Jump to content

li-pol >> jak zacząć żeby nie zepsuć


dario1977

Recommended Posts

witam.

Mam pakiet Li-Pol ZIPPY 2200mAh 3ceel 20C i ładowarkę IMAX B6.

Moje pytanie to jak postąpić z pakietem na samym starcie bo ponoć fabrycznie naładowane są do połowy. Używałem go tylko do sprawdzenia poprawnosci połączeń w modelu czyli kierunku obrotów i serw oraz do jednego startu oczywiscie zakończonego po 5 sekundach niepowodzeniem.

Co mam teraz robić z baterią?? czy ją naładować do pełna czy też rozładować normalnie użytkując ????

Link to comment
Share on other sites

[quote

Co mam teraz robić z baterią?? czy ją naładować do pełna czy też rozładować normalnie użytkując ????

 

jeśli masz zamiar latać to doładuj do pełna przed lotami , natomiast jeśli będziesz przez okres zimowy przechowywał ten pakiet nie używając go to masz zapewne w ładowarce funkcje storage która rozładuje pakiet do poziomu przechowywania ( nie pamiętam ale to jest chyba 60-80%), bo pełne pakiety nie powinny leżakować .

Link to comment
Share on other sites

Dlaczego 0,8A? To jest pakiet 2200mAh, więc nie widzę przeszkód, żeby od razu ładować prądem 2,2A. Jeżeli nie naładowałeś go przed tym pięciosekundowym lotem, to teraz naładuj do pełna. Jak nie zamierzasz przez najbliższy czas używać tego akumulatora to, po naładowaniu, rozładuj do połowy wyciągając z niego 1100mAh albo zostaw naładowany. Ja przechowuję swoje Lipole naładowane albo i nie, zależy czy akurat mam ochotę podpinać ładowarkę po przyjściu z latania, i nie miałem jak dotąd z nimi problemów. Ale przed pierwszym użyciem wypadałoby naładować.

Link to comment
Share on other sites

laczego 0,8A? To jest pakiet 2200mAh

Oczywiście że można od razu ładować 2,2 - te 0,8 wzięło się stąd że kiedyś rozmawiałem ze starszym modelarzem na lotnisku. Miał opisane pakiety i z ciekawości zagadałem o co z tym chodzi.

Wytłumaczył mi że dla testów jedne pakiety ładował od zawsze funkcją w ładowarce która ładuje cały czas 0,8 A i stopniowo zwiększa napięcie, a po osiągnięciu pełnego naładowania zmniejsza stopniowo prąd do zera. A drugie pakiety ładował prądem 1C.

Powiedział mi że pakiety ładowane prądem 1C już straciły sporo na pojemności a te ładowane 0,8 jeszcze chodzą prawie normalnie. Więc jeżeli mam czas to zawsze ładuję niższym prądem.

 

P.S. A przy okazji Callab - Bristol piękny !

Link to comment
Share on other sites

><><><><><>

dziękuję za podpowiedzi, właśnie się ładuje tylko że ładowarka sama wykryła pakiet i ładuje go pradem 0,8 A a czasem wyskakuje 0,9 A i napięcie 11,6V.

 

Jak nie wybuchnie to będzie dobrze. A czy ta ładowarka po naładowaniu sama zakończy cały proces??

 

A i jeszcze powiedzcie jak długo będzie się ładować prądem 0,8 --0,9 A ??

Link to comment
Share on other sites

musicie zrozumieć że to moje pierwsze ładowanie i mam stracha bo w sieci piszą niesamowite historie o eksplozjach i podobnych rzeczach.

Jak na razie ładuje mi ładowarka prądem 0,8 A a napięcie w 65 minucie zwiększyło się z początkowego 11,59 V na 12,15 V.

Następne ładowania poczynię wyższym prądem może z 2 A

Link to comment
Share on other sites

Ja sam do takiego podaje 5-6a i zyje

Tylko nie słuchaj takich rad, za błędy tego kolegi na razie będą płacić opiekunowie.

Z tymi pakietami zawsze trzeba się obchodzić ostrożnie oraz przede wszystkim nie zostawiać ich bez opieki i nie przeładowywać. Większość przypadków o których słyszałeś wydarzyła się w konsekwencji pewnych poczynań, jeżeli będziesz przestrzegał określonych reguł to nie ma się czego bać.

 

Zapoznaj się z tym

http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=955&highlight=zapali%B3

Link to comment
Share on other sites

Ja nie każę mu ładować aż tak szybko. Na pakiecie jest napisane 2c. Napisałem ze mojemu nic sie nie dzieje! Ale na wszelki wypadek łauje się torbie ochronnej z włókna szklanego.

Przepraszam za pisownie ale piszę z telefonu i nie wyłapuję wszystkich błędów

Link to comment
Share on other sites

Ja pakiety Kokam ładuję w domu prądem 1C, a na lotnisku 2C. Po prawie czterech latach jeszcze działają i nie wykazują znacznego spadku parametrów. Ale nie latam zbyt intensywnie więc może nie jest to wiarygodny przykład. Ładowanie prądem powyżej 2C chyba nie jest konieczne. Posiadając trzy pakiety i dwie ładowarki, można w ten sposób latać praktycznie bez przerw. Ale potem są problemy z odpaleniem samochodu ;-)

 

P.S. A przy okazji Callab - Bristol piękny !

 

P.S. Dzięki :-)

Link to comment
Share on other sites

dziękuję wszystkim za podpowiedzi.

Ładowarka sama skończyła proces ładowania po 120 minutach. ładowanie pod koniec cyklu spadło do 0,4 A a odczyt z z trzech cel nie różnił się znacząco tj. maximum 0,09 V.

taki czas ładowania satysfakcjonuje mnie zupełnie bo w razie czego jest jeszcze opcja FAST w której pewnie szybciej będzie się ładować no i sukces bo nic nie wybuchło :):):)

Link to comment
Share on other sites

Ja wiem, że prawdziwy facet nie czyta instrukcji, ale czasami można się ugiąć, zwłaszcza że sam piszesz, że się obawiasz ładowania lipoli...

 

Pakiet nie został w pełni naładowany, a zadziałało zabezpieczenie czasowe ustawione właśnie na 120 min. Tym niemniej do pakietu nie weszłoby już za wiele prądu, na co wskazuje 0,4 A w końcowej fazie.

 

Opcja FAST nie ładuje szybciej, a jedynie wcześniej ładowanie kończy. Podczas ładowania w tym trybie pakiet nie jest balansowany, a ładowanie kończy się przy osiągnięciu fazy stałonapięciowej, co odpowiada ok. 70-90% naładowania pakietu.

Link to comment
Share on other sites

odczyt z z trzech cel nie różnił się znacząco tj. maximum 0,09 V.

To nie jest znacząco? Czym Ty to kolego ładujesz? Przy dobrej ładowarce róznica 0,01V to max. Gdyby mi ładowarka robiła 0,09V na celi różnicy to bym ją wyrzucił!
Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.