cel nie różnił się znacząco tj. maximum 0,09 V.

taki czas ładowania satysfakcjonuje mnie zupełnie bo w razie czego jest jeszcze opcja FAST w której pewnie szybciej będzie się ładować no i sukces bo nic nie wybuchło :):):)

Opublikowano

Ja wiem, że prawdziwy facet nie czyta instrukcji, ale czasami można się ugiąć, zwłaszcza że sam piszesz, że się obawiasz ładowania lipoli...

 

Pakiet nie został w pełni naładowany, a zadziałało zabezpieczenie czasowe ustawione właśnie na 120 min. Tym niemniej do pakietu nie weszłoby już za wiele prądu, na co wskazuje 0,4 A w końcowej fazie.

 

Opcja FAST nie ładuje szybciej, a jedynie wcześniej ładowanie kończy. Podczas ładowania w tym trybie pakiet nie jest balansowany, a ładowanie kończy się przy osiągnięciu fazy stałonapięciowej, co odpowiada ok. 70-90% naładowania pakietu.

Opublikowano

odczyt z z trzech cel nie różnił się znacząco tj. maximum 0,09 V.

To nie jest znacząco? Czym Ty to kolego ładujesz? Przy dobrej ładowarce róznica 0,01V to max. Gdyby mi ładowarka robiła 0,09V na celi różnicy to bym ją wyrzucił!

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.