PawełG Opublikowano 27 Grudnia 2010 Opublikowano 27 Grudnia 2010 Starając się wybrać coś oryginalnego, nietuzinkowego i takiego abym był w stanie go wykonać natrafiłem na tenże samolot. To właśnie długa i smukła sylwetka przyciągnęła mnie najbardziej. Jeśli zdążę to pokaże się z tym modelem na zawodach we Wrocławiu i Bolesławcu Życzę powodzenia innym uczestnikom :wink: Rozpiętość 9,09 m Długość 9,22 m Wysokość 3,82 m Powierzchnia nośna 17,00 m? Prędkość maks. 470 km/h Pułap 10 500 m Zasięg 940 km Samolot myśliwski IAR - 80 został opracowany w rumuńskiej wytwórni lotniczej Industria Aeronautica Romana (IAR) w Breszowie przez konstruktorów pod kierunkiem prof. Jonu Grosu. Zbudowano go, korzystając z elementów z polskiego samolotu myśliwskiego PZL P.24E. Prototyp został oblatany w dniu 12 IV 1939 r. przez pilota doświadczalnego kpt. Dumitru Popescu. Badania nad nim trwały do 1940 r., kiedy wszedł on do seryjnej produkcji. W toku badań okazało się, że jest to samolot o lepszych osiągach od używanych przez lotnictwo rumuńskie samolotów Hawker Hurricane i Messerschmitt Bf 109. Na podstawie doświadczeń w 1941 roku opracowano wariant tego samolotu w wersji samolotu myśliwsko-bombowego a który został oznaczony jako IAR-81 i mógł on przenosić ładunek bomb o masie łącznej 350 kg. Źródło danych: internet
PawełG Opublikowano 12 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 12 Stycznia 2011 Wziąłem się w końcu do roboty Kadłub do modelu będę wykonywał własnoręcznie... Zobaczcie sami jaką koncepcje wybrałem : Połówki kadłuba przejechane żelazkiem Dość dużo tych zdjęć, ale mam nadzieje, że to nie przeszkadza Kadłub jak widać będzie przestrzenny (większość z 2cm epp) i dojdzie jeszcze owiewka z 5mm epp.
PawełG Opublikowano 18 Lutego 2011 Autor Opublikowano 18 Lutego 2011 Witam ponownie! Kadłub od góry i od dołu uzupełniłem kawałkami epp i zacząłem wstępną zabawę z żelazkiem... Nie jest to łatwa zabawa a zwłaszcza opary nie dopingują do pracy. Wykonałem także maskę silnika, która będzie jeszcze wzmacniana przez epp od środka bo w takim stanie nie wytrzymałaby jednej walki Silnik jaki stosuje to Emax 2812 na śmigle 7*6. Wręga laminatowa i domek na silnik wzmacniany prętami węglowymi 1.6mm
PawełG Opublikowano 25 Kwietnia 2011 Autor Opublikowano 25 Kwietnia 2011 Po długiej nieobecności zamieszczam kolejne zdjęcia z budowy :mrgreen: Kadłub został poddany bliższemu spotkaniu z żelazkiem co go odrobinę upiększyło a także zostało dodane serwo wysokości Tower Pro Airplane. Skrzydła zostały kupione u pana Marka Rokowskiego za symboliczną cenę. Musiałem przedłużyć je o 4cm bo trochę kopnąłem się w obliczeniach. W skrzydłach zostały zamontowane serwa hxt900 a także dźwigary z prętów węglowych. Stateczniki wycięte z epp 8mm niestety czarnego (wina przesyłki ze sklepu). W kadłubie zrobiłem kabinkę z osłon do bowdenów i wyciąłem pokrywę na resztę wyposażenia a także miejsce pod skrzydła.
PawełG Opublikowano 28 Kwietnia 2011 Autor Opublikowano 28 Kwietnia 2011 Model został pomalowany farbami PACTRA rozcieńczonymi w wodzie a także namalowałem imitacje blach cienkim markerem. W modelu został zamontowany nowy silnik emax GF2210/20.
PawełG Opublikowano 29 Kwietnia 2011 Autor Opublikowano 29 Kwietnia 2011 Model już oblatany. Są 2 rzeczy które muszę napisać: Jest bardzo szybki i świetnie lata. Z pakietem 1300 i dość ciężkim odbiornikiem waży 400g, wiec można zejść jeszcze trochę z wagi. Rozpiętość: 81cm Długość: 81cm Podsumowanie wydanych pieniędzy: Płyta epp 2cm: 29,90zł Płyta epp 5mm: 9,50zł Płyta epp 8mm: 12,50zł Uhu Por: 9zł Ca + przyspieszacz: 17zł Skrzydła: 30zł Pręty węglowe: 8zł Farby PACTRA: 25zł Serwa: 45zł Silnik: 35zł Pakiet: 50zł Regulator: 30zł Smigła: 2.20zł za sztukę Marker: 3zł Bowden: 4zł Cała kwota wydana na model odrobinę przekracza 300zł. Filmik z walki z karasiem by tomo24 [vimeo] [/vimeo]
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.